Verstappen megelőzte a Mercedeseket, majd összetörte a Red Bullt Spában

Események

Vágólapra másolva!
Délutánra Max Verstappen vette át a vezetést a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján, de csalóka lehet az időeredménye. A holland pilóta nem csak ezért lehet bosszús, hanem amiatt is, mert a második szabadedzés végén hibázott és összetörte az autóját.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Fennállt a veszélye, hogy alig látunk autót a pályán a Belga Nagydíj második szabadedzésén, és a teljes gyakorlást elmossa az eső, az égiek azonban megkegyelmeztek. A tréning ezzel együtt (akárcsak az első szabadedzés) nedves pályán kezdődött, az intermediate gumiknak azonban túl száraz volt az aszfalt, így az első pályára hajtókat követők már nem bajlódtak a köztes abroncsokkal.

Norris megtett egy kört intermediate gumin, de utána rögtön slickre váltott

Az első mért kört most is Lando Norris teljesítette kemény gumikon, 1:48.219-es idővel foglalta el az első helyet a további neveket nem tartalmazó eredménytáblázaton. Az első negyed óra végére aztán megélénkült a forgalom, és miután mindenki megtett legalább egy mért kört, a két Mercedes állt az élre közepes gumikon Bottas-Hamilton sorrendben. Mögéjük a szintén a sárga oldalfalú Pirelli nyüstölő Verstappen iratkozott fel, de hátránya több mint 6 tizedmásodperc volt az 1:44.513-at repesztő finn mögött. Hamilton 3 századra követte a csapattársát.

A vészharangot ezzel együtt nem kezdték el kongatni a Red Bullnál, ehelyett Verstappen mérnöke nyugodt hangon közölte a holland pilótával, hogy a Mercedesek jobban feltekerték a motorjukat.

Az első félóra végén jöttek a szokásos időmérő-szimulációs körök és a lágy gumik, amelyeken Lewis Hamilton közel 4 tizeddel elmaradt Bottas közepes abroncsokon elért körétől, noha a középső szektorban azért abszolút legjobbat ért el. Szemre nem hibázott a körén a hétszeres világbajnok, így feltehetően vagy több üzemanyaggal, vagy letekert motorral ment. Könnyen lehet, hogy ez volt a helyzet Bottasnál is, aki szintén nem javított.

Verstappen a közepes gumin nagyon lemaradt a Mercedesektől Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Árulkodóak voltak Verstappen lágy gumis körének szektoridejei is, hiszen míg a kanyargós középső szektorban ő is szárnyalt, az első és a harmadik szektorban nem villogott. Bottast azért így is megelőzte, de csak 41 ezreddel.

Az első szabadedzéshez képest jelentősen lecsökkent a vezetői hibák száma, de azért így is láttunk egy nagy megforgást, Ocon mutatta be a Fagnes-kanyarból kifelé. A Magyar Nagydíj győztese óriási szerencsével nem ütközött neki a korlátnak, így egyedül a gumijait tette tönkre.

Nem volt azonban ekkora mázlija Charles Leclerc-nek, aki nem sokkal később összetörte a Ferrariját,

előcsalogatva a piros zászlót. A monacói pilóta egy kanyarral korábban hibázott, mint ahol tette ezt az első szabadedzésen, és a 6-os kijáratán túl nagy gázt adva keresztbeállt, majd ledarálta az autó bal elejét a szemközti gumifalon.

Leclerc a falban

A megszakítás nem tett jót a hosszú etapoknak, hiszen így kevesebb ideje maradt a pilótáknak a megtankolt autós körökre. Egészen pontosan 10 perc, így a mezőny egy emberként özönlött vissza a 7 kilométeres aszfaltcsíkra, amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Amikor pedig úgy tűnt, hogy szépen lecsordogálnak a percek, jött a csattanó: Verstappen is összetörte az autóját. A pontverseny második helyezettje a hetes kanyarban veszítette el az uralmat a Red Bull felett és csúszott neki a gumifalnak, amitől meg is sérült az RB16B jobb hátulja.

Verstappen a falban

Az újabb piros zászlós megszakítás egyben a második szabadedzés végét is jelentette, már nem tudták újraindítani azt. Verstappen zárt az élen, de keserű lehet a szájíze a baleset miatt. A második helyet Bottas, a harmadikat Hamilton szerezte meg. A másik Red Bull-lal Sergio Pérez csak a tizedik időt autózta, a középmezőny legjobbja címet a negyedik helyen záró Fernando Alonso érdemelte ki.

Ami az erőviszonyokat illeti, a Red Bull csalóka első helyéről árulkodik az AWS szoftvere is, amely Hamiltont hozta ki leggyorsabbnak 2 tizeddel Bottas előtt, míg Verstappen hátrányát 23 századra értékelte.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix