Rajt-cél győzelmet aratott és visszavette a vezetést az egyéni pontversenyben a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton. A brit pilóta a 2. helyről indult a Spanyol Nagydíjon, de már a rajtnál átvette a vezetést, és ki sem engedte azt a kezéből. Csapattársa, Valtteri Bottas lett a 2. helyezett, a Mercedes ezzel az idei ötödik kettős győzelmét érte el, és toronymagasan vezeti a világbajnokságot.
A rajtnál Sebastian Vettel kívülről támadta a Mercedeseket, de elfékezte a gumiját, Max Verstappen megelőzte, majd Vettel feltartotta Charles Leclerc-t, így a Ferrarik lemaradtak a Red Bull mögött. Az élmezőnyben végül mindenki két kiállásos taktikával ment, egy késői Safety Car-fázis miatt Leclerc visszaesett az 5. helyre a hamarabb kereket cserélő Verstappen és Vettel mögé.
A Ferrarik kétszer is helyet cseréltek a verseny során, de az igazi küzdelem nem köztük, hanem mögöttük zajlott a 7. helyért. Kevin Magnussen keményen védte a pozícióját Romain Grosjean ellen, akit kétszer is leterelt, majd a francia pilótát megelőzte Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is. A spanyol csapattársa, Lando Norris kiesett, amikor összeütközött Lance Stroll-lal, előcsalva a biztonsági autót.
A Mercedesnél bíztak benne, hogy nem ismétlődik meg a 2016-os barcelonai verseny első köre, amikor az első helyről induló Hamilton és akkori csapattársa, Nico Rosberg összeakadt, tálcán kínálva a győzelmet a mögöttük érkezőknek, de
így sem múlott sokon, hogy a két Ezüstnyíl összeérjen, az indulást rosszabbul elkapó Bottas ugyanis nem adta könnyen magát, és igyekezett Hamilton mellett elfordulni az első kanyarba, csakhogy őt kívülről Sebastian Vettel támadta.
A finn végül harapófogóba került, és jobbnak látta a fékre lépni, amivel kis híján Vettellel szemben is veszített egy helyet, egy jókora ellenkormányzással párosuló gázfröccsel ezt azonban meg tudta akadályozni.
Vettel keménykedése oda vezetett, hogy a kettes kanyarban lecsúszott az ívről, feltartva ezzel a mögötte érkező Leclerc-t, lehetőséget adva Verstappennek arra, hogy a hármas kanyarban egyszerűen körbeautózza. Hátrébb viszonylag gond nélkül átfűzték magukat a pilóták az első kanyarokon, kivéve Kimi Räikkönent, aki a hármas kanyarban a kavicságyban találta magát, amitől visszaesett az utolsó helyre.
Az viszonylag hamar egyértelművé vált, hogy a Mercedesek háziversenyébe nem nagyon fog beleszólni senki, Hamilton hamar biztonságos előnyt autózott ki Bottasszal szemben, ami azonban ennél kissé meglepőbb volt, hogy Vettel sem tudta támadni Verstappent. A négyszeres világbajnok a rajtnál elfékezte a jobb első kerekét, ez is visszavetette a tempóját, Leclerc pedig hamarosan felzárkózott mögé.
A Ferrari érthetetlen módon nem parancsolta azonnal félre a küszködő Vettelt a monacói elől, a 10. körre a vörös autók lemaradása így 10 másodperc fölé nőtt Hamiltonnal szemben,
mielőtt a 12. körben a célegyenesben megtörtént a helycsere.
Leclerc azonnal látványos elszakadásba kezdett csapattársától, aki ekkor már új gumikért könyörgött a rádióba, de körökön keresztül hiába, a Ferrari nem akarta forgalomba visszahozni a cseréje után. Végül csak megkegyelmeztek neki, és a lágyak helyett közepeseket kapott. Ezzel Vettel gyakorlatilag beindította a kerékcserehullámot, hamarosan Verstappen is követte a harmadik helyről, ő azonban lágyakat kapott, egyértelműen a két kerékcsere mellett téve le a voksát. Ugyanígy tett a másik Red Bullban Pierre Gasly is. A két Mercedes további öt, illetve hat körig húzta, és Vettelhez hasonlóan közepeseket kaptak, ők tehát egy kiállás felé hajaztak.
Az érdekes húzást nem is annyira Verstappennel, hanem Leclerc-rel húzta meg saját csapata, a monacói egy körrel Bottas előtt jött ki, és az élmezőnyből egyedüliként kemény gumira váltott.
A második etapban leginkább a Ferrari újabb taktikai mélázásán hüledezhetett a világ, azok után ugyanis, hogy a verseny elején igen sokáig vártak Vettel félreállításával Leclerc elől, ekkor
ugyanazt eljátszották fordítva is, a kemény gumin a 4. helyen autózó Leclerc körökön keresztül feltartotta a közepesen és két kiállásos taktikán érkező Vettelt,
mire a csapat ismét megcserélte köztük a pozíciókat. Vettelt végül a 40. körben hívták ki másodjára. A csere után szárnyalni kezdett a négyszeres világbajnok, a leggyorsabb kört is megfutotta, hogy nyomást helyezzen Verstappenre, a Red Bull azonban simán visszahozta elé a hollandot az ő második kiállása után.
