A péntek esti esőzés, valamint a felhős égbolt miatt visszaesett hőmérsékletek a kedélyeket is lehűtötték a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésének elején, az élpilóták a 60 perces edzés kezdetén még a sisakjukat sem vették fel, bő négy perc elteltével léptek csupán pályára az első fecskék az Alfa Romeo versenyzőivel az élen.
Az időmérőre készülve, a leromlott tapadású aszfalton nem volt meglepő, hogy a pilóták többsége a lágy gumikat részesítette előnyben, de a Williamsek és Pierre Gasly közepessel, a két Haas pedig keménnyel kezdett. Az első 10 perc elteltével Carlos Sainz vezetett visszafogott, 1:13.3-as körrel, Lewis Hamilton még csak ekkor ült be az autójába.
Nem sokkal később Leclerc 1:12.633-ra gyorsult, de Sainz visszavágott egy 0,1 másodperccel jobb körrel, viszont a monacóit sem kellett félteni és 1:12.223-ra gyorsult, igaz, ez még mindig lassabb volt a csütörtöki legjobbjánál.
Az első negyedórához közeledve a Red Bullok is megjelentek a pályán, Max Verstappen az 5. helyen kezdett, Sergio Pérez közepessel a 11. pozícióban, később viszont javult a tempójuk.
Az edzés második harmadától kezdve Verstappen és a Ferrari pilótái egymás között meccseltek a dobogós helyekért, a Red Bull pilótája 1:11.485-tel átmenetileg az élre állt, miután végre tiszta pályán is futhatott egy kört, erre Sainz viszont 1:11.452-vel rá tudott licitálni. Leclerc is igyekezett, ő viszont nem tudta összerakni a körét, így féltávnál 1:11.658-cal a 3. helyezett volt.
A Mercedes nem tűnt elég gyorsnak, Hamilton és Valtteri Bottas is fél másodpercnél nagyobb hátránnyal a 4-5. helyen szerepelt, Nico Rosberg, a Sky Sports szakértője szerint gumimelegítési problémáik voltak. A gyenge tapadást az is alátámasztotta, hogy Hamilton és Bottas is látványosan csúszkált, többször is elfékezték magukat.
Panaszkodott az Alpine technikai igazgatója, Marcin Budkowski is, a pilótái csak a 14-17. helyen szerepeltek, a lengyel szakember szerint szombatra változtattak a beállításokon, de az autójuk ettől nem lett gyorsabb. Folytatódott Daniel Ricciardo kálváriája is, az ausztrál pilóta a kigyorsításokon időt veszít és továbbra is jelentős a hátránya csapattársához, Lando Norrishoz képest.
A tréning első felében a mezőny ismét meglepően megbízhatóan szerepelt, még sárga zászlóra sem volt szükség. A tempó fokozásával Leclerc és Bottas megjárta a bukóteret a célegyenes végén, de ez nem okozott komolyabb problémát, Nicholas Latifi viszont a falhoz csapta a Williamst, ezért a versenyigazgató kénytelen volt leállítani a tréninget.
Latifi rosszkor hibázott, a tempója ígéretesebbnek tűnt a szombati specialistaként ismert csapattársa, George Russell teljesítményénél, a brit pilóta később meg is előzte a kanadait. A roncsot a profi sportbírók és mentőegységek gyorsan eltávolították a pályáról így a mezőnynek maradt még 13 perce, hogy egy sprintet futva kihozza a lehető legtöbbet az autókból és a körülményekből.
Ez a forgalom miatt sokaknak nehezére esett, egyebek mellett Pérez is beragadt Leclerc mögé, Verstappen viszont 1:11.485-re, ez azonban továbbra is csak a 2. helyre volt elég Sainz mögött. A Red Bull később elvesztette a GPS-kapcsolatot Verstappen autójával, így nem tudták segíteni őt a pályán való navigálás terén, de erre nem is volt nagy szükség, Verstappen 1:11.294-gyel átvette a vezetést.
A többiek erre már nem tudtak érdemben reagálni,
mert Mick Schumacher csütörtök után ismét balesetet szenvedett, 2 perccel a leintés előtt a Casinónál rommá törte a Haast, és úgy tűnik, nem valószínű, hogy részt tud venni az időmérő edzésen.
Az utolsó percek során az eredményeket befolyásolta, hogy a Red Bullok mehettek a legjobb állapotú lágy gumikon, a Ferrarik és a Mercedesek kénytelenek voltak újra pályára lépni azokkal az abroncsokkal, amelyeket még Latifi balesete előtt raktak fel az autóikra. Ez alapján lehetséges, hogy az időmérőn jobb teljesítményre is képesek lesznek.
Erre különösen Hamiltonnak lesz szüksége, mert csupán a 7. helyen zárta a szabadedzést elsősorban a hátsó tapadás hiányára és túlkormányzottságra panaszkodva, Verstappen, Sainz, Leclerc, Pérez, Bottas és Lando Norris is gyorsabb volt nála a McLarennel. Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval a 8. helyen zárt, Pierre Gasly a 9. lett az Alpha Taurival és Sebastian Vettel ismét befért a mezőny első felébe az Aston Martinnal.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |