Lewis Hamiltonnak nem akadt komoly ellenfele az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén, amelyen fél másodpercet vert mindenki másra. Sebastian Vettel ugyan beférkőzött a két Mercedes közé, de a Ferrari nem mutatott olyan átütő erőt, mint a teszteken, és a 4. helyen végző Kimi Räikkönen is elismerte, hogy a napjuk nem volt zökkenőmentes.
Hamilton leadta az első figyelmeztető lövést új csapattársának, Valtteri Bottasnak is, akinél a rövid és a hosszú etapokon egész nap fél másodperccel gyorsabbnak tűnt, és aki így először kaphatott valódi ízelítőt a rá váró kihívásról.
A brit klasszis az ultralágy gumikon 1:23.620-as eredményt ért el, máris 1 tizedmásodpercen belül megközelítve Vettel 2011-es körrekordját.
Bottas többször le is sodródott, egyszer pedig majdnem megpördült az edzés során, de 9 ezredmásodperccel így is kikapott a gyorsabbik Ferraritól.
Igaz, a végeredmény nem feltétlenül volt reprezentatív, mert pont akkor lépett érvénybe dupla sárga zászló Felipe Massa Williamsének lerobbanása miatt, amikor az élmezőny tagjai – köztük a Mercedes párosa és Vettel – az időmérő-szimulációjuk első körét teljesítették volna az ultralágy gumikon. Emiatt el kellett venniük a gázt, és mire újra ráléphettek, a gumijaik már nem voltak ideális állapotban. Räikkönen kivétel volt, ő ugyanis később vágott neki az időmérő-szimulációjának.
A Red Bull nem tűnt annyira erősnek, mint délelőtt: Daniel Ricciardo és Max Verstappen a Mercedesek és a Ferrarik mögött végzett, még Vetteltől is 5-8 tizeddel elmaradva. Verstappen azonban a szuperlágy Pirelliken tette meg a legjobb körét, mivel egyszer lesodródott a pályáról, és a „fűnyírás" közben megsérült az autóján a padlólemez, amely javításra szorult, így többé nem tudott kimenni a pályára.
Amikor a csapatok az edzés második felében hosszú etapokat tettek meg, a Mercedes fölénye még meggyőzőbbnek tűnt.
A Toro Rossók ekkor feltűnően gyorsak voltak, és Carlos Sainz a tabellán is 7. lett, megelőzve a Haas versenyzőjét, Romain Grosjeant, valamint Nico Hülkenberget, aki már a Renault-t képviseli.
A McLarenek ezúttal lerobbanás nélkül túljutottak a napon, és Fernando Alonso a tűrhető 12. helyen, a két Force India között zárt. A Williamsnek viszont gondjai voltak: Massa váltója üresbe kapcsolt, aztán nem reagált, de a brazil versenyző úgy vélte, nem az romlott el, hanem elektromos problémáról volt szó. Kevin Magnussen is csupán 8 kört tudott a pályán tölteni, mert a hűtővíz szivárgása, illetve az abból eredő túlmelegedés a garázsban tartotta az autóját.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!