A Miami Nagydíj első szabadedzésén először gurultak pályára a Hard Rock Stadium körül kialakított aszfaltcsíkon. A gyakorlás kezdetén a levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 52 fokos volt.
Amellett, hogy a pilóták a szimulátor után a valóságban is kipróbálhatták a pályát, számos csapat hozott kisebb-nagyobb újításokat a hétvégére, így fontos volt, hogy minél hamarabb megkezdjék a körözést. A mezőny többsége a közepeseken kezdett, hatan döntöttek a lágyak mellett, és egyedül Kevin Magnussen szavazott a keményre.
A tréning rögtön egy necces jelenettel kezdődött, ugyanis Esteban Ocont kis híján ráengedték George Russellre.
Szerencséjükre a brit pilóta még nem került annyira közel az Alpine garázsának vonalához, hogy ütközés legyen belőle, de a 24 éves versenyzője megjegyezte, hogy nem sokon múlott a baleset.
Az első mért kör Max Verstappennek sikerült a legjobban, aki a lágyakon 1:36.099 másodperccel került az élre. A holland pilóta azonban a következő körében már kevésbé örülhetett, ugyanis jobb első kerekével elcsípte a falat. Charles Leclerc és Cunoda Juki szintén korán hibázott, mindketten megpördültek.
A köridők rohamosan javultak, a címvédő a következő körében már 1:33.449-et autózott, 1,170 másodperccel megelőzve csapattársát, Sergio Pérezt. Nem sokkal később Carlos Sainz bejött közéjük, majd Charles Leclerc a másik Ferrarival 9 ezreddel felülmúlta Verstappen addigi legjobbját.
Fontos megjegyezni, hogy a Red Bullokkal ellentétben a maranellóiak versenyzői közepeseken mentek.
A spanyol pilóta aztán további 277 ezredet faragott a leggyorsabb körön, így negyedórával a kezdés után a két Ferrari állt az élen, megelőzve Verstappent és Pierre Gaslyt. George Russell az ötödik, Lewis Hamilton csupán a kilencedik pozíciót foglalta el, mindezt úgy, hogy a C4-eseken próbálkoztak.
Nem sokkal később Leclerc 1:32.949-cel vette vette vissza a vezetést, miközben mások hibázgattak. Pérez autóját megdobta a rázókő, ezért azt a körét el kellett vennie, és hasonlóan járt Fernando Alonso is. Igaz, a mexikói pilóta aztán tudott javítani, de így is csak a hatodik helyre jött fel.
Ezt követően a Mercedesek megmutatták, hogy több van bennük, mint amit eddig mutattak, hiszen Russell a második, Hamilton az ötödik helyre kapaszkodott fel, ráadásul előbbi tíz-, utóbbi kilenckörös abroncsokon. Igaz, sokáig nem voltak itt, ugyanis Pérez 1:32.759-cel az élre ugrott, majd Sainz 8 századdal ezt is felülmúlta.
Verstappen egyébként szintén javított, de 1:33.193-as ideje továbbra is az ötödik pozícióra volt jó.
Félidőhöz közeledve Leclerc ismét átvette a vezetést, de csak pár pillanatra, ugyanis 1:32.555-ös idejét Sainz 112 ezreddel rögtön megjavította. Verstappen eközben nem volt elégedett csapatával: a holland pilóta felrótta a Red Bullnak, hogy folyton kihívják a bokszba, mert így nehezen tudja elsajátítani a pályát. Később kiderült, hogy a bikások túlmelegedési gondokkal küszködnek.
Féltáv környékén többen is friss lágyakat raktak fel, ezeken Hamilton a második, Norris a negyedik helyre jött fel. 25 perccel a vége előtt azonban jött az első megszakítás. Az okozója Valtteri Bottas volt, aki a 7-es kanyarban vesztette el az irányítást, és pördült ki a bukótérbe, és egészen a falig nem állt meg. A finn versenyzőnek szerencséje volt, hogy olyan szakaszon hibázott, ahol nagyobb a bukótér, de autója így is megsérült, így nem tudta folytatni a gyakorlást.
Az újraindítás után a mezőnynek körülbelül negyedórája maradt. Ahogyan az várható volt, a Ferrarik és a Red Bullok is friss lágyakat tettek fel. Sainz hamar tönkre is tette a szettet, miután megpördült, ráadásul a jobb első defektes is lett. A spanyol pilótának szerencséje volt, hogy nem találta el a falat.
Verstappen ellenben nem hibázott, és 1:31.350-nel, Sainz idejét több mint 1 másodperccel megjavítva vette át a vezetést.
A második helyre meglepetésre Alexander Albon jött fel fél 504 ezredes hátránnyal, őt pedig a két Mercedes követte Russell-Hamilton sorrendben. Pérez javított, de ideje csak az ötödik pozícióra volt elég, míg Leclerc lila első szektor után nem tudott jó kört autózni, vélhetően egy hiba vagy a forgalom miatt.
3 perccel a vége előtt a monacói versenyző végül összerakott egy jó kört, amely 179 ezreddel volt gyorsabb Verstappenénél. A Red Bull pilótáját ráadásul Russell is megelőzte, aki mindössze 71 ezreddel maradt el a nem sokkal korábban megfutott legjobb körtől. Pérez a negyedik, a hibája után közepeseket kapó Sainz Gasly mögé, a hatodik, Hamilton pedig Albon mögé, a nyolcadik helyre jött fel. Az első tízet Magnussen, valamint Daniel Ricciardo zárta.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |