A papírformának megfelelő eredménnyel Valtteri Bottas zárta az élen a Francia Nagydíj harmadik szabadedzését csapattársa, Lewis Hamilton előtt. A finn pilóta mindössze 4 századmásodperccel verte az ötszörös világbajnokot, így a csata teljesen nyitott közöttük a pole pozícióért, amit az is eldönthet, hogy melyikük követ el kevesebb hibát.
Megcsúszásból ezúttal is akadt bőven, mindkét Mercedes és a Ferrarit vezető Charles Leclerc is elhagyta a pályát, de a nagy bukótereknek köszönhetően egyik esetből sem lett komolyabb probléma. Gondból akad így is elég, legalábbis a Ferrarik nem tudtak 0,4 másodpercnél közelebb kerülni az Ezüstnyilakhoz, a Red Bull pedig a gumikkal is küszködik.
A Ferrari szombatra levette az autójáról a tegnap tesztelt padlólemezt és még néhány alkatrészt, ami nem vált be. Leclerc és Sebastian Vettel nagyon hasonló köridőt ért el, egy-egy szektorban az abszolút legjobb eredményt is el tudták érni, de a teljes körön az olaszok autója nem bizonyult versenyképesnek a Mercedes ellen.
A két Ezüstnyíl és a két Ferrari után a Red Bull két autója következett,
így hűen leképezték az aktuális erőviszonyokat. Az energiaitalosok csapata azonban nem szerepelt jól, Max Verstappen többször is panaszkodott a gyenge tapadásra, és végül alig tudták megelőzni a McLarennel ismét villogó Lando Norrist, aki Daniel Ricciardót megelőzve a 7. helyen zárta a szabadedzést, így ismét jó eséllyel pályázik a Q3-as szereplésre.
Komolyabb baleset ezúttal sem történt, viszont a balszerencse George Russellt utolérte. A Williams pilótája Nicholas Latifi miatt kénytelen volt kihagyni az első szabadedzést, a harmadikat pedig a rakoncátlankodó Mercedes-motor miatt lényegében szintén elvesztette, egyelőre kérdéses, hogy az időmérőre hogyan oldják meg a problémát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes szombatot kívánunk Kedves Olvasóinknak, nemsokára kezdjük a Francia Nagydíj harmadik szabadedzés élő közvetítését! Addig ajánljuk az első kettő összefoglalóját, és a második alapján levont következtetéseket.
A pilóták már tegnap is bosszankodtak a forgalom miatt, Vettel egyik morgásáról felvétel is készült, az egyik Williams "leparkolását" kritizálta.
A sportfelügyelők és Verstappen is egyetértett abban, hogy nem volt veszélyes a brit pilóta visszatérése a pályára a pénteki kicsúszása után.
Magnussen is készülődik, pár perc múlva indul a harmadik szabadedzés. Közben előkerült egy mókás videó Vettelről, aki a Sky Sports műsorát színesítette a motorhome-ból kifelé tartva.
Tavalyhoz képest egy frankofón pilótával kevesebb áll rajthoz a mezőnyben, mivel Esteban Oconnak nem jutott hely. Toto Wolff azóta is dolgozik, hogy a Mercedes protezsáltja visszaülhessen egy autóba, a pletykák szerint erre a Renault és az Alfa Romeo nyújthat lehetőséget. A Renault-nál el is kezdtek beszélni Nico Hülkenberg esetleges elküldéséről.
A hivatalos időjárás-jelentés szerint van esély az esőre, de ezt nehéz elhinni.
A pálya közvetlen szomszédságában található egy privát repülőtér, Ted Kravitz, a Sky Sports riportere tegnap elárulta, drágább itt a leszállási engedély, mint a londoni Heathrow-n.
Kezdődik a harmadik szabadedzés, Norris nem is sokat várakozott, lágy gumikkal hajtott a pályára.
Többen is bírálták a lágy gumikat, amelyek a forró pályán túlmelegednek és szemcsésednek is. Daniel Ricciardo olvadt csokoládéhoz hasonlította az abroncsokat.
Ahogy erre Mattia Binotto is célzott tegnap, nem minden újítás maradt a Ferrarin az első két szabadedzés után. Az Auto Motor und Sport fotója szerint a padlólemez is a régi.
Räikkönen autóján flow-vis festék nyomai láthatók a bal első futóműnél, feltehetőleg az új bargeboardot vizsgálják. Mért kört egyelőre senki sem futott.
A lengyel pilóta 1:35.832-es körénél azonban Kvjat rögtön jobbat futott 1:33.398-cal. Hamilton is megérkezett a garázsba, miközben Bottas épp felvette a sisakját.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elismerte, a mostani motorváltozattal elsősorban nem az időmérős "bulimód" megvalósítása volt a cél, az majd a következő fejlesztési lépcsőre marad.
Talán kötelességből, de megjelent a két Renault is a pályán, bár elsőre Hülkenberg csak egy tapogatózó körrel kezdett. Az első negyede alatt nem sok minden történt, mindössze négy pilóta futott mért kört. Ricciardo 1:32.690-nel vezet lágy gumikon.
A változásokat az Auto Motor und Sport kapta lencsevégre.
A Mercedes pilótája 1:31.383-at futott, ezzel vezet, Leclerc viszont az első két szektorban gyorsabb volt nála, de végül be kellett érnie a 2. hellyel.
Russellnek közben gondja van a hajtáslánccal, a sebességváltást megengedték neki, de kénytelen visszatérni a bokszba.
A két élen álló is elhagyta a pályát, de a kifutópályányi bukótereknek köszönhetően simán folytatni tudták az edzést.
A Ferrari pilótája 1:31.118-cal az élre állt, közben Vettel a 3. helyezett, bő 4 tizedmásodperces hátránnyal.
A Mercedes pilótája az első két szektorban még csak egyéni legjobb kört tudott futni, utána viszont, a pálya végén összehozott egy 0,01 másodperces előnyt.
Bottas 1:30.853-at futott, ez meggyőző, 0,255 mp-es előny Hamiltonnal szemben is, de természetesen még csak az edzés felénél járunk. Verstappen megcsúszott, de tartja az 5. helyet.
Lágyakkal megy, de sokat csúszkál, ezt jelezte a rádión is. Nincs tapadása a hátsó gumiknál.
A német pilóta az autója mellett várakozik, a Sky Sports szerint azért, mert ki kell cserélni az autójának biztonsági övét. Ez a leszerelhetetlen glória miatt körülményes munka.
A motorja azonban továbbra sem működik. A rádión azt mondta, alacsonyabb fordulatszámnál van gond.
A finn pilóta megerősítette a vezetést, 1:30.159-cel alaposan lerázta Hamiltont és Leclerc-t, de már a brit pilóta is kint van a pályán.
Hamilton és Bottas is kicsúszott, a finn pilóta be is mutatta, hogyan kell szabályosan visszatérni a pályára, a terelőtáblát balról kerülve.
A brit pilóta abszolút leggyorsabb volt középen, de így is 0,041 másodperces hátránnyal zárta a körét. A Ferrarik egyelőre nincsenek játékban, Leclerc hátránya 0,446 mp, Vettelé 0,651.
A két Mercedest a két Ferrari, őket a két Red Bull követi Verstappen-Gasly sorrendben. Vettel viszont abaszolút leggyorsabb középső szektorral próbálja borítani a status quót. Nem sok sikerrel.
Leclerc az első, Vettel a második szektorban volt abszolút leggyorsbb, de így is bő 4 tizedmásodpercre vannak a Mercedesektől.
Verstappen továbbra is a gumikra panaszkodik, miközben a 7. helyezett Lando Norris csak bő 1 tizeddel van lemaradva mögötte.
Úgy tűnik, a Williamsnél továbbra sem találják a motorhiba okát, ami rossz hír a brit George Russell számára. A kamera nem fér oda az autóhoz.
A két Mercedes lerázta a két Ferrarit, ők lehagyták a két Red Bullt az időmérő előtt. Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!