Hamilton leiskolázta a mezőnyt Melbourne-ben

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 24 : Lewis Hamilton of the United Kingdom driving for Mercedes AMG Petronas on Friday Free Practice during the 2017 Rolex Australian Formula 1 Grand Prix at Albert Park circuit in Melbourne, Australia March 24, 2017. Asanka Brendon Ratnayake / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén a Ferrari volt a Mercedes legkeményebb kihívója, Vettel be is férkőzött Bottas elé, Hamilton azonban a rövid és a hosszú etapokon is vérfagyasztó tempót diktált. Palmer összetörte a Renault-t, ezért megvolt a szezon első megszakítása is.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Lewis Hamiltonnak nem akadt komoly ellenfele az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén, amelyen fél másodpercet vert mindenki másra. Sebastian Vettel ugyan beférkőzött a két Mercedes közé, de a Ferrari nem mutatott olyan átütő erőt, mint a teszteken, és a 4. helyen végző Kimi Räikkönen is elismerte, hogy a napjuk nem volt zökkenