Több kérdés is foglalkoztatta az F1-es közvéleményt a szezon utolsó előtti időmérője előtt. A legnagyobb természetesen az volt, hogy a Lewis Hamiltont helyettesítő George Russellnek sikerül-e megszereznie élete első pole pozícióját, vagy Valtteri Bottas hozza a kötelezőt, esetleg Max Verstappen borsot tör a Mercedesek orra alá. Ezen kívül azt is érdeklődéssel várhattuk, hogy a lerövidített bahreini aszfaltcsík igazolja-e a pilóták aggodalmait, és tényleg feltartások tömkelegét hozza majd az időmérő.
A Q1-et eltérő gumikon kezdték a csapatok, a két Mercedes és a két Alpha Tauri közepes gumikon jelent meg, míg Carlos Sainz egyenesen a kemény abroncsokat tette fel. Miután mindenki teljesített legalább egy mért kört, Max Verstappen vezetett 54.037-tel, mögötte Pérez, Ricciardo, Bottas volt az első négy sorrendje. Russell a hetedik pozíciót foglalta el, a két Ferrari pedig a kilencedik és a tizedik helyen állt Leclerc-Vettel sorrendben. A négyszeres világbajnok autójában elővigyázatosságból erőforrást cseréltek az időmérő előtt, de nem kapott büntetést, mert egy régebbi V6-ost szereltek be az autójába.
Az edzésrész végi rohamok előtt Sainz és Stroll is bejött Bottas elé, aki így visszacsúszott a hatodik pozícióba, Russell pedig a nyolcadik helyen állt. Ahogyan az várható volt, a továbbjutás bebiztosításának érdekében az utolsó perceknek már mindenki a lágy gumikon vágott neki, Bottas 53.904-re javítva visszavette az első helyet, miközben Russell is javított és felzárkózott Verstappen mögé. Az igazi csata azonban természetesen a továbbjutásért zajlott, végül pedig nem történt nagy meglepetés, sorrendben Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Jack Aitken, Kimi Räikkönen és Pietro Fittipaldi voltak a kiesők.
Nem sokon múlt azonban, hogy az egyik topcsapat autója ne vérezzen el majdnem, Alex Albon csupán a 15. helyen csusszant tovább, kevesebb mint egy tizedes előnnyel a már kieső Magnussen előtt.
Mindezt úgy, hogy a Red Bull ki sem küldte őt a végén, helyette teljes nyugalommal polírozgatták az autóját, miközben Albon a telemetriát tanulmányozta.
A továbbjutók sorrendje Bottas, Verstappen és Russell mögött a következő volt: Norris, Gasly, Pérez, Leclerc, Vettel, Ocon, Kvjat, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Stroll. Az óriási tumultus végül elmaradt, mindenki odafigyelt, hogy ne tartsa fel a másikat.
A Q2-ben aztán jöhetett a szokásos gumipóker, a két Ferrari, a két Mercedes, a két Renault és Verstappen jött ki közepes gumin, míg a többiek a lágyakat részesítették előnyben. Noha öt autóval kevesebb volt a pályán, az első mért körök kezdetekor így is majdnem összehoztak egy feltartást a pilóták, Valtteri Bottasnak az egyes kanyar bukóterébe kellett lemenekülnie Carlos Sainz elől. Miután megúszta a hátrasorolásos büntetést, a finn a sárga oldalfalú Pirelliken repesztett egy 53,803-as kört, amivel 16 ezreddel előzte meg a második helyezett Russellt ,és 2 tizeddel a harmadik helyre besoroló Verstappent.
Bottas elsősége egészen addig tartott, amíg Pérez 16 ezreddel meg nem előzte őt a lágy gumikon, így ugyanakkora volt a különbség a mexikói és a finn között, mint Bottas és Russell között, ráadásul a Verstappen elé a negyedik helyre besoroló Stroll is csak 53 ezreddel maradt el a másik Racing Pointtól.
Ekkor kevesen hitték volna, hogy lehet fokozni az élmezőny szorosságát, de megjött Carlos Sainz és kettéválasztotta a két Mercedest úgy, hogy mindössze egy ezreddel előzte meg Russellt.
Némileg meglepő módon az első köreikkel az első tízbe sem kerülő Ferrarik a második próbálkozásukhoz is maradtak a közepes guminál, de mért kört csak Leclerc teljesített (54,004-gyek a hatodik helyre jött be), Vettel félbeszakította a gyorskörét és visszatért a bokszba. A négyszeres világbajnok ekkor 7 tizedes hátrányban Bottas mögött csak a 13. volt.
Az utolsó rohamra aztán már Vettel is lágyakon jött, de továbbjutni azokon sem tudott és maradt a 13. helyen. Ellenben Leclerc-rel, aki remek körrel elcsípte a hatodik helyet és mindössze 178 ezredet kapott a Q2-t 53,647-tel az élen záró Verstappentől.
A nagy blamát azonban nem Vettel, hanem Alex Albon kiesése jelentette, a thai-brit pilóta Christian Horner fejcsóválása közepette a 12. helyen zárt.
Nem lehetett büszke a teljesítményére Norris sem, miután saját hibájából csak a 15. pozíció lett az övé, miközben Carlos Sainz a negyedik helyen jutott tovább a McLarennel.
Albon, Vettel és Norris mellett Esteban Ocon (11.) esett még ki, valamint arra is fény derült, hogy az első tízből csak a két Mercedes kezdheti majd meg közepes gumikon a futamot. Bottas egyébként a harmadik, Russell pedig az ötödik helyen jutott tovább, de csak hajszál választotta el kettejüket.
A Q3-ban aztán természetesen már mindenki lágy Pirelliket tetetett fel, ezeken pedig Verstappen bizonyult kezdteben a leggyorsabbnak, 53,591-gyel besorolt az élre, ám az igazán nagy meglepetés az volt, hogy 22 ezreddel lemaradva tőle Leclerc, és nem az egyik Mercedes következett. „Ez a kör... ez a kör nagyon jó volt” – közölte lihegve a monacói az idei Ferrarival már-már csodaszámba menő teljesítménye után.
A jobbik Mercedes Bottas kezei között a harmadik helyen állt ekkor 169 ezreddel Verstappen mögött, míg Russell Bottastól is két tizedet kapott. Árnyalta azonban a képet, hogy a fekete autók elsőre használt gumikon jöttek ki, és ahogy feltették az új abroncsokat, Bottas nem kérdezett, hanem 53,377-tel átvette a vezetést. Russell 142 ezredes hátrányban bejött mögé. Mögöttük Verstappen, Leclerc, Pérez, Ricciardo, Sainz, Stroll, Gasly és az egyelőre köridő nélkül álló Kvjat volt a sorrend.
A mindent eldöntő tűzijáték azonban még hátra volt, de már Leclerc nélkül rendezték, a Ferrari ugyanis vélhetően az összes új gumiját elhasználta, így nem látták értelmét kimenni a végén. A két Mercedes jött ki elsőként Bottas-Russell sorrendben, majd úgy tűnt, hogy sem ők, sem a mögöttük érkező Verstappen nem tud javítani, de az utolsó szektorban egymás után szórták a lila szektoridőket. A finn ennek ellenére nem javított, Russell azonban igen, és mindössze 26 ezreddel maradt el a csapattársától. A Mercedesek ünneplésébe Verstappen rondíthatott volna bele, de 56 ezredes lemaradással végül csak harmadik lett. Leclerc maradt a negyedik, ami jelzi, hogy mennyire is jó volt az első köre, míg mögötte Pérez, Kvjat, Ricciardo, Sainz, Gasly és Stroll volt a sorrend.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |