Megérkeztek a felhők a spanyolországi Circuit de Catalunyára, eső azonban nem zavarta meg a csapatok felkészülésének utolsó óráját a Spanyol Nagydíj időmérőjére. Más azonban igen, mégpedig
Valtteri Bottas, aki az első etapja során a lágy gumin autózva elveszítette az uralmat a Mercedes W10-es fölött az ötös kanyarban, és háttal kicsúszott a kavicságyba.
A világbajnoki pontverseny éllovasának nem volt szerencséje, a hátsó kerekek ugyanis beragadtak a kavicságyba, így kénytelen volt kiszállni, és hagyni a pályabíróknak, hogy kiemeljék a megrekedt versenygépet. Természetesen azonnal piros zászló lépett érvénybe, egy kis időre mindenkinek vissza kellett térni a bokszba, mielőtt folytatódhatott volna a körözés, immár Bottas nélkül. Ekkor úgy tűnt, hogy a Mercedes pilótáját már nem is láthatjuk az időmérőig,
a csapat azonban rövid úton visszakapta az autót, amely nem sérült meg komolyan, a finn így azonnal visszatérhetett a pályára,
végül pedig Hamiltontól 5 tizedet kapva a harmadik helyen végzett.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az edzés után a Sky Sportsnak azt nyilatkozta, hogy hiába nem bukta el a teljes edzést Bottast, nagyban visszavetette a kicsúszás, és
azt várja, hogy az időmérőn ismét hozni fogja csapattársa tempóját.
Akik már nem lehetnek ennyire bizakodóak ezen a téren, az a két Ferrari, akik közül Charles Leclerc végzett előrébb, de ő is 5 tizeddel maradt el Hamilton idejétől, míg a negyedik helyen záró Sebastian Vettel már 6 tizedre volt. Vettel egyszer meg is pördült a célegyenes előtti sikánban, amely abban a harmadik szektorban található, ahol tegnap is szenvedtek a vörösök.
A Red Bull még a Ferrarinál is kevésbé lehet elégedett,
Max Verstappent és Pierre Gaslyt ugyanis a nagyon jó tempót mutató Haas-Ferrarik is lehagyták,
Romain Grosjean mindössze két századdal maradt el a negyedik Vetteltől. Kevin Magnussen 3 tizedet kapott Grosjeantól, Verstappen viszont ennél pár századdal többet, a holland Hamiltontól pedig már közel egy másodperccel maradt el. Az első tíz névsorát Albon, Räikkönen, és Sainz tette teljessé.
Ami a mezőny második felét illeti, a Renault továbbra is szenvedett, Nico Hülkenberg a 12. helyen, Daniel Ricciardo a 17. helyen zárt, de Lando Norris sem lehet boldog, ugyanis csak a két Williamst tudta megelőzni.
A grove-iak szokás szerint az utolsó helyeket foglalták el, George Russell ráadásul kicsit össze is törte az FW42-est az utolsó percekben, amivel bő 5 perccel hamarabb véget ért az edzést, a piros zászlók előkerülése után ugyanis azt már nem indították újra.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatoknak 60 perc áll a rendelkezésére ahhoz, hogy kiértékeljék a péntekről szombatra elvégzett változtatásokat, és finomhangolják autóikat a 15 órakor kezdődő időmérő edzésre. Pénteken a Mercedes volt a leggyorsabb, a Ferrarik továbbra is küszködtek a lassabb kanyarokban. Alább elolvashatják esélylatolgatásunkat a hétvége további részére!
A csapatok a harmadik szabadedzés előtt egy extra szett intermediate gumit kaptak a Pirellitől az FIA engedélyével, figyelembe véve az előrejelzéseket. A hétvége előtt napsütéses időt jósoltak mindhárom napra, ez azonban változni látszik, ma akár még eshet is. Majd meglátjuk, addig is pillantsanak bele a tegnapi napról készült galériánkba, amelyben kizárólag szikrázó napsütésben köröző Forma-1-es autókat találnak!
---- separator ----gallery-content-type:487635c6-9593-48c8-be0b-690281f72413---- separator ----A csapatok tegnap egy csomó újítással készültek, megszokott módon azonban ez nem azt jelenti, hogy biztosan mindent az autókon is hagynak a hétvége további részére. Egy olyan fejlesztésről máris tudunk, amely lekerült az egyik autóról, egészen pontosan a Mercedesről, a W10-esen mától a régi visszapillantó tükör lesz. Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója úgy tudja, hogy a szabályoknak az új verzió is megfelelt volna, a mérnökök döntése volt, hogy visszatérnek a régihez.
Több istálló is a bokszkiállásokra való felkészüléssel kezdte a délelőttöt, köztük a Williams és a Haas is. Utóbbi szerelőinek csoportos bemelegítése egy tornaóra elé is simán elmenne.
Az FIA GP3-as szériát váltó Forma-3-as sorozata ma délelőtt teljesítette első versenyét története során, a nyitófutam futam pedig igencsak furcsán ért véget Barcelonában, a leintés után az első helyen célbaérő Christian Lundgaard öt másodperces büntetést kapott, a győzelmet így a Ferrari versenyzői akadémiájának egyik tagja, Robert Shwartzman örökölte. Alább az látható, ahogy a parc fermébe érkezés után megcserélik a helyezést jelző táblát az akkor még mit sem sejtő Lundgaard és Shwartzman autója előtt.
A mai naptól a hátsó gumikra előírt nyomásértéket az olasz gyártó 1 psi-vel lejjebb vitte, kíváncsian várjuk, hogy ez befolyásolja-e az erőviszonyokat.
Lando Norris azonnal kihajtott a McLarennel, eddig hat további pilóta követte.
Carlos Sainz a régi, Norris az erre a hétvégére hozott, új fejlesztésű motorborítással köröz az edzésen, a többi fejlesztés egyaránt fent van mindkét autón az AMuS tudósítója szerint.
Némileg eltérőek a körülmények péntekhez képest, az eső egyelőre nem esik, de felhős az ég, a pálya hőmérséklete pedig csupán 28,7 fokos, a levegőé 21.
Többen nem voltak még kint a pályán, Hamilton és Bottas azonban még csak a garázsban sem tűnt fel. Közben Charles Leclerc kihajtott a pályára, nem sokkal később Vettel is követte.
1:28.795, majd 1:26.868 alatt gurult körbe a lengyel a kemény gumin. Közben Hamilton megérkezett a Mercedes garázsába
Leclerc lágy gumin 1:19.3-at ment elsőre, Vettel viszont 4 tizeddel gyorsabb volt nála, 1:18.925-tel áll az élen.
Három lila szektor után Leclerc 1:18.377-tel átvette a vezetést Vetteltől, de rögtön utána jött a német, és 1:18.255-tel visszaszerezte azt.
Közben a két Renault, Sainz és Russell is feliratkozott a tabellára, Leclerc és Vettel elsőséségt azonban nem fenyegeti veszély. A monacói úgy tűnt, megint javítani tud, de elfékezte magát a harmadik szektor kezdetén.
Az utolsó sikánba fordulva túlerőltette a dolgot, elúszott az autó hátulja, és bemutatott egy félfordulatot, majd rácsúszott az egyik fekvőrendőrre.
Ahogyan várni lehetett, mára Hülkenberg, Sainz és Norris is megkapta a Renault új fejlesztésű motorját, mellé új turbóval és MGU-H-val. Egyikükre sem vár büntetés a futamra.
Bottas az ötös kanyarban kipördült, és háttal a kavicságyba állította a W10-es a lágy gumikon. Alighanem az ő edzésének ennyi volt, ki kell emelni az autóját, ami nm sérült meg.
Toto Wolff és Andrew Shovlin vezető versenymérnök is borús tekintettel üldögél, közben Bottast motoron viszik vissza a paddockba, még zajlik az autó kiemelése.
Folytatódhat az edzés, bő fél óra van hátra, 11 autó már ki is jött a pályára.
Mindkét autón flo-viz festéket használtak az első nekifutáskor, az utolsó órát is kihasználják a fejlesztések kiértékelésére.
Ami biztató lehet a Mercedesnek, hogy mindezt a közepes gumin tette, ráadásul 6 tizedet adott Vettelnek, 1:17.655 az ideje. Verstappen feljött a 4. helyre 1:18.796-tal, szintén közepesen.
A Red Bull másik pilótája kivezető körön van, nem siette el. Rajta kívül Bottasnak sincs, de neki a korábbi kicsúszása áll ennek hátterében. Közben Verstappen javított, de továbbra is 1 másodpercen kívül van Hamiltonhoz képest.
A Sky Sports riportere jelentette, a finn egyből a kávégéphez ment, most pedig egy espressóval a kezében beszélget a mérnökével. Nyugodtan fogadta, hogy a partvonalról nézheti csak a szabadedzés második felét.
Lágy gumin 1:18.873 a legjobbja, ezzel 2 tizeddel van Verstappen, 1,2 másodperccel Hamilton mögött.
31 ezredre zárkózott fel Verstappen mögé, az első tíz további sorrendje: Magnussen, Kvjat, Grosjean, Norris, Albon.
A Mercedes visszakapta az autóját, ami a jelek szerint nem sérült meg (vagy legalább nem komolyan), Bottas ugyanis már elkezdett öltözködni, hogy minél hamarabb kijöhessen.
Lágy gumin villantott egyet a Toro Rosso újonca, 1:18.603-mal megelőzte Verstappent, és csak 3 tizeddel maradt el Leclerc Ferrarijától.
Vadonat új lágy gumin jött ki a korábban hibázó finn, kérdés, hogy egyből megy egy időmérő szimulációt, vagy valamivel szolidabb programmal folytatja.
A két Ferrari és Hamilton is megjelent lágy gumin, hamarosan lila szektorokra készülhetünk, ahogy mindannyian nekifutnak az időmérő-szimulációjuknak.
Bottas átvette a vezetést lágyon, de nem sokáig, a monacói 1:17.099-cel megelőzte. A finn ideje 1:17.291
5 tizedet adott neki, 1:16.568-cal az élre állt, miközben Vettel 7 századdal elmaradt Leclerc-től, 6 tizeddel Hamilton mögött jelenleg a harmadik.
Igazán szép teljesítmény a Haastól, a francia 1:17.127-vel bejött a negyedik helyre a Mercedes elé.
1:17.123-mal bejött Vettel elé a harmadik helyre. A Red Bullok nem túl fényesek, Verstappen a két Haas mögött csak a hetedik helyre elég időt autózta, mögötte Gasly a nyolcadik.
A gyorskörében kicsit feltartotta őt a Racing Point, amit a holland „hihetetlennek” nevezett a rádión.
George Russell a falban háttal a négyes kanyarban, 4 perc van hátra, úgyhogy valószínűleg ezzel vége is az edzésnek.
A kanyarbejáraton úszott el az autója, onanntól pedig csak utas volt benne. Nagyon azért nem törte össze a Williamst.
Ennyi volt, Hamilton elsőségével zártult a tréning, mögötte Leclerc, Bottas és Vettel végzett. Hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, délután 15 órától pedig az időmérő edzéssel. Viszontlátásra!