Max Verstappen rekordot döntött a hibátlan versenyzés után megszerzett mexikói győzelmével

Események

Forma-1, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, vasárnap, Max Verstappen
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen races during the Formula One Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City on October 30, 2022. (Photo by Rodrigo ARANGUA / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltonnak esélye sem volt a világbajnok legyőzésére, a hazai közönség pedig Sergio Pérez dobogójának ünnepelhetett Mexikóban, ahol a Ferrarik az egész futam során szenvedtek.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül64 bejegyzés

A Mexikóvárosi Nagydíj az egész hétvégén megszokott napos, kissé szeles, 25 fok környéki körülmények között, kiváló hangulatban indult el. A mezőny nagy része kezdésnek új közepes keverékű abroncsokat választott, ám a két Red Bull és a két Ferrari – az első 12-ből egyedüliként – használt lágyakon kezdte meg a versenyt, ami jó húzásnak bizonyult, hiszen a rajtvonaltól távoli első kanyarba Max Verstappen fordult elsőként. George Russellt csapattársa és Sergio Pérez is megelőzte, a pályafutása 100. F1-es futamán elinduló Charles Leclerc pedig Carlos Sainz mögé zárkózott.

Noha az első körökben Verstappen elszakadt Lewis Hamiltontól, hamarosan a gumielőnyét kihasználva a brit tudta tartani az egy-két másodperces hátrányát, míg a mezőny hátuljában Fernando Alonso és Valtteri Bottas, valamint Pierre Gasly és Lance Stroll csatázott egymással. A két Ferrari hamar leszakadt Russellről is, körönként majdnem fél másodperccel nőtt a hátrányuk a mercedeses pilótával szemben.

Az első bokszkiállásokra a korábbinál alacsonyabb aszfalthőmérséklet miatt a vártnál többet kellett várni, a lágy gumik ugyanis mindenki autóján legalább 23 körig bírták. Ekkor Pérez egy lassú (5 másodperces) kiállás után kapott közepeseket, majd két körrel később Verstappennel is ugyanígy döntött a csapat. A holland ráadásul a két Ferrari elé tért vissza, majd Pérez is hamar áthámozta magát Leclerc-en. A monacói egy körrel korábban (a 29.-ben) cserélt kereket, mint Sainz és Hamilton – a Mercedes britje keményeket, a két Ferrari közepeseket kapott.

Russell bírta a legtovább az élmezőnyből, éppen féltávnál váltott kemény abroncsokra, így visszaállt az eredeti sorrend: Verstappen 7 másodperccel vezetett Hamilton, 9-cel Pérez és 16-tal Russell előtt. A Ferrarik lemaradása már bőven fél perc felett volt, és még a bokszkiállását sokáig (a 40. körnél is tovább) eltoló Alonso és Bottas is előttük autózott.

Hamilton és Russell is azt jelezte a rádióban, hogy a kemény abroncsokon jobban szenved, mint azt a közepeseken tette, így pedig nem tudtak közeledni a gumikímélő tempót autózó Verstappenre. Az első hat helyezett között megszilárdultak a különbségek, mögöttük azonban Esteban Ocon harcolt keményen Bottasszal, Daniel Ricciardo pedig Cunoda Jukival, utóbbi párosnál az ausztrál vakmerősége (amiért 10 másodpercre megbüntették) után a japán járt pórul, és az ütközés után csak néhány körön keresztül tudta folytatni a futamot.

Az utolsó tíz-tizenöt körben az volt a legnagyobb kérdés, hogy a Red Bullok (és a Ferrarik) bírják-e tartani a keményeken autózó Mercedesek tempóját. A szintén keményeken haladó Alpine-ok hirtelen tempóvesztése azonban inkább Hamiltonra és Russellre volt fenyegető, Alonso és Ocon mellett ugyanis könnyedén ment el Ricciardo. Alonsónak ráadásul a 65. körben a motorja is megadta magát, így virtuális biztonsági autós fázis következett, de alig fél perc után eltávolították az útból az Alpine-t, így folytatódhatott a verseny.

A hajrában ahelyett, hogy a Red Bull pilótái szenvedtek volna, Russell panaszkodott a rádióján arra, hogy nem tapadnak a gumijai, így pedig esélye sem volt arra, hogy Pérezt megelőzze a harmadik helyért – a leggyorsabb körért járó plusz pontot azonban megszerezte a brit.
Hamilton sem tudott közeledni Max Verstappenre, aki az idei 14. futamgyőzelmét aratta, amire még soha senki nem volt képes a Forma–1 történetében. Ráadásul ezzel az eredménnyel a Red Bull is beállította két saját rekordját: sorozatban a kilencedik győzelmet szerezték az energiaitalosok, és egymás után a 19. futamon állt fel legalább egy pilótájuk a dobogóra.

Az ötödik és a hatodik helyen a két Ferrari végzett Sainz, Leclerc sorrendben, a hetedikként célba érő Ricciardo a büntetése ellenére megtarthatta a pozícióját, mögötte pedig Ocon, Norris és Bottas szerzett pontokat.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix