A Ferrari uralta a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzését, amelynek aggasztó baleset vetett véget: Romain Grosjean defektet kapott egy meglazuló csatornafedélen, és kicsúszva összetörte az autóját. A tréninget emiatt 17 perccel a leintés előtt megszakították, és nem is indították újra, mert a versenyigazgató, Charlie Whiting a helyszínre sietett szemlét tartani.
A lassításból úgy látszott, Valtteri Bottas Mercedese feltépte a 13-as kanyar rázókövébe süllyesztett csatornafedelet. A mögötte érkező Kimi Räikkönen kicsit más ívet követett, ezért pár centivel elkerülte a kritikus pontot, Grosjean viszont éppen a sréhen felfelé álló fedélnek ütközött. Ettől azonnal jobb hátsó defektet kapott, és az autója nagy sebességgel, irányíthatatlanul a szemközti gumifalba csapódott. Ő maga szerencsére a saját lábán szállt ki a pilótafülkéből, de így is el kellett látogatnia a pályakórházba.
A megszakítás miatt a csapatok csak a felét tudták teljesíteni a versenyszimulációiknak, a hosszú etapokon azonban addig a Ferrari tűnt a leggyorsabbnak.
A sok aerodinamikai fejlesztéssel, többek között új padlólemezzel Szepangba érkező csapat autói a lágy és a szuperlágy gumikon is megközelíthetetlenek voltak: Vettel alig 16 perc után már a lágyakon is új körrekordot állított fel, aztán az időmérő-szimulációja során 1:31.261-re javította az idejét, 1,3 másodpercet verve a korábbi pályacsúcsra. Räikkönen 6 tizedes hátránnyal is simán szerezte meg a 2. helyet.
A Red Bull párosa 8 tizeddel elmaradt Vetteltől, és elismerték, hogy miután a délelőtti esőben az élen végeztek, száraz pályán nem értek a Ferrari nyomába. Az igazi meglepetés az, hogy ez a Mercedesnek sem sikerült: bár Szepang papíron inkább nekik kedvez, végig látványosan szenvedtek az alulkormányzottságból hirtelen támadó túlkormányzottság miatt. Az edzés során, pár perc különbséggel Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is kicsúszott, s bár az autójuk nem sérült meg komolyabban, szombatig fel van adva nekik a lecke, ha előrébb akarnak lépni.
A helyzetüket jól mutatja, hogy 1,4 másodperccel voltak lassabbak Vettelnél, és még Fernando Alonso is beférkőzött eléjük a McLarennel. A legjobb tíz közé még a két Force India, valamint a renault-s Nico Hülkenberg verekedte be magát.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!