A Koreai Nagydíj körről körre
2013. október 06. 07:46
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Koreai Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Húsz perc múlva rajtol a verseny, az élről sorozatban harmadszor Sebastian Vettel indulhat. Mellőle Lewis Hamilton, mögöttük pedig Romain Grosjean és Nico Rosberg vághat neki a versenynek. Az időmérérőről készült összefoglalónkat és az eredményeket itt olvashatják.
Reggel rövid ideig esett is az eső, de most száraz a pálya, és az előrejelzések szerint ez így is marad a verseny végéig. Hűvösebb van, mint az elmúlt napokban, 20 foknál nem számítanak többre.
A német a 7. helyről rajtolhat, és a rajtrácson azt mondta a Sky-nak, hogy hasonló helyen szeretne célba érni is. A Sauber egyértelműen javult az elmúlt versenyeken, Esteban Gutiérrez sorozatban másodszor került be a legjobb tíz közé az időmérőn.
A rajtrácson hosszasan bámulta Vettel autóját, majd viccelődve bevallotta, ezt részben azért tette, hogy "bosszantsa őket". A 10. helyről rajtoló Pérez szeretne előrébb végezni - úgy véli, erre van is esélye, mert a jeongami pályán vannak jó előzési lehetőségek.
Alonso az időmérő után élesen kritizálta a szuperlágy Pirelliket, szerinte azok 5 kilométert sem bírnának ki, ha a versenyzők teljes gázzal hajtanának. Ezért arra lehet számítani, hogy a szuperlágyakon kezdő versenyzők hamar megszabadulnak az első szett gumitól, és a továbbiakban a közepes abroncsokat fogják használni.
Ő a 12. helyről rajtolhat. Az összes többi versenyző a szuperlágyakat választotta. Közben elkezdődött a felvezető kör, mindenki rendben eljött a rajtrácsról.
A német mögött azonban zajlottak az események: Grosjean néhány kanyar után megelőzte Hamiltont, Massa pedig a tülekedésben megpördült, és a mezőny végére került. Hülkenberg egy nagyszerű rajt után az 5. helyre jött fel, Alonso maradt a 6. helyen.
A második kör végén már 2,6 másodperc az előnye Grosjean előtt. A további sorrend: Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Maldonado, Button.
Ezzel feljött a 11. helyre. Tegnap elégedett volt az autójával, amit amúgy is a versenyre állítottak be, tehát bízhat a jó eredményben.
A rádión jelentette, hogy megsérült az első szárnya, amit ki is cseréltek neki. Közben Button is ugyanerre a problémára panaszkodik.
A rajtnál történt tülekedésben sérülhetett meg az autója. A visszajátszásból látszik, hogy Massa a rajtnál majdnem kiütötte Alonsót is, a spanyolnak szerencséje volt.
Most éppen Maldonadót előzte meg, aki nagyszerűen rajtolt el a 18. helyről. Webber most Ricciardót üldözi, aki 1,3 másodperccel halad előtte.
Hamar megszabadult a szuperlágy gumiktól, közepeseket kapott. Az 5-7. helyeken izgalmas csata alakulhat ki, Alonso közelről követi Hülkenberget, a spanyol mögé pedig Räikkönen érkezett meg.
Maldonado, Di Resta és Gutiérrez is a bokszban járt, mindannyian közepes gumikat kapnak.
A 3-as kanyarban sikerült a spanyol elé kerülnie. Alonso megpróbált visszatámadni,de Räikkönennek sikerült megtartania a helyét, így már ő a 6.
Mindketten a tervezettnél korábban kapták meg a közepes gumikat. Így kérdéses, hogy két kiállással tudják-e teljesíteni a versenyt. Közben Grosjean, Hülkenberg, Rosberg és Pérez is megérkezett a bokszba.
Egyelőre nem sikerült megelőznie a franciát, de a leggyorsabb kört megfutotta. Vettel és Räikkönen is a bokszban járt.
A finn hiába előzte meg őt néhány körrel ezelőtt. Rövid ideig Webber vezetett, de utána ő is kiállt a bokszba. Már csak a közepeseken rajtoló Ricciardo nem cserélt kereket, ő a 4. helyen áll.
A bokszkiállások első köre után így áll a mezőny: Vettel, Grosjean, Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Webber, Button. Massa a 15. helyen jár.
Hamilton pedig 2,7 másodpercre van Grosjeantól. Räikkönen megint megérkezett Alonso mögé, aki nem tud mit kezdeni Hülkenberggel.
Az ausztrál nem is nagyon védekezett, hiszen eltérő taktikán vannak. Rosberg így elkezdheti üldözni a csapattársát, Hamilton több mint 10 másodperccel halad előtte. Ricciardo a kör végén ki is állt első kerékcseréjére.
Mérgesen közli a csapatával a rádión, hogy nem tud gyorsabban menni ezzel a Force Indiával. A 16. helyen áll, csapattársa, Di Resta a 12.
Muszáj próbálkoznia, különben őt fogja megelőzni Räikkönen. Webbernek szóltak, hogy Alonso nemrég még szemcsésedő gumijai most rendben vannak, így ő is erre számíthat.
Hülkenberget, Alonsót, Räikkönent és Webbert kevesebb mint három másodperc választja el egymástól. Vettel folyamatosan növeli az élőnyét, már 4,1 másodperccel vezet Grosjean előtt.
A szárnycseréje miatt ő több kört tett meg ezeken a gumikon, mint a többiek, ezért ő kezdi meg a bokszkiállások második körét. Kicsit beragadt a kerékcseréje után, de végül rendben visszatért a pályára.
A rádión panaszkodik, hogy elkoptak a közepes abroncsai. Tényleg nagyon lelassult, a legutóbbi körében 1,7 másodperccel futott gyengébb kört Grosjeannál.
Alonso fellélegezhet, a finn kiállt mögüle, és a 10. helyre tudott visszatérni. A következő kör végén Hülkenberg is a bokszba hajtott.
A skót kiesett, miután a 11-es kanyarban elvesztette az uralmát a Force India felett, és oldalról a gumifalba csapódott. Nem esett baja.
A Mercedes első szárnya az aszfaltot súrolja, óriási szikrákat hányva. A Mercedes ki is hívta a németet a bokszba egy új orrkúpért. Közben Alonso is a bokszban járt, miután egy körrel korábban Webber is megelőzte.
A brit már nagyon mérges volt, amiért nem hívták ki kerékcserére, hiszen teljesen tönkrementek a gumijai. Az előző körben Rosberg problémája miatt nem tudták őt is behívni a bokszba.
Pérez jobbelső gumija felmondta a szolgálatot, az egész futófelület levált róla. A törmelékeket le kell takarítani a pálya közepéről, ezért behívták a biztonsági autót. Vettel erre reagálva rögtön kiállt a bokszba.
A Safety Car-fázis előtt cserélték ki a kerekeit, de most újra a bokszba hajtott. Lehet, hogy megsérült az autója, Pérez gumija pont előtte robbant szét. A mexikói egyébként egy kerékcsere után folytatni tudta a versenyt. A Red Bull most megerősítette, hogy Webbernek egy defektnek kellett újra kereket cserélni.
A Safety Car miatt ismét felzárkózhat az élmezőnyhöz, pedig nagyon sok időt veszített az elhasználódott gumijai miatt. A sorrend: Vettel, Grosjean, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado, Ricciardo.
A rádión megkérdezte, miért döntött így a csapata. "Nem maradt több közepes gumink" - válaszolta a Red Bull, de úgy vélik, Webber képes lesz teljesíteni a verseny ezzel a szettel. Ricciardo is a szuperlágyakat használja, a többiek a közepes gumikon köröznek.
Az élen nem történt változás, de Hülkenberg a 4. helyért megelőzte Hamiltont. Sutil Webberrel ütközött, a megsérült Red Bull hátulja ki is gyulladt. Az ausztrál a Szingapúri Nagydíj után ismét kiesett.
Webber autója óriási lánggal égett, még egy tűzoltóautót is a pálya küldtek. Räikkönennek még időben, a sárga zászlók lengetése előtt sikerült megelőzne Grosjeant, feljött a 2. helyre.
Vettel, Räikkönen, Grosjean, Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado, Ricciardo. Még 15 kör van hátra.
Most Alonso előzte meg Hamiltont az újraindítás után, de a brit visszaelőzte a Ferrarit. A spanyol ma tényleg küszködik, ezt már tegnap megjósolta az időmérő után.
Túl gyorsan hajtott a bokszutcában, ezért kell bűnhődnie. A német versenye katasztrofálisan alakul, eddig is a mezőny végében autózott.
Räikkönen nem tudta kihasználni, hogy a Safety Car miatt közvetlenül Vettel mögül folytathatta a versenyt. Hamilton támadja Hülkenberget a 4. helyért.
Hamilton már 2,7 másodperccel jár előtte, Button pedig fenyegeti hátulról. Hamilton továbbra sem bír Hülkenberggel, pedig láthatóan gyorsabb nála.
Az utolsó pontszerző helyért óriási küzdelem zajlott Massa, Gutiérrez, Pérez, Bottas és Maldonado között. A sorozatos előzgetések után végül a brazil járt a legjobban, most ő a 10.
Egyértelműen lassabb Hamiltonnál, de nem adja oda neki a 4. helyet. Hamiltonnak a célegyenes végén sikerült a Sauber elé kerülnie, de a német visszaelőzte. Közben Alonso is megérkezett mögéjük, már Hamiltont támadja, remek csata alakult ki közöttük.
A néhány körrel ezelőtti csatájuk közben koccantak össze, az incidensről a verseny után döntenek. Hülkenberg, Hamilton, Alonso és Button még mindig nagyon közel vannak egymáshoz, de az előző percekben egyikük sem próbálkozott előzéssel. Még 4 kör van hátra.
4,5 másodperc az előnye Räikkönen előtt. A finnt 1,3 másodperccel követő Grosjeant biztatták, hogy próbálja megelőzni csapattársát, de szerinte ez a gumikopás miatt nem lehetséges.
A DRS segítségével vette el a 7. helyet a brittől, elkezdheti üldözni Alonsót.
Az utolsó előtti körben állt le a pálya szélén, az ok egyelőre ismeretlen. Közben Sutil a bokszba hajtott, feladta a versenyt.
Négyből háromszor nyert eddig Koreában. Mögötte a két Lotus ért célba Räikkönen-Grosjean sorrendben, Hülkenberg pedig elképesztő versenyt futva megtartotta a 4. helyét. A további pontszerzők: Hamilton, Alonso, Rosberg, Button, Massa, Pérez.
Ha nyer jövő hétvégén, és Alonso maximum 2 pontot szerez, akkor Szuzukában biztosítja be negyedik világbajnoki címét. Sorozatban 4. győzelmével már 77 pontos előnnyel vezet.
Ez az élő tudósításunk. A részletes összefoglaló, sok nyilatkozattal itt olvasható.
Sebastian Vettel már szinte a zsebében érezheti a negyedik világbajnoki címét, miután Koreában is magabiztos győzelmet aratott a pole pozícióból indulva. A németet sorozatban negyedszer intették le az első helyen, előnye már 77 pont az egész hétvégén küszködő, végül a 6. helyen célba érő Fernando Alonsóhoz képest. A dobogóra még a Lotus két versenyzője, a 9. helyről induló Kimi Räikkönen és Romain Grosjean állhatott fel, de a verseny hőse Nico Hülkenberg volt: a német a verseny utolsó szakaszában óriási nyomás nehezedett rá az őt gyorsabb autóval támadó Lewis Hamilton részéről, de sikerült higgadt maradnia.
Az eseménydús versenyen kétszer is a pályára kellett küldeni a Safety Cart. Először Sergio Pérez jobb első gumijáról vált le a futófelület, majd egy ütközés után az ismét balszerencsés Mark Webber autója gyulladt ki, emiatt még egy tűzoltóautó is a pályára hajtott. A versenynek jót tett, hogy a biztonsági autó összehozta a mezőnyt, óriási csaták zajlottak a pontszerző helyekért. A futamot Webberen kívül a két Force Indiának és a két Toro Rossónak kellett feladnia.
Ez az élő tudósításunk. A részletes összefoglaló, sok nyilatkozattal itt olvasható.