A Mercedesek óriási előnnyel kezdtek a Ferrari otthonában
2017. szeptember 01. 09:50
Ráijesztett az eső az F1-es mezőnyre, ezért szabadedzésen szokatlan módon már a rajt előtt felsorakoztak a versenyzők a bokszutca kijáratához, és igen mozgalmasan alakult az első fél óra, mivel a pilóták mindenképpen szerettek volna használható etapokat futni, még az égi áldás érkezéséig. Az installációs körök után a többség szuperlágy gumikra váltott, míg a Mercedesek lággyal kezdtek.
Az Ezüstnyilak már ezzel a keverékkel is sokkal gyorsabbnak bizonyultak a mezőnynél, majd a szuperlággyal elsősorban Lewis Hamilton szárnyalt, míg úgy tűnt, hogy Valtteri Bottasnak nehezére esett összerakni egy tiszta kört. Ettől függetlenül Hamilton is csúszkált, a célegyenes végén és a második sikánban is megjárta a bukóteret.
Ezzel nem volt egyedül, a célegyenesnél újraaszfaltozott pálya és a szemerkélő eső miatt egyre síkosabb felület miatt többen is megcsúsztak, de nagyobb baleset nem történt. Max Verstappen kétszer is látványosan csúszott keresztbe, Carlos Sainz megpördült a Parabolicában, Sebastian Vettel a Lesmo II kijáratában tétovázott, de komoly bajba senki sem került.
Az eső a második félidőben erősödött, és az utolsó 20 percre már elrontotta a pálya állapotát,
de a mezőny ekkor is próbálkozott, mindössze a Mercedesek maradtak távol az eseményektől, a hazai pályán küzdő Ferrarik ekkor is rótták a köröket. Lehetséges, hogy az erőforrás kímélése érdekében visszavették a teljesítményszintet, de a Mercedes egymásodperces előnye egyelőre letaglózó a Scuderia hazai versenyén, ám a körülmények semmiképpen sem voltak ideálisak.
A papírformának megfelelően a Red Bullok következtek a sorban, de Christian Horner csapatfőnök gyorsan lehűtötte a kedélyeket, és a Sky Sports műsorában közölte, hogy az erőforrás alkatrészeinek kicserélése miatt rajtbüntetések várnak rájuk, így „valahonnan Milánó környékéről” indulnak majd az autóik a versenyen.
A Red Bull duóját a Force India kettőse követte a sorban,
ami elég fejfájásra ad okot az istálló menedzsmentjében, hiszen Sergio Pérez és Esteban Ocon minden adandó alkalommal összeütközik a versenyeken. Meglepetésre, az utolsó pillanatban Stoffel Vandoorne révén egy McLaren is befért a legjobb 10-be, kiszorítva az edzés elején glóriát tesztelő Carlos Sainzot. Fernando Alonso szintén próbálgatta a szerkezetet, ő később a 15. lett.
Köszöntjük Olvasóinkat az Olasz Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Speciális pályán folytatódik a világbajnokság, ami nem csupán a nyomvonal miatt érdekes, hanem az olaszok rajongása is különlegessé teszi.
Farkas Péter ennek is megpróbált utánajárni, valamint a Mercedesnél uralkodó hangulatba is bepillanthatunk helyszíni tudósítása révén.
Csütörtökön F1-es pilóták és a labdarúgó Bajnokok Ligája sztárjai mérték össze tudásukat az ad hoc felépített monzai gokartpályán. Sergio Pérez ezúttal sem bírt magával, és agresszívan utasította maga mögé Michel Salgadót, de Charlie Whiting utólag elvette a győzelmét. Pérez ezt viccelődve nagyon szigorúnak nevezte.
A Red Bull versenyzője a múlt hétvégén rendezett Belga Nagydíj vasárnapján engedte be a kamerát az Energy Stationben kialakított kabinetjébe. Így néz ki egy F1-es pilóta munkanapja.
...ami 2018-tól már az aszfaltot koptatja majd, és megkapta a glóriát is. Szép, arányos autó lett, V6-os motorral, ami több, mint 600 lóerőt ad a pilótáknak.
Épp a glória miatt.
Baljós felhők gyülekeznek Monza fölött.
Úgy volt, hogy Antonio Giovinazzi vezethet az amerikai istállónál, de a Haasnál úgy döntöttek, hogy a változékony időjárás miatt inkább a versenyzőik edzhessenek, így Kevin Magnussen visszakapta az autóját. Giovinazzi a legutóbb a Hungaroringen mehetett a Haasnál, összetörte az autót.
Szokatlan látvány, Ricciardo már a piros lámpák kialvása előtt felállt a bokszutca végére. 50% az eső esélye, nem akarja a véletlenre bízni. Alonso és Wehrlein glória teszteléssel fog kezdeni.
Jön Vettel és az egyik Toro Rosso is. Kifejezetten sötét van néhol Monzában, nem nehéz elhinni, hogy hamarosan eshet az eső.
Közben Verstappen még csak most öltözködik, ő nem siet kifelé a pályára, egyelőre dolgoznak a Red Bullján.
Hamilton fékezéskor vibrációt tapasztal, majd egy új fejlesztést is kipróbált, ami nem más, mint egy sorompó a jól ismert nyalóka helyett.
A Williams pilótája szuperlágy gumikkal 1:27.666-ot ért el, Strol 1:27.877-tel követte. A többiek általában még az installációs köröknél tartanak.
Egyelőre a két Williams igyekszik, most Stroll vezet 1:26.554-gyel, de Verstappen is páyára lépett már, és hamarosan jönnek a többiek is, mert eső közeledik a pálya felé.
A Williams pilótája belülről akart elmenni a Sauber mellett a Lesmo II-ből kifelé, de nem értették még egymást, és a Sauber pont arra akart lehúzódni előle. Massa méltatlankodott, pedig ez nem figyelmetlenség vagy szándékosság volt. 1:25.553-mal, vagyis 1 ezredmásodperces előnnyel átvette a vezetést.
Hamilton átvette a vezetést 1:23.964-gyel, közben Ted Kravitz, a Sky Sports riportere arról számolt be, hogy a Mercedes erőforrása csak 0,9 liter olajat fogyasztott a Belga Nagydíjon, és a továbbiakban is erre készülnek, pedig a szabályok szerint 1,2 liter is megengedett a számukra. A Ferrari maradt az előző specifikációjú erőforrásánál, ami 1,2 literre van kalibrálva.
Nemrég Carlos Sainz is kipróbálta a bukókeretet. Alonso előtt hatalmasat fékezett Stroll, így a McLaren egy füstfelhőbe hajtott be, miközben Bottas hátulról támadta őt.
1:24-es körrel kezdett, majd 1:23.712-re javított, de ez még mindig majdnem 1 másodperccel lassabb a háromszoros világbajnoknál. Bottas lágy gumikon megy.
Szuperlágy gumik vannak a Ferrarin, de 1:24.974-nél tart egyelőre, ez a 6. helyre elég Hamilton, Bottas, Pérez, Massa és Ricciardo mögött. Hamilton nemrég elfékezte magát a célegyenes végén és a menekülőútra keveredett.
A Ferrari pilótáját Kevin Magnussen DRS-sel megpróbálta kifékezni az 1-es kanyarban, de elfékezte magát, és levágta a kanyart, így mindkettejük körét tönkretette.
Valószínűleg biztosítást sem kötnek rá, jó eséllyel elgázolja majd valaki a hétvégén a célegyenes végi menekülőúton.
A Mercedes pilótája 1:22.523-at teljesített, ez bő 3 tizeddel jobb Hamiltonnál. Vettelnek közben továbbra sem jön össze egy tiszta kör, most a Lesmo II kijáratát rontotta el, de feljött a 4. helyre a két Mercedes és Pérez mögé.
Néhány esőcseppet tapasztalt, és közben egyre több a megcsúszás a pályán, Räikkönen, Hamilton és az egyik Haas is hibázott, Grosjean szerint a 9-10-es kanyarnál esik. Palmer autóján elromlott a transzponder, ezért nem tud pályára lépni.
1:22.086-ra módosult az eddigi legjobb idő, Hamilton még mindig 1:22.861-nél jár, Vettel 1:23.232-vel a 3. helyezett.
A fenyegető eső szorgalmassá teszi a mezőnyt, már csak Jolyon Palmernek nincs mért köre, de ő is elhagyta a bokszutcát.
Monzában ez persze nem ritka, és az új autókkal is szokatlan lehet itt lassítani. Az is megnehezíti a versenyzők dolgát, hogy újraaszfaltozták a célegyenest, de az 1-es kanyar előtt körülbelül 200 méterrel visszatér a régi burkolat.
A bokszfalon látható műholdkép szerint egy nagy felhő éppen a Parabolica és az Ascari mellett vonul el, de a pályát nem érinti. Ennek ellenére a lelátókon előkerültek az esernyők.
Eddig a sárga jelzésű lágyakkal vezették a mezőnyt, most Bottas autójára szuperlágyakat raktak, és kiengedték a pályára.
Még mindig nehéz őt követni, hiszen folyamatosan váltogatja a sisakja vizuális elemeit, de most natúr karbon színű sisakot villantott, a német helyett olasz trikolorral.
Legutóbbi, szuperlágy gumis körénél tudott már jobbat, de még ez is gyorsabb volt Hamiltonénál. Árgus szemekkel figyelik a teljesítményét a Mercedesnél. Hamilton is megkapta a szuperlágyakat.
Új leggyorsabb kört futott, 1:21.868-cal átvette a vezetést Bottastól, aki nem tudott javítani egyelőre, és még mindig a lágy gumis 1:22.086-nál tart.
A pályán is megélénkült a mezőny, de a helikopter is igen alacsonyan száll a pálya fölött.
Zajlik a pálya építése Paul Ricardon, új szalagkorlát készül, és szeptember későbbi szakaszában már használható is lesz. Az F1 jövő nyáron tér vissza a helyszínre.
1:21.729 a legújabb kör Hamiltontól, Bottas egy 1:22.0-t, utána pedig 1:21.972-t ért el. Vettel jön utánuk 1:22.652-vel.
A Parabolicánál jelentek meg, Hülkenberg ki is sodródott kissé. Az Ascari felé nagyon sötét az égbolt, de a korábbi előrejelzés szerint a mezőny megússza az esőt.
1:21.537-es körével bő 4 tizedmásodpercre növelte az előnyét. Vettel már 1,1 másodpercre van tőle, Verstappen 1,2-re.
Verstappen keresztbe csúszott az Ascariban, Magnussen a második sikánt egyenesítette ki. Räikkönen feljött a 8. helyre.
Erre Verstappent figyelmeztette a mérnöke. Ricciardo pont most kezd mért kört a szuperlágy abroncsokkal.
Több versenyző is ezt jelenti a rádión, a kamerán most is látszik, de Ricciardo is simán be tudta venni a kanyart, bár az ő fedélzeti kameráján is megjelent a víz.
Belső égésű motor
Ricciardo, Verstappen, Alonso, Ericsson
MGU-K
Ricciardo, Verstappen, Alonso
MGU-H
Ricciardo, Verstappen, Alonso, Sainz
Akkumulátor
Alonso
Vezérlőelektronika
Alonso
Ennek ékes bizonyítéka, hogy Sainz megpördült a Parabolicában, de többen is jelentik, hogy csúszkálnak. Az idők valószínűleg mostanában nem javulnak.
Ő lehet a legtöbb versenyen induló F1-es pilóta, aki nem állhatott még dobogóra. A Force Indiánál ez Sergio Péreznek többször is sikerült, Nico Hülkenberget viszont elkerülte a szerencse. A Le Mans-i 24 órást viszont rögtön megnyerte.
Visszatértek a pilóták a bokszba, hiszen csendesen, de felázott a pálya. Az utolsó negyedóra lehet, hogy nem tartogat nagy izgalmakat.
A Ferrari pilótája szuperlágy gumikkal ismét kimerészkedett a pályára, de lehet, hogy ez csak a hazai közönségnek szól, mert nagyon lassan megy.
Räikkönen közben rajtokat gyakorol a bokszutca végén, így legalább van valami mozgás a pályán. Bő 10 perc van hátra.
Räikkönen mért körön van az autóval, de nem nagy meglepetés, hogy nem tud javítani az eddigi eredményén. 7,5 másodpercre van Hamiltontól.
Az orosz versenyző jelentette, hogy megint esőcseppeket tapasztal, de a mérnöke szerint ők ezt nem látják a monitorokon. "Inkább annak hiszek, amit látok" - felelte Kvjat.
A két Mercedes, Alonso, Hülkenberg és Ericsson kivételével mindenki kimerészkedett, holott a fedélzeti kamerákon látható, hogy megérkezett az égi áldás.
A Sky Sports szerint a csapat korábbi versenyzője, Robert Kubica beköszönt a Sauberhez. Nem tudni, hogy érdemes-e ennek jelentőséget tulajdonítani.
Hamilton jóval gyorsabb volt Bottasnál, a két Ferrari pedig lemaradt. Mögöttük a papírformának megfelelően a két Red Bull és a két Force India szerepelt, Massa és Sainz zárta a legjobb 10-et.