Vettel zárt az élen, Kubica szenzációs formában tért vissza

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Hungaroring teszt
TEST F1/2017 - T4 - BUDAPEST (UNGHERIA) 01 - 02/08/17 © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája a leggyorsabbként mehet nyaralni, de szerdán mindenki a visszatérő Robert Kubicát éltette, pedig a McLaren tehetsége, Lando Norris még nála is feltűnőbb eredményt ért el. 
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Bőven akadtak érdekességek a Hungaroringen rendezett hivatalos teszt második napjának délelőttjén, hiszen Robert Kubica ismét F1-es autóba ült a Renault színeiben, a Mercedes reggel bevetett egy továbbfejlesztett glóriát, meglepően jó köröket futott a McLaren tinédzser tehetsége, a Ferrari pedig mindkét versenyzőjét bevetette.

A legnagyobb érdeklődés természetesen Kubica visszatérését övezte, hiszen a lengyel pilóta először próbálhat ki élesben egy 2017-es autót. Több száz, folyamatosan skandáló, és remek hangulatot teremtő szurkolója által éltetve Kubica több mint egy versenytávot levezetett a délelőtt során, és egy megpördüléstől eltekintve folyamatosan egyre jobban szerepelt.

Kétségtelenné vált, hogy Kubica beférne az idei F1-es mezőnybe Forrás: Farkas Péter - GPhírek

Az ebédszünet idején Kubica már a múlt hétvégi F1-es Magyar Nagydíj 18. helyére kvalifikált volna, ez ugyan még gyengébb kör volt a két Renault-pilóta eredményénél, de a leggyorsabb versenykörüknél már jobbnak bizonyult, és Kubica a nap folyamán egyre konzisztensebbé is vált. Jó hír számára az is, hogy már délelőtt gyorsabban ment, mint legutóbb, a 2010-es Magyar Nagydíj időmérőjén.

Már a délelőtti félidőt is Sebastian Vettel zárta az élen,

aki attól a pillanattól vezetett, hogy pályára lépett a Ferrarival. A német pilóta 1:17.124-ig jutott, ez természetesen gyengébb a szombati pole-körénél, de ezúttal bizonyára nem sajtolt ki minden teljesítményt az autóból. Vettel még az ebédszünet előtt átadta az autót Kimi Räikkönennek, aki 20 kört még megtett Vettel 40 köre után.

Vettel az élről ment nyaralni Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Räikkönen rögtön a 2. helyen kezdett Vettel mögött, de a délelőtt során nem sokáig maradt ott, mert jött a McLaren színeiben először tesztelő brit Lando Norris, aki az egész nap alatt remekül vezetett, és a délelőtti leintés előtt 1:17.894-gyel ezredre azonos időt futott Stoffel Vandoorne múlt szombati időmérős körével. A szünet előtt aztán előcsalta a piros zászlót is, mert lerobbant alatta az autója,

a McLaren azonban kibírta a délutánt is, és hozzásegítette Norrist ahhoz, hogy lenyűgöző tempóval mutatkozzon be az F1-es közvéleménynek.

A legszorgalmasabb versenyző címére Carlos Sainz pályázott a délelőtt során, aki 68 kört belerakott a Toro Rossóba, mielőtt nyári szünetre indult, de Kubica még nála is többet ment, 74 körrel a háta mögött ment ebédelni. Sainz a végén kapott egy szett ultralágy gumit, így a 4. helyen zárta a délelőttöt.

Russell délelőtt és délután is tesztelte a glóriát Forrás: Farkas Péter - GPhírek

Elbúcsúzott a Force Indiától a DTM-ben szereplő Lucas Auer is, aki átadta az autót Nyikita Mazepinnek, de előtte jobb időt ért el, mint az orosz pilóta kedden. George Russell reggel egy órán keresztül egy továbbfejlesztett glóriát kapott a Mercedesre, ezzel mért kört nem tett meg, és összesen csak 36-szor fordult az ebédig.

Délután, nem sokkal a leintés előtt visszakerült a glória az autóra, mielőtt az olajnyomás hibája miatt meg kellett állnia a pályán.

„Sokkal jobban kilátok a glória mögül, mint vártam. Amikor a nap elkezdett lemenni, el is takarta azt előlem, úgyhogy többet láttam, mint egyébként. A versenyző szemszögéből a kilátás teljesen rendben van, csak a rajtlámpák kapcsán merülhet fel hátrány. A be- és kiszállás megszokást igényel, eleinte vesződtem vele, de néhány próba után már jól ment" – magyarázta Russell.

Elkerülte a műszaki hiba a Red Bull csapatát, így Pierre Gasly 60 körig jutott, szorgalmasan ment Luca Ghiotto is a Williamsnél, és 67 kört tett az autóba, Santino Ferrucci újabb 57 kört teljesített kizárólag lágy gumikkal, a Saubernél vendégeskedő Macusita Nobuharunak viszont csak 45 kör jutott délidőig.

Az élmezőny sorrendje délután sem változott

Vettel, Norris és Räikkönen sorrendje egészen a nap végéig változatlan maradt, de az ifjú brit megkapta az ultralágy gumikat is, így 1:17.385-re tudta javítani a legjobb eredményét, ami gyorsabb annál, amit Stoffel Vandoorne kedden tudott a Hungaroringen, és Fernando Alonso Q3-as körénél is gyorsabb, bár a kétszeres világbajnok azt szuperlágy gumikkal teljesítette.

„Eleinte kihívást jelentett, hogy hozzászokjak az autóhoz, de a nap végére már otthonosan éreztem magam benne – nyilatkozta Norris. – Sikerült teljesíteni minden tesztet, amit a csapat kért, és minden rendben ment" – tette hozzá az ifjú brit, akit személyesen Eric Boullier is figyelt a bokszfalról.

Bár a teszten természetesen nem volt ott, Alonso egy Twitter-bejegyzése szerint figyelte az eseményeket, és örült Kubica visszatérésének is. A lengyel pilóta több etapot is elképesztően következetes időkkel teljesített, majd a nap vége felé ő is megkapta az ultralágy gumikat, ennek köszönhetően a 4. lett 1:18.572-vel, de

szuperlágyakkal is megközelítette Jolyon Palmer időmérős teljesítményét.

Kubicán kívülről egyáltalán nem látszott, hogy ma ment először a 2017-es Renault-val, 142 körével két versenytávot levezetett, nála csak a Williams vendége, Ghiotto teljesített több kört, ő 161 alkalommal fordult, de Gasly (107), Ferrucci (116) és Macusita (121) is 100 fölé jutott, Vettel és Räikkönen ennyit hajtotta a Ferrarit.

Norris feltűnően jól ment a McLarennel, az ultralágy guminak köszönhetően Alonso időmérős körénél is jobbat futott Forrás: Farkas Péter - GPhírek

„Délelőtt a jelenlegi csomagunk aerodinamikájával foglalkozunk, majd a járműdinamikára és a futóműre tértünk át – nyilatkozta Jeff Calam, a Red Bull projektmérnöke. – Az ebédszünet után elsősorban a gumikon dolgoztunk, majd ismét az aerodinamika jött. Ezek nem hoznak szalagcímeket, de nagyon értékes információ a csapatnak, és irányt mutat nekünk a további versenyekre."

Délután, a teszt vége felé megsokasodtak a piros zászlók, háromszor is leintették a mezőnyt, a végén már néhány perccel meg is rövidítették a pályaidőt. Az egyik megállást Kvjat autója okozta, röviddel az után, hogy bő 2 tizedmásodpercre megközelítette Sainz délelőtti eredményét. Honfitársa, a szintén orosz Mazepin délután sokáig a mezőny végén tartózkodott, és végül

nem tudta utolérni a délelőtt vezető Auer tempóját.

A 12. helyezett Ferrucci sokáig csak lágy gumikkal körözhetett, délután viszont szuperlágy abroncsot is kapott, azonban így is csak az utolsó előtti helyre ért oda a sauberes Macusita elé, aki gyakorlatilag végig a sereghajtó volt, és Vetteltől majdnem 5 másodpercet kapott, de még Ferruccinál is 1,004 másodperccel lassabbnak bizonyult.

Räikkönen egészen a nap végéig kitartott a Ferrarival Forrás: Farkas Péter - GPhírek

„Teljesítettünk néhány remek etapot a Pirelli lágy abroncsaival, és jó volt az autó balansza is. Délután a szuperlágyakra váltottunk, de inkább a további versenyekre fejlesztettünk. Nagyon sokat léptünk előre, különösen az autóval, és azzal, ahogy a gumik elkezdenek működni. Nagyon örülök a csapat fejlődésének, szerintem nagyszerű munkát végeztünk" – nyilatkozta Ferrucci.

A két tesztnap során – a lelkes lengyel közönségnek is köszönhetően – 5500-an látogattak ki a Hungaroringre,

és elképzelhető, hogy ebből is hagyomány lesz, hiszen a csapatok már megállapodtak arról, hogy 2018-ban is maradnak nálunk tesztelni a Magyar Nagydíj után. Előtte viszont bő 3 hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik az idei F1-es világbajnokság.