Teljesen más arcát mutatta a Hockenheimring a Német Nagydíj harmadik szabadedzésére, mint tette azt az első két gyakorlás során, a beígért lehűlés ugyanis megérkezett a térségbe, a pénteki 39 fokos hőséget 23-25 fok és borús idő váltotta fel. A melegben a Ferrari tempójától elmaradó Mercedesektől a hűvösebb időben mindenki azt várta, hogy magukhoz ragadják a kezdeményezést, ez azonban olyannira nem történt meg, hogy még a Red Bull is bejött a címvédő elé.
Az időmérő előtti gyakorlás másik beszédtémáját az éjszaka folyamán megszigoródó, pálya határaiara vonatkozó szabályok jelentették, elkezdték ugyanis büntetgetni a versenyzőket azért, ha az egyes, valamint az utolsó, tizenhetes kanyarban túlságosan kiszélesítik a kijáratot, és négy kerékkel elhagyják a pályát. A szigorítás Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont sem kímélte.
A 60 perces tréning elején a hőmérő csak 25 fokot mutatott, az aszfalt pedig mindössze 34 fokos volt. Ennek a két tényezőnek az együttes hatása már a legelső mért körök során megmutatkozott, a pilóták többsége már ekkor túlszárnyalta a pénteki legjobbját.
Azt rögtön látni lehetett, hogy a Ferrari jó helyzetben lehet ma is, Charles Leclerc 1:13.1-es, első mért körével rögtön 6 tizedet adott Hamiltonnak, Valtteri Bottas pedig még ennél is többet kapott.
Még egy dologra derült fény már a tréningnek ebben a szakaszában, mégpedig arra, hogy Sebastian Vettel továbbra is csapattársa után lohol, a hazai pályán versenyző négyszeres világbajnok előbb két tizedre volt Leclerc-től, majd amikor a monacói 1:12.7-re javított, ennél is jobban leszakadt tőle.
Üde színfolt volt, hogy a Mercedes jubileumi ünneplése újabb szintre emelkedett, a csapat és a versenyzők is az 50-es évek divatjában érkeztek meg a pályára, a mérnökök öltönyben, sokan kalapban, a szerelők pedig a kor szerelőit idéző fehér overálban dolgoztak. Nagy örömüket azonban aligha lelték mindebben, az – ezen a hétvégén csak részben – Ezüstnyilak ugyanis nem tudták hozni a Ferrari tempóját, kettejük közül Hamiltonnak pedig kifejezetten viharos edzése volt.
Az egész indult azzal, hogy Hamiltonra nem volt jó az erre a futamra készített retro stílusú barna versenyzőkesztyű, az ötszörös világbajnok kissé ingerülten kérte vissza az eredeti, fehér változatot. Ezután az első gyorsköreinek egyikében a 44-es rajtszámú Mercedes átvágtatott a 11-es kanyar rázókövén, ami miatt később darabok szakadtak le az autóról. Ha mindez nem lenne elég,
az időmérős körök előtt Hamilton autójára visszatették az ez előtt a versenyhétvége előtt használt oldalszekrény-borítást, lecserélve a tegnap kipróbált, kánikulára optimalizált változatot.
Akik nagy előrelépést reméltek a cserétől, azoknak csalódniuk kellett, az időmérő-szimulációk során a Ferrari ugyanis tovább gyorsult, Leclerc elsőre 1:12.387-et, másodikra 1:12.380-at repesztett, amit később senkinek sem sikerült megdöntenie. Vettel ugyan közelebb férkőzött csapattársához, de így is 264 ezreddel elmaradt tőle. A Mercedesek gyengélkedése mellett (Bottas csak 1:12.890-re, Hamilton pedig 1:12.793-ra volt képes)
a Red Bull meglepetésszerű feljavulása késztethette szemöldökfelhúzásra a közönséget, Max Verstappen 1:12.548-cal egyenesen a két Ferrari közé jött be.
Ugyanezt már nem volt képes kiautózni az RB15-ből a tegnap nagyot bukó Pierre Gasly, aki 1:13.324-gyel csak a nyolcadik helyen végzett.
Az erőviszonyok felborulása mellett akadt még egy dolog, ami akár az időmérőre is kihatással lehet, ez pedig a pálya határaira vonatkozó szabályzás, amely valamilyen oknál fogva jóval szigorúbb lett péntekről szombatra.
A versenyigazgató közlése alapján az egyes és az utolsó, 17-es kanyar kijáratán sem mehetnek át négy kerékkel a fehér vonalon a pilóták, különben törlik a körüket.
Ez megtörtént többek között Vettellel és Hamiltonnal is, de míg előbbi végső helyezésére nem volt hatással, utóbbit megfosztotta 1:12.793-as idejétől. Az ötszörös világbajnok később nekifutott egy újabb gyorskörnek, de abban csak 1:12.965-öt sikerült autóznia, amivel csak a hatodik helyet szerezte meg, még a Haasszal a körülmények változása miatt látványosan feljavuló, ötödik helyet megszerző Kevin Magnussen is megelőzte.
Ami a középmezőnyt illeti, a Haas előreugrása mindenképpen említésre méltó, ahogy a Renault szenvedése is, Nico Hülkenberg csak a tizenkettedik, Daniel Ricciardo pedig csak a tizennyolcadik helyet szerezte meg, mindössze a két Williamst megelőzve. Az első tizet az említettem mellett a hetedik helyen végző Carlos Sainz, a kilencedikként záró Kimi Räikkönen, valamint a tizedik helyen végző Romain Grosjean tette teljessé.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |