Lewis Hamilton és a Mercedes maradt az élen az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is, de az ötszörös világbajnokot árnyékként követte csapattársa, Valtteri Bottas. A többiekről ez nem mondható el, hiszen az Ezüstnyilat vezető brit pilóta 0,8 másodperccel verte legközelebbi riválisát, a Red Bullt vezető Max Verstappent.
Ennyiből azt is hihetnénk, hogy borítékolható a Mercedes fölénye a hétvége során, azonban a Red Bullok és a Ferrarik is visszafogott tempóban közlekedtek, mindössze néhány századdal voltak gyorsabbak a 6. helyezett Kimi Räikkönennél, aki reálisnak tűnő, 0,972 másodperces hátrányt szedett össze a Mercedeshez képest.
Verstappen és az edzés legvégén motorgonddal küzdő Pierre Gasly ráadásul az általános protokolltól eltérve az edzés utolsó perceire időzítette az időmérő-szimulációt, addig a mezőnyben egyedüliként a sárga jelzésű közepes keverékkel szerepeltek a köridőtáblázaton. A pálya állapotának javulása magyarázhatja a döntésüket, ahogy a Ferrari szereplésének is ez lehet az egyik oka.
A Mercedes ellenfelei ráadásul nem gyorsultak annyit, amennyit a közepes és a lágy abroncs közötti tempókülönbség indokolna,
így bár nem zárható ki, hogy az Ezüstnyilak diktálják a tempót Melbourne-ben, a Ferraritól és a Red Bulltól is jobb eredmények várhatók a továbbiakban. Az erős szél és a továbbra is gyenge tapadású pálya sokak életét megkeserítette: Az első tréningen balesetet szenvedett Alexander Albon kétszer is megpördült, de Räikkönen, Vettel, Giovinazzi, Russell és Leclerc is megjárta a pálya szélét.
A Ferrari fiatal igazolása a 4-es kanyar rázókövén forgott meg, de szerencséjére és lélekjelenlétének köszönhetően a falat elkerülte, ahogy a többiek is megúszták a komolyabb baleseteket, így a Charlie Whiting helyére beugró versenyigazgatónak, Michael Masinak sem volt komolyabb feladata a második tréning alkalmával.
Nico Hülkenberg után a második edzésen Daniel Ricciardónak is meggyűlt a baja a Renault-val,
a csapat műszaki hibát hárított el a tréning elején, ezért a helyiek kedvence csak késéssel tudta megkezdeni a gyakorlást, de végül 8. lett kevesebb mint 1 tizeddel lemaradva a „B liga” legjobbjától, Räikkönentől. Érdekesség, hogy Leclerc mindössze a 9. helyezett lett a Ferrarival, Lance Stroll pedig előrébb végzett, mint rutinosabb csapattársa, Sergio Pérez.
A Williams továbbra is bő 1,7 másodperccel lassabb még a McLarentől is, így egyértelműnek tűnik, hogy a brit istálló a leggyengébb tagja az idei mezőnynek, de a hátrányuk csökkent a Mercedeshez képest, így az legalább nem fenyegeti őket, hogy az időmérőn nem jutnak be a 107%-os időhatáron belülre.