Az egyedüli veszélyt Leclerc jelenthette volna a Mercedesekre,
a kemény gumin ugyanis sokáig lőtávolban volt ahhoz, hogy legalább Bottast megelőzze az Ezüstnyilak második kerékcseréjénél,
végül azonban erről is lecsúszott, a Safety Car Lando Norris és Lance Stroll első kanyarban történt ütközése miatti megjelenése pedig tovább rontott a helyzetén. A Mercedesek lágy gumira váltottak, Leclerc-nek pedig nem volt mit tennie, neki is ki kellett állnia lágyakért, az újraindításnál kopott keményeken ugyanis semmi esélye nem lett volna. Ezzel visszaesett a nem sokkal korábban lágyakat kapó Verstappen és Vettel mögé.
Az újraindításnál a gumielőnyben levő Mercedesek otthagyták az üldözőket, Hamilton pedig egészen hihetetlen tempót húzott elő, amivel a leggyorsabb körért járó pontot is megszerezte.
Hátrébb a kissé bealvó Leclerc-nek okozott meleg pillanatokat Pierre Gasly, aki végül nem tudott elmenni a Ferrari mellett, úgyhogy az élmezőny sorrendje ezzel meg is merevedett, Vettel sem tudta támadni a harmadik helyen autózó Verstappent. Hátrébb azonban volt akció bőven, Kevin Magnussen az újraindításnál megelőzte Romain Grosjeant, a hetedik és nyolcadik helyen haladó két Haas ezután pedig különmeccsbe kezdett, a francia kétszer is megpróbálta az első kanyarban visszaelőzni csapattársát, de mindkétszer a bukótéren átvágva kellett visszatérnie a pályára. A sorozatosan próbálkozásokon végül rajtavesztett, előbb Sainz, utóbb pedig Kvjat is elment mellette, és csak a 10. helyen futott be.
A Mercedes idei és zsinórban ötödik kettős győzelmét aratta, Hamilton az élre állt a pontversenyben. „Először is ki kell emelnem ennek a hihetetlen csapatnak az érdemeit. Történelmet írunk, egymás után öt kettős győzelmet értünk el, nagy büszkeség, hogy ennek a részese lehetek” – nyilatkozta az ötszörös világbajnok a befutó után, majd kiemelte, hogy azért nincs olyan könnyű dolguk, mint kívülről tűnik.
Elég kemény első néhány verseny volt ezzel az autóval, ami nagyszerű, de nem mindig jövünk ki egymással. Örülök, hogy a futamon rendezni tudtuk a nézeteltéréseinket, örülök az egész csapat sikerének."
A rajttal kapcsolatban elmondta, hogy ezúttal nem volt olyan előzékeny a csapattársával szemben tanulva a bakui esetből, amikor alulmaradt az indulásnál. „Izgalmas rajt volt, nagyon közel kerültünk egymáshoz, láttam, ahogy az egyik piros autó megkerül minket hátulról, de fogalmam sem volt, hogy előttünk vagy mögöttünk van.
Valtteri nagyon későn fékezett, de nem hagytam, hogy a bakui rajt megismétlődjön.
A kerékcsere után próbáltam melegen tartani a gumikat, és tudtam, hogy az első néhány kör adhat majd esélyt, hogy megszerezhessem a leggyorsabb körért járó pontot. Az idén még nem futottam leggyorsabb kört, úgyhogy ideje volt."
Bottas megerősítette, amit kívülről is láttunk, nevezetesen, hogy a rajton múlott minden, valamint
felfedte, hogy a kuplungjával küszködött, azért nem indult tökéletesen.
„Elég szoros volt, a rajtnál elég furcsán viselkedett a kuplung, fogott, aztán engedett, aztán megint fogott, még sohasem tapasztaltam ilyet. Itt buktam el a győzelmet. Csapatként hihetetlen, hogy az ötödik kettős győzelmet érjük el, én is hasznos pontokat szereztem, minden egyes pont számít majd az idén. Úgyhogy jó ez, de ki akarom deríteni, hogy mi volt a gond a rajtnál.”
Verstappen mérsékelten örült a harmadik helyének, látszott rajta, hogy azért továbbra is a győzelmet célozná meg, ugyanakkor elégedett volt azzal, hogy mindkét Ferrarit megelőzte. „Hektikus volt az első kanyar, ezért inkább kimaradtam a bajból, és ez hozott jó helyzetbe a harmadik kanyarra. Utána a Mercedesek túl gyorsak voltak, de tudtam menni a magam tempójában. Versenyképesek voltunk, és örülök, hogy a dobogón lehetek."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |