Lehetett rá számítani, hogy a gyorsabb autóknak köszönhetően idén a spielbergi Red Bull Ringen is megdől a körrekord, és nem is kellett sokat várni az új pályacsúcsra: Lewis Hamilton már péntek délelőtt, az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén 1:05.975-ös kört futott, szűk 3 tizedet javítva az eddigi legjobb időn.
Az edzés leggyorsabb körét ráadásul a hétvégén a legkeményebb keveréknek számító lágy gumikon futotta,
ami azt vetíti előre, hogy a hátralévő edzéseken a pilóták még sokat fognak faragni ebből az időből.
A körülbelül 25 fokban, szikrázó napsütésben zajló szabadedzésen fél órát kellett várni arra, hogy érdemben is beinduljon a körözés, ekkor azonban a két Mercedes rögtön az élre állt. A Ferrarik viszont nem a tempójukkal, hanem a hibáikkal hívták fel magukra a figyelmet: pár percen belül Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is megpördült, miután hibáztak az első kanyarnál. Nem ők voltak az egyetlenek, akik így jártak, a másfél órás gyakorlás alatt
rengeteg megpördülést, hibát, kicsúszást láthattunk, alig volt olyan pilóta, aki végig tiszta köröket tudott futni.
Az autóját azonban senki nem törte össze, egyszer sem kellett baleset miatt megszakítani a körözést.
Vettel a megpördülése után rövid időre átvette a vezetést, de Hamilton pár perccel később visszavágott, és ezután csak a két Mercedes-pilóta valamelyikének sikerült az élre kerülnie. Hamilton végül 20 perccel az edzés vége előtt futotta meg azt a körét, amelynél már senki nem tudott jobbat felmutatni, bár Verstappen az edzés utolsó perceiben belehúzott, és 190 ezredre megközelítette a britet a szuperlágy gumikon. A harmadik helyen Valtteri Bottas végzett, Vettel pedig a 4. helyre szorult majdnem fél másodperces hátránnyal. Räikkönen a további 2 tizeddel lassabb körével hatodikként zárt, a két Ferrari közé Daniel Ricciardo fért be a Red Bull-lal.
Az edzés egyik legnagyobb meglepetését a McLaren okozta:
noha a péntek délelőtti gyakorlásból soha nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, mindenképpen említésre méltó, hogy az új fejlesztésű Honda motorral Stoffel Vandoorne a 7., Fernando Alonso pedig a 9. legjobb köridőt futotta meg. A legjobb tíz közé még Danyiil Kvjat Toro Rossója és Esteban Ocon Force Indiája tudott bekerülni, a többieknek pedig a délutáni szabadedzésen lesz lehetőségük a javításra.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Osztrák Nagydíj első szabadedzése Spielbergben, a stájerországi hegyek között fekvő Red Bull Ringen.
Az egész hétvégén komoly esély van rövid záporokra, zivatarokra, de úgy tűnik, az első gyakorláson nem zavarja meg az időjárás a csapatokat. Ragyogó napsütésben, 27 fokban kezdődhet az edzés.
A legutóbbi versenyen, Bakuban komoly összetűzésbe került a világbajnoki címért küzdő két pilóta: Vettel szándékosan nekihajtott Hamilton autójának, miután meglátása szerint a brit direkt féktesztelte őt. Azóta tisztázták az esetet, Vettel elnézést kért, ezt Hamilton elfogadta, látszólag szent a béke. A bajnokság azonban még hosszú, a bajnoki küzdelem szoros, szinte biztos, hogy lesz folytatása a bakui incidensnek.
Azerbajdzsánban Vettel növelte az előnyét a világbajnokságban, de a hétvége legmeggyőzőbb teljesítményét a Mercedes nyújtotta: az időmérőn és a versenyen is gyorsabbak voltak a Ferrarinál, de Bottas egy rajt utáni ütközés, Hamilton pedig a fejtámlája meglazulása miatt nem tudta ezt kihasználni. A brit magabiztosan érkezett Ausztriába, szerinte itt már az eredményekkel is bizonyítani tudják, hogy a Ferrari elé kerültek az erősorrendben.
A versenyzők kihajtanak a pályára az ellenőrző köreikre, de az első köridőkre valószínűleg még várnunk kell. Néhányan, köztük Bottas, Verstappen és Alonso egyelőre ki sem hajtottak a pályára.
A Force Indiánál Alfonso Celis ült be Sergio Pérez autójába, a Renault-nál pedig Szergej Szirotkin kap lehetőséget Nico Hülkenberg helyett. A második gyakorlásra természetesen visszaülnek az állandó pilóták.
Lágy gumikkal futotta, 1:09.481-es idővel egyedüliként van körideje. Ennél sokkal jobb időket is fogunk ma látni, főleg miután a csapatok bevetik a szuperlágy és ultralágy gumikat.
Már 1:08.429 az ideje, a riválisai továbbra sem próbálkoznak mért körökkel. Most éppen üres a pálya, a mérnökök elvégzik a szükséges beállításokat az ellenőrző körök után. Addig gyönyörködhetünk a pálya környezetében.
Még mindig csak két versenyzőnek van ideje, Verstappen után Stroll is megtett egy teljes kört a pályán. A legutóbbi versenyen óriási meglepetésre dobogós helyet szerző kanadai egyelőre nem erőltette meg magát, az ideje 1,3 másodperccel elmarad Verstappenétől.
Az első kanyarban vesztette el az uralmát a Ferrari felett, miután blokkoltak a kerekei, de pár másodperc múlva folytatni tudta a körözést. A rádión azonban jelezte, hogy tönkrementek az elfékezett szuperlágy gumijai.
A mezőny nagy részének már van ideje, a két Mercedes rögtön az élre is állt: Hamilton 1:07.469-es idővel vezeti az eredménylistát, Bottas 1 tizedes lemaradással követi. Vettel a 3., de az ő lemaradása már több mint 1 másodperc.
A német is az első kanyarban forgatta meg a Ferrarit, miután ráhajtott a belső rázókőre. Egy darabig hátrafelé gurult a pályán, majd ő is folytatni tudta a körét.
Nem viselte meg túlzottan az előző megpördülés, 1:06.826-os idővel átvette a vezetést Hamiltontól. A német a szuperlágy gumikat használja, a Mercedesek az elvileg gyorsabb ultralágyakon futották a legjobb idejüket. Ebből persze a hétvége ennyire korai szakaszában semmilyen következtetést nem lehet levonni.
1:06.526 az ideje - ez egyébként csupán 3 tizeddel lassabb az eddigi körrekordnál (amit szintén a brit tart), pedig még csak az első szabadedzés első felében járunk.
Csak Räikkönen rója a köröket, a többiek autóján megint igazítják a beállításokat. A sorrend az edzés feléhez közeledve: Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Kvjat, Ricciardo, Vandoorne, Massa, Räikkönen, Ocon.
Ezen a hétvégén Alonso és Vandoorne is megkapja a Honda új erőforrását, és a McLarenek egyelőre nem is muzsikálnak rosszul: a holland pilóta a 8., a spanyol a 11. pozíciót foglalja el. Ez persze még nem sokat jelent, az igazi próba az időmérő és a verseny lesz.
Percek óta üres a pálya, de sok versenyző bent ül az autójában, talán hamarosan folytatódik a körözés. Az élen továbbra is Hamilton áll az ultralágy gumikkal, de az egyes keverékek között egyelőre nem túl nagy a különbség: Verstappen lemaradása a lágyakon csupán 8 tized.
A mezőny nagy része egyszerre hajtott ki a pályáról a kisebb szünet után, és Valtteri Bottas rögtön az élre is állt: 1:06.345-ös idővel vette át a vezetést, ha ez így megy tovább, már az első szabadedzésen megdől a körrekord. A finn ráadásul a szuperlágy gumikon futotta ezt az időt.
A szabadedzéseken ez gyakori jelenség, itt is sokat pörögnek-forognak a pilóták. Az előbb Massa, majd Sainz hibázott, most pedig Kvjat állt keresztbe a pályán. Az osztrák pálya ránézésre egyszerűnek tűnik, de vannak trükkös pontjai.
Lassan araszol vissza a bokszba a Haasszal, miután túl keményen hajtott rá egy rázókőre, és bal első defektet kapott. Közben Bottas is hibázott, ő a 4-es kanyarban forgatta meg a Mercedest.
A Honda tényleg találhatott valamit? A belga lemaradása csupán 8 tized, és Alonso sem áll rosszul, jelenleg a 9. helyen tanyázik.
Ahogy az várható volt, Hamilton 1:06-on belüli kört futott, konkrétan 1:05.975-re javította az idejét. Ez az eddigi leggyorsabb kör a spielbergi pályán.
Ezen a hétvégén ezek a legkeményebb, tehát leglassabb abroncsok, mégis 3 tizeddel jobbat futott az eddigi legjobb köridőnél. Bottas a szuperlágyakon futotta azt az idejét, amivel most a 2. helyen áll, több mint 3 tizedes lemaradással.
1:06.406-os idővel a harmadik helyen áll a Mercedesek mögött. A szuperlágy gumikat használta, a lemaradása 4 tized.
A Ferrari a Twitteren közölte, hogy több üzemanyaggal küldték ki a németet az utolsó körökre. Vettel most a 4. helyen áll, Verstappen idejétől néhány századdal marad el.
Magnussen és Sainz járt a pálya szélén, majd Hamilton is leszaladt az aszfaltról, miután ráhajtott a rázókövekre.
Az élmezőnyből ő az egyetlen, aki javított az utolsó percekben, 1:06.276-os idővel, kevesebb mint 2 tizedes hátránnyal ugrott előre a 2. helyre. Továbbment még egy körre, és az első két szektorban biztató részidőket futott, de a kör végéhez közeledve ő is megpördült.
A legjobbak sorrendje: Hamilton, Verstappen, Bottas, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Vandoorne, Kvjat, Alonso, Ocon.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a szöveges összefoglalóval.