A Mercedesek bizonyultak a leggyorsabbnak a Francia Nagydíj első szabadedzésén, de az Ezüstnyilak előnye nem volt jelentős, 3 tizedmásodperces lemaradással követte őket Charles Leclerc a Ferrarival. A Scuderia pilótái már korán munkához láttak, új aerodinamikai alkatrészeket teszteltek, köztük egy új első szárnyat is.
Sebastian Vettel autójára többször is felrakták majd levették az új orrkúpot és első szárnyat, a német pilóta végül az új alkatrésszel futotta a leggyorsabb körét, de nem volt elégedett az autója viselkedésével és korábban azt is jelentette, hogy a lágy gumikkal nem lehet két mért kört futni egymás után.
A gumik ezúttal is nehezen kezelhetőnek bizonyultak, többen is panaszkodtak a gyenge tapadásra és a kopásra, ez és a szél is több kicsúszást és megpördülést okozott, de a hatalmas bukótereknek köszönhetően senki sem került nagyobb bajba, és a sárga zászlóknál súlyosabb óvintézkedésekre sem volt szükség.
A panaszosok között volt eleinte Max Verstappen is, de a holland pilóta végül befért a két Ferrari közé a Honda továbbfejlesztett motorjával,
ami Christian Horner csapatfőnök szerint nem sokkal erősebb a korábbi változatnál, viszont hosszabb ideig tudják magasabb teljesítményszinttel üzemeltetni azt. Ez elsősorban a hosszabb etapokon jön majd jól, így a szél miatt szintén megpördülő Pierre Gasly-nak sem segített sokat, a hazai pilóta a 6. helyen zárt.
Egyelőre nem hozott látványos javulást a továbbfejlesztett Renault-motor sem, Daniel Ricciardo mindössze a 9. helyezett lett mindkét McLarentől kikapva, ráadásul a korábbi változatot használó Nico Hülkenberghez hasonlóan füstöt észlelt a pilótafülkében, ami a Sky Sports szerint az aszfaltot súroló padlólemez miatt volt.
Bár átépítették a bokszutca be- és kijáratát, az új változat is okozott galibát,
Vettel és Gasly a kijáratnál kénytelen volt a bukótérbe húzódni, hogy ne akadályozza a versenytempóban érkező ellenfeleket, Hamilton és Bottas pedig a bejáratnál fékezte el magát. Már az első szabadedzésen is oda kellett figyelni a forgalomra, ez a trükkös bokszkijárattal együtt az időmérőn is fontos szerephez juthat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |