Verstappen majdnem lekörözte Hamiltont Monacóban, győzelmével élre állt a pontversenyben
2021. május 23. 14:31
Még el sem kezdődött a 78. Monacói Nagydíj, máris drámai eseményeknek lehettünk szemtanúi. Az időmérő edzést a falban befejező, ám a pole pozíciót így is megszerző Charles Leclerc a rajtrácsra vezető körében kétségbeesett hangon szólt a rádióba, közölve, hogy a váltója nem működik megfelelően. A baleset miatt a Ferrari amennyire tudta, átvizsgálta azt a futam előtt, majd úgy döntöttek, hogy nem kell 5 helyes rajtbüntetés fejében kicserélni.
Miután Leclerc visszatért a garázsba, a szerelők elkezdték vizsgálni az autót, majd előbb az dőlt el, hogy a 16-os rajtszámú Ferrari nem állhat fel a rajtrácsra, mivel nem tudta elhagyni a bokszutcát annak bezárásáig, majd röviddel ezután a csapat közölte, hogy a bokszutcából sem fog tudni elindulni, mivel nem tudják ilyen rövid idő alatt orvosolni a féltengellyel felmerülő problémát. Katasztrófa a hazai futamán a rajtot a pole-ból váró Leclerc-nek, a 2019-es Brazil Nagydíj óta először élről induló Ferrarinak és a megannyi monacói Ferrari-drukkernek, akik a versenyzői parádé alatt az ablakokból csüngve buzdították kedvencüket.
Az élet ezzel azonban nem állt meg, hiszen várt a pilótákra 78 kör. A rajtrácson mindenki előrébb jött eggyel, de csak ami a sorrendet illeti, helyet ugyanis nem változtattak (a Red Bull azért bepróbálkozott Michael Masi versenyigazgatónál, hogy Verstappen átvehesse az első rajtkockát, de természetesen nem tehette meg).
Az első tízet leszámítva csak a 11. helyről induló Antonio Giovinazzi, valamint a mezőny végéről kezdő két Haas rajtolt a legjobb tapadást biztosító lágy gumin, ketten, a 13. helyről rajtoló Stroll és a 16. helyről startoló Cunoda Juki pedig egyenesen a kemény keveréket választották. Ricciardo, Räikkönen, Russell, Alonso és Latifi közepes gumikon volt.
A rajtnál Verstappen viszonylag simán maradt a megörökölt első helyen, mindössze egy kicsit kellett rálegyeznie Valtteri Bottasra, hogy a finn pilóta besoroljon mögé. Sainz maradt a harmadik, Norris pedig a negyedik, mögöttük Gasly, Hamilton, Vettel, Pérez, Giovinazzi és Ocon volt az első tíz rajthoz képest változatlan sorrendje. A mezőny végén Mick Schumacher mutatott be vakmerő előzést Nyikita Mazepinen a Fairmont-hajtűben, szerencséjére az orosz együttműködő volt, és miután egy pillanatra elgondolkodott rajta, hogy rácsukja a kaput a csapattársára, végül utat engedett.
Miként arra számítani lehetett, a sorok rendeződése után mindenki felvette az "utazósebességet" és egymástól tisztes távolságra belefogott a gumik pátyolgatásába. Az első hatos Hamiltonnal bezárólag úgy-ahogy együtt maradt, a hétszeres világbajnok után autózó Vettel viszont a 12. körre már 7 másodperccel lemaradt.
Az első 20 körben a Mazepinnek és Norrisnak belengetett fekete-fehér zászlón kívül semmi nem történt. Mindketten az alagút utáni sikán kétszeri átvágásáért kaptak figyelmeztetést, a következőért pedig már büntetés járt volna.
Ahogy közeledtek a kerékcserék, úgy reménykedhettünk valamiféle izgalomban. Hamiltonnak a 24. körben szóltak a fülére, hogy hamarosan beindulhat a keringő. Bottas eközben egyre többet panaszkodott a gumijaira, ami akár színjáték is lehetett a Red Bullnak, hogy nyugodtan hívják be az ekkorra már 5 másodpercre ellépő Verstappent. A kerékcserék sorát azonban a 6. helyen autózó Hamilton kezdte a 29. körben, majd őt egy körrel később követte Bottas a második helyről.
Utóbbi azonban soha többet nem hagyta el a bokszutcát, menetes lett ugyanis a kerékanyája a csavarkulcstól, a jobb első kerekét ezért nem tudta levenni a csapat.
Egy ideig próbálkoztak, majd feladták, és betolták a finn pilóta W12-esét a garázsba.
Eközben a "garázs másik oldalán" sem volt fenékig tejfel az élet, Hamilton ugyanis nemhogy nem nyert pozíciót a kerékcserével, hanem a valamivel tovább kint maradó Sebastian Vettel és Sergio Pérez is átugrotta, így Bottas kiesése ellenére a hetedik helyen találta magát. A kiállások után Verstappen, Sainz, Norris, Pérez, Vettel, Gasly, Hamilton volt a sorrend az elejében, míg hátrébb a közepeseken és keményeken rajtolók közül még jó páran akadtak, akik nem látogatták meg a szerelőiket.
Miután ezt a kemény gumin rajtoló Strollon és Cunodán kívül mindenki megtette, újra beállt a mezőny az első szakaszban látott vonatozásra, azzal a különbséggel, hogy most már jóval nagyobbak voltak a különbségek. Verstappen kényelmesen autózgatott az élen (egy ponton be is jelentkezett nála a mérnöke, hogy minden rendben van-e, olyan rég beszéltek), mögötte Sainzcal és Norrisszal. A mezőnyt a két Haas zárta, de már Mazepin volt előrébb, miután a kerékcserék előtt technikai probléma lépett fel Schumachernél, és annak megoldásáig az orosz elengedésére kérték őt, hogy ne tartsa fel a csapattársát. Schumacher jókora hátrányba is került, de a lekörözések alatt visszazárkózott a másik fehér autóra.
Az Aston Martin nemcsak Vettellel, hanem Stroll-lal is nagyot húzott, hiszen miután a kanadai is meglátogatta a szerelőit, a nyolcadik helyre tért vissza friss lágy gumikon, majd azt is megúszta, hogy vizsgálták a bokszutcából kivezető sárga vonalra hajtásért.
Az utolsó körökre Pérez és Norris "csatája" emelhette meg leginkább a McLaren tagjainak pulzusát, a mexikói pilóta ugyanis utolérte a vezethetetlen autóval küszködő britet, de ez csak arra volt jó, hogy szorosan kövesse, előzni nem tudott.
A Mercedes még mentve a menthetőt kihívta lágy gumikért Hamiltont a 68. körben, amin a hétszeres világbajnok meg is autózta az addigi leggyorsabb kört (egyben körrekordot), miközben megtartotta a hetedik helyet (68 másodperccel Verstappen mögött ért célba, azaz kis híján kört kapott legfőbb riválisától, de ebben persze az extra kerékcsere is benne volt).
Sovány vigasz volt ez azonban, győzelmével Max Verstappen ugyanis átvette a vezetést a pontversenyben (105 pontja van Hamilton 101-ével szemben), és nem mellesleg első hollandként áll az élen a táblázaton. A Red Bull nemcsak emiatt, hanem a csapat miatt is boldog lehetett, hiszen ők a konstruktőri versenyben álltak az élre a Mercedes előtt.
A második helyre Sainz jött be, aki először állhatott dobogóra a Ferrarival, a harmadik helyet pedig Lando Norris szerezte meg. A negyedik helyen a szépet mentő Pérezt, mögötte pedig a remek futamot teljesítő Sebastian Vettelt intette le a kockás zászló. A további sorrend: Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon, Giovinazzi, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Russell, Latifi, Cunoda, Mazepin, Schumacher.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Monacói Nagydíj. A pole pozícióból Charles Leclerc indul, miután balesete ellenére megtarthatta rajthelyét. A három szabadedzés és az időmérő összefoglalója az alábbi linkeken olvasható.
Az F1-es verseny előtt rendezték a Porsche Szuperkupa, valamint a Formula Renault Európa-kupa futamát. Mindkét viadal során volt igencsak látványos tömegbaleset, de szerencsére egyik érintett pilóta sem sérült meg.
A mezőny tagjai elhagyták a garázst, és úgy néz ki, már a rajt előtt drámaian alakul a futam. Leclerc ugyanis rádión csak annyit mondott, hogy "nem, nem, a váltó, srácok". A monacói versenyző visszahajtott a bokszba, meglátjuk, hogy a Ferrari szerelői mit tehetnek.
A Ferrari versenyzője még soha nem fejezett be monacói futamot, beleértve a 2017-ben rendezett két Forma-2-es viadalt. Könnyen lehet, hogy ezúttal a rajtig sem jut el...
Bekövetkezett, amitől minden Leclerc- és Ferrari-drukker tartott. 30 perccel a felvezető kör előtt a monacói versenyző még mindig a garázsban tartózkodik, ami azt jelenti, hogy nem foglalhatja el a helyét a rajtrácson. Legjobb esetben is a bokszból fogja megkezdeni a futamot.
Egyre rosszabb a helyzet a Ferrarinál, ugyanis Leclerc elhagyta az autót.
Itt a vége, Leclerc remek hétvégéje véglegesen rémálomba csapott át. Az imént ugyanis kiderült, hogy a kétszeres futamgyőztes nem tud részt venni a futamon.
A Ferrari közleménye szerint a bal oldali kardántengely ment tönkre, és a rendelkezésre idő alatt lehetetlen helyrehozni a hibát. Ennek következtében Leclerc nemhogy a célvonalig, de a rajtig sem jutott el.
Ebben a pillanatban szól a rendező ország, vagyis Monaco himnusza. Sokan bizonyára arra készültek, hogy nem utoljára fogják hallgatni ezt a dallamot a mai nap folyamán...
Mármint az első tízből, pontosabban most már csak kilencből. Ők ugyanis egyaránt egy-egy friss közepes és kemény, valamint négy használt lágy gumiszettel rendelkeznek. A kivétel Norris, akinek az egyik piros oldalfalú szettje szintén új.
Az olasz gumigyártó szerint a lágy-közepes stratégiával lehet a leggyorsabban megtenni a versenytávot, ezt követi a lágy-kemény, majd a közepes-lágy. Úgy tűnik tehát, hogy legfeljebb egy biztonsági autós fázis alakíthatja át jelentősen a taktikát.
A csapadékra semmi esély nincs, így biztosan száraz versenyünk lesz. A levegő hőmérséklete jelenleg 20,7, míg a pályáé 41,5 fokos.
A hazai futamát végül kihagyni kényszerülő pilótát Albert herceg is igyekezett vigasztalni, miután kiderült, hogy váltóproblémája helyrehozhatatlan.
Oconig bezárólag mindenki, valamint a két Haas lágyakon kezd, közöttük azonban senki nem a piros oldalfalú abroncsokon rajtol. Közülük Stroll és Cunoda a keményeken, a többiek a közepeseken indulnak.
A pole pozíciót senki nem foglalja el, vagyis mindenki az eredeti helyéről kezdi a futamot.
Simán eljött a mezőny, az első tízben nem változott a sorrend.
A holland pilóta rögtön 1 másodpercnél nagyobb előnyt szerzett, mint ahogyan mögötte is nagyok a különbségek. Schumacher megelőzte Mazepint.
Innentől használható az állítható hátsó szárny, azonban csak Pérez van 1 másodpercen belül Vettel mögött az első tízből.
A Ferrari pilótája már több mint 2 másodperces különbséggel követi Bottast, mint ahogyan Norris is jelentősen elmarad tőle. Pérez továbbra is közel van Vettelhez.
Az élen a helyzet változatlan. A japán pilóta az egyike volt a visszaeső pilótáknak, és jelenleg csupán a két Haast előzi meg. Latifi mögött DRS-távolságon belül van, kérdés, hogy mit tud kezdeni vele.
A finn pilóta továbbra is tartja a másfél másodpercen belüli hátrányt, ami lehetőséget teremthet neki a kiállásoknál. A lassításokon látszott, hogy Schumacher a hajtűben előzte meg csapattársát.
Időközben a Red Bull versenyzője is leszakadt Vetteltől, most már több mint másfél másodpercre van a négyszeres világbajnoktól. Jelenleg egyedül Stroll van 1 másodpercen belül Ocon mögött.
A brit pilóta hátránya 2 másodperc körül mozog Gaslyhoz képest, míg előnye már több mint 4 másodperc Vettel előtt.
A Mercedes versenyzője egy kicsit faragott hátrányából, és most már alig több mint 1 másodperccel marad el Verstappentől. A finn pilóta szerepe kulcsfontosságú lehet, hiszen fontos pontokat vehet el Hamilton riválisától.
Mindenhol 1 másodpercnél nagyobb a különbség az egymást követő pilóták között. Az egyik legkisebb differencia az élen van, de Bottas most bukott pár tizedet Verstappennel szemben.
A Ferrari versenyzője az elején gyorsan leszakadt, viszont az utóbbi időben tartja a 2-2,5 másodperces lemaradást Bottas mögött. Ezzel stratégiailag még talán lehet keresnivalója.
Mármint nemcsak a versenyben, hanem a vb-pontversenyben is, ha így maradna a futam. A holland pilóta a 4 ponttal vezetne Hamilton előtt, és pályafutása során először állna a tabella élén.
A Red Bull pilótája immáron másfél másodperccel nagyobb előnnyel rendelkezik, mint ahogyan Sainz lemaradása is megnőtt Bottas mögött. Pérez ismét DRS-távolságon belül Vettel mögött.
Az orosz versenyző fekete-fehér zászlót kapott, miután szabálytalanul teljesítette az alagút utáni sikánt.
Jelenleg ez a legérdekesebbnek tűnő párharc, de valójában itt is állóháború zajlik a versenyzők között. A mexikói pilóta ezúttal 1 másodperccel nagyobb lemaradással követi Vettelt, így nincs esélye az előzésre.
Ezúttal a japán pilóta közelítette meg kanadai riválisát, ám az előzéshez még így is messze van.
A finn pilótának szóltak, hogy mutassa meg, hogy milyen tempóra képes. Jelenleg 2,1 másodperccel van lemaradva Verstappentől, vagyis közelednie kéne, ha a bokszkiállásoknál előzni akar.
A finn pilóta valamelyest közelebb került Verstappenhez, a középső szektorban 3 tizedet adott neki. Ugyanakkor az elévágáshoz még inkább csökkentenie kellene a távolságot.
A holland pilóta a rádióban jelentette, hogy meg van elégedve a jelenleg használt abroncsokkal. Norrist szintén fekete-fehér zászlóval figyelmeztették.
A finn pilóta hátránya egyre nagyobb Verstappen mögött, ellenben a spanyol versenyző 2 másodpercre csökkentette lemaradását. Lehet, hogy Sainznak nagyobb esélye lesz az elévágásra?
A címvédő felzárkózott Gaslyra, ám az utolsó körben 8 tizedet bukott vele szemben. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy a hétszeres világbajnok előrébb tud kerülni.
A finn pilóta folyamatosan lassul a többiekhez képest, hiszen Sainz már 1,5 másodpercre megközelítette, miközben Verstappentől egyre inkább lemarad.
Lassan megkezdődnek a bokszkiállások, úgyhogy most még meg lehet tekinteni képválogatásunk első darabjait.
---- separator ----gallery-content-type:1d630bea-b860-4909-8871-a5f10b867192---- separator ----A spanyol pilóta egy pillanatra 1 másodpercre is felzárkózott, de azóta pár tizeddel ismét megnőtt a hátránya. Sainz egyelőre Verstappenhez hasonlóan elégedett a gumikkal.
A finn pilóta rádióban jelenti, hogy bal hátsó gumijában már nem sok maradt. Eközben Pérez ismét felzárkózott Vettel mögé.
Legalábbis ami az elévágást illeti, hiszen előnye már 5 másodpercnél is nagyobb Bottasszal szemben. Hamilton eközben ismét DRS-en belülre került Gasly mögött.
Egyelőre még Verstappennek sem érdemes kiállnia, hiszen alighanem Pérez mögé jönne vissza, aki bizonyára elengedné, de Vettel mögé már beszorulna.
A brit pilóta kemény gumikat kapott, a csere 2,2 másodpercig tartott. Üres pályára jött vissza, úgyhogy könnyen lehet, hogy Gaslyt át fogja ugrani.
Leclerc után Bottast is utolérte a balszerencse! A Mercedesről nem jön le a jobb első kerék, így rengeteget veszít a bokszban!
Hihetetlen balszerencse, a képek tanúsága szerint a szerelők már fel is adták a kísérletezést.
A német versenyző átugrotta Hamiltont a bokszkiállások során, majd Gaslyt is megelőzte, amivel feljött az 5. helyre. Ráadásul Pérez még nem állt ki előtte.
A rádióban közölte, hogy nem tudja mire vélni a taktikát, ugyanis szerinte még tovább tudott volna menni az előző gumikon. A brit pilóta jelenleg a 7. helyen áll.
Pérez vezet, miután csapattársának feltették a kemény abroncsokat. A Red Bullnál a nagy előny birtokában sem lazsálták el a kerékcserét, 2 másodperc alatt teljesítették.
Az ő kerékcseréje 2,8 másodpercig tartott, de a Red Bull szerelőinek így is van okuk az örömre, hiszen feljött a 4. helyre, vagyis Hamiltont, Vettelt és Gaslyt is átugrotta.
A kerékcserék után érdemes ismét megtekinteni képválogatásunkat, amibe új fotók kerültek.
---- separator ----gallery-content-type:1d630bea-b860-4909-8871-a5f10b867192---- separator ----A Ferrari pilótájának még mindig jelentős, 3,1 másodperces hátránya van, de ez már jóval kisebb, mint amennyi a kiállások után volt. Könnyen lehet, hogy hamarosan utoléri egykori csapattársát.
Räikkönen, Alonso, Latifi, valamint Cunoda még nem látogatta a bokszutcát. Természetesen egyikük sem a lágyakon rajtolt, a japán pilótát leszámítva mindenki a közepeseken autózik.
A holland pilóta jelenleg 3,7 másodperccel vezet ellenfele előtt, aki 5,3 másodperces előnnyel rendelkezik Norris előtt.
A német pilóta már jóval korábban elengedte Mazepint, azóta pedig 30 másodperces lemaradást szedett össze vele szemben. Mindez nem véletlen, ugyanis a fedélzeti kamerája alapján nincs minden rendben a váltójával.
Az egy dolog, hogy Monacóban rendkívül nehéz előzni, de a brit pilóta még azzal is küszködik, hogy tartsa Gasly tempóját. Jelenleg 3 másodperccel marad el az Alpha Tauri mögött.
Hiába igyekezett az ausztrál pilóta, az Alfa Romeo versenyzője előtte maradt, miután kiállt kerékcserére. Jelenleg a 11. és a 12. helyet foglalják el.
A spanyol pilóta 3 másodperc alá csökkentette lemaradását. Kérdés, hogy Verstappennek erre lesz-e válasza, vagy egykori csapattársa tovább fog közeledni hozzá.
Persze előzési távolságról még mindig nem beszélhetünk, hiszen lemaradása továbbra is másfél másodperc. Ugyanakkor ez még mindig jobban mutat, mint a korábbi, 3,3 másodperces hátrány.
Az Alfa Romeo versenyzője a 10. helyen autózik, ami csapata idei első pontját jelentené. Azonban ezt még akár meg is duplázhatja, ugyanis kevesebb mint 1 másodperccel követi az előtte haladó Ocont.
A különbség ide-oda ugrál, de rendre csak pár tizeddel. Úgy néz ki, hogy a holland pilóta teljes mértékben kézben tartja a futamot.
Az Alpha Taurik mellett talán a McLarenek között a legnagyobb a csapaton belüli differencia ezen a hétvégén. Mindezt bizonyítja, hogy Ricciardo kört kapott csapattársától.
Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy ha semmi nem szól közbe, akkor az első nyolc esetében nem nagyon fog változni az állás. Ami a 9. pozíciót illeti, Giovinazzi még mindig szorosan Ocon nyomában halad, úgyhogy ott még van némi esély egy csatársa.
A spanyol pilóta mindezt a rádióban közölte, mondván, ki tudja, mi sül ki ebből. Mérnöke nyugtázta az elhangzottakat, és azt válaszolta Sainznak, hogy szegje le a fejét.
A brit versenyző DRS-távolságon belül autózik az Alpha Tauri mögött, ugyanakkor korábban nem tudta sokáig tartani ezt a különbséget. Ráadásul az előzéshez még közelebb kell kerülnie.
A brit pilóta már szenved a kemény abroncsokon, ami meg is látszik, hiszen Pérez 5,3 másodpercre csökkentette lemaradását.
A monacói pilóta elkeseredetten nyilatkozott azok után, hogy nemhogy az élről, de még a bokszból sem tudott elindulni. A monacói pilóta szerint nem a váltó hibásodott meg, ennek ellenére úgy véli, a történteknek köze van a tegnapi balesethez.
A holland pilóta előnye már 5 másodpercnél is nagyobb, csapattársa, Pérez viszont egyre inkább közeledik Norrisra, kettőjük között már kevesebb mint 3 másodperc a különbség. A McLaren versenyzőjének nemrég szóltak, hogy egyre többen hibáznak, úgyhogy nagyon figyeljen oda.
A kanadai pilóta autóján nemrég cseréltek kereket, ám könnyen lehet, hogy utána szabálytalanságot követett el, ugyanis a kijáratnál átlépte a fehér vonalat.
Pérez immáron már csupán másfél másodpercre van Norristól. A mexikói pilótának 16 kör áll rendelkezésére, hogy megelőzze riválisát.
A brit versenyző megkérte mérnökét, hogy mostantól ne beszéljen hozzá. Valóban szüksége lesz a koncentrációra, ugyanis Pérez már 1 másodpercen belül követi őt.
A brit pilótának elég nagy volt az előnye ahhoz, hogy kimenjen a bokszba lágy abroncsokért. A brit pilóta nyilvánvalóan a leggyorsabb kört célozza meg.
A brit pilótával közölték, hogy Verstappen van mögötte, úgyhogy nem is kell azonnal megfutnia a leggyorsabb kört, inkább engedje el a holland pilótát, hogy biztosan senki ne zavarja meg.
A brit pilóta 1:12.909 másodperc alatt ért körbe, amivel megdöntötte a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját. Ezzel jelen állás szerint övé az extra pont.
A Red Bull pilótája hiába érte utol riválisát, nem igazán tudja támadni. Jelenleg nincs is DRS-távolságon belül.
A japán pilóta még mindig a Williamsek mögé van beszorulva. Az imént pedig a Rascasse-nál fékezte el magát, de nem ment neki a falnak.
Talán az olasz pilóta volt az egyetlen versenyző a mai napon, aki huzamosabb ideig DRS-távolságon belül maradt riválisa mögött. Más kérdés, hogy eddig ez sem párosult eredménnyel.
Úgy néz ki, a mexikói pilóta eddig tudott közel maradni a McLarenhez. Hátránya azonban egyre inkább nő, jelenleg már 2 másodpercnél is nagyobb.
A német pilóta hátránya csupán 1 másodperc az orosz versenyző mögött. Egyébként pedig mindketten 3 körös lemaradásban köröznek Verstappenhez képest.
A holland pilóta megnyeri a futamot, amit egyébként a teniszező Serena Williams intett le. Mögötte Sainz és Norris futott be, akik hozzá hasonlóan először állnak dobogóra a hercegségben. Az első tíz további sorrendje: Pérez, Vettel, Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon, Giovinazzi.
A német versenyző különösen nagy versenyt futott, hiszen a 8. helyről rajtolva az 5. pozícióban ért célba, persze Leclerc és Bottas kiesett előle. Giovinazzi révén az Alfa Romeo ellépett a Williams és a Haas mellől. A leggyorsabb kör egyébként maradt Hamiltoné.
A holland pilóta pályafutása során először áll a tabella élén, 4 ponttal előzi meg Hamiltont. Sainz első dobogóját szerezte meg a Ferrari színeiben, amihez Leclerc azonnal gratulált. Mi ezzel köszönjük meg mai figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!