A német több lépésben szorította le a lécet 1:17,182-re. Már az ultralágy gumikon is csupán 32 ezreddel maradt el Daniel Ricciardo szerdán jegyzett hiperlágyas (1:18-cal kezdődő) körrekordjától, de ahogy neki is felszerelték a rózsaszín abroncsokat, tovább gyorsult.
Ráadásul mindezt többkörös etapokon tette, vagyis nem minimális mennyiségű benzint tankoltak az autójába.
Vettel egyébként a tervek szerint nem is vezetett volna ma, csakhogy Kimi Räikkönen állapota a jelek szerint nem javult – a Ferrari nem adott hivatalos tájékoztatást az állapotáról –, így ő ezúttal még pár órát sem gyakorolhatott. Ha minden jól megy, a finn a volán mögé ülhet a holnapi utolsó tesztnapon.
Sokkal jobban értjük az autó viselkedését. Pillanatnyilag az a legfontosabb, hogy a kocsi pontosan úgy reagáljon a változtatásokra, ahogy azt szeretnénk"
- nyilatkozta a maratoni tesztnap végén Vettel.
A másik két topcsapat, a Mercedes és a Red Bull ezúttal kerülte a feltűnést az eredménylistán, ugyanakkor szorgalmasan pakolták a köröket az autókba. Ami azt illeti,
kiemelkedően ez volt a csapatok legtermékenyebb napja a tesztidőszakban: a többség megdöntötte (Ferrari, Force India, Haas, Mercedes, Toro Rosso) vagy megközelítette (McLaren, Red Bull, Sauber, Williams) a saját napi kilométercsúcsát,
de a Renault-nak sem kell szégyenkeznie a több mint két verseny távját jelentő mennyiséggel. Mindezt elősegítette, hogy mindössze egyetlen, röpke piros zászlós megszakítás volt a teszt végén, és 11 óra tájékán a csepergő eső sem zendített rá végül.
A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas vezetett, aki aerodinamikai méréseket és a közepes gumikon versenyszimulációt végzett, majd átadta a stafétabotot Lewis Hamiltonnak a nap második felére. Hamilton a 8., Bottas a 9. helyen zárt, és a Pirelli adatai szerint mindketten a középkemény gumin jegyezték legjobb idejüket. Fontos fokmérő az is, hogy
az Ezüstnyíl pilótái ezen a héten mindhárom napon 170 körnél is többet pakoltak a W09-esbe (ma 181-et),
a kocsi ennek ellenére (vagy talán éppen ezért) úgy ment és megy, akár egy svájci óramű.
Max Verstappen, aki csütörtökön kizárólag a verseny-szimulációkat futott, ezért csak a 12. idővel zárta a napot, délután nagyjából egyszerre volt a pályán Vettellel, és sokáig a Ferrariéhoz hasonló tempót diktált. Bottas délelőtti – azonos gumitípuson futott – időitől azonban valamelyest mindketten elmaradtak, ami a Mercedes AMG tempófölényére utal. A hollandnak egyetlen komolyabb megingása volt, amikor megpördült az utolsó kanyarnál, de önerőből vissza tudott térni a pályára.
Érdekesség, hogy a Red Bull előállt a Williams innovációjának, a bumerángszárnynak a koppintott változatával, ami az oldaldobozok előtti szárnyerdőben figyelhető meg.
Mivel a pálya lehetővé tette a Pielli két leglágyabb (ultralágy és hiperlágy) gumikeverékének a használatát, a kisebb istállóknak lehetőségük nyílt előre furakodni a tabellán. A másodiktól az ötödik helyig sorrendben Kevin Magnussen, Pierre Gasly és a váltott műszakban dolgozó Renault-páros, Hülkenberg és Sainz végzett, megelőzve Stoffel Vandoorne McLarenjét és Marcus Ericsson Sauberjét.
Utóbbi versenyző okozta azt a bizonyos megszakítást alig egy órával a kockás zászló előtt, a 4-es kanyarnál pördült ki és ragadt a kavicságyban.
Stílusos zárása volt a kimerítő napnak, amikor a versenyzők egymás után átzúgtak a célegyenesen, megköszönve a szerelők munkáját és a nézők kitartását
# | versenyző | autó | típus | köridő | gumi | kör |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF71-H | 1:17.182 | hiperlágy | 188 |
2. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:18.360 | szuperlágy | 153 |
3. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:18.373 | hiperlágy | 169 |
4. | Nico Hülkenberg | Renault | R.S.18 | 1:18.675 | hiperlágy | 79 |
5. | Carlos Sainz | Renault | R.S.18 | 1:18.725 | hiperlágy | 69 |
6. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:18.855 | hiperlágy | 135 |
7. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:19.244 | hiperlágy | 151 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes AMG | W09 | 1:19.296 | közepes | 84 |
9. | Valtteri Bottas | Mercedes AMG | W09 | 1:19.532 | közepes | 97 |
10. | Robert Kubica | Williams | FW41 | 1:19.629 | szuperlágy | 73 |
11. | Sergio Pérez | Force India | VJM11 | 1:19.634 | hiperlágy | 159 |
12. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:19.842 | lágy | 187 |
13 | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:20.262 | ultralágy | 67 |
# | csapat | táv |
1. | Scuderia Ferrari | 875,140 km |
2. | Red Bull Racing | 870,485 km |
3. | Mercedes AMG | 842,555 km |
4. | Toro Rosso | 786,695 km |
5. | Force India | 740,145 km |
6. | Haas F1 Team | 712,215 km |
7. | Sauber F1 Team | 702,905 km |
8. | Renault F1 | 688,940 km |
9. | Williams | 651,700 km |
10. | McLaren | 628,425 km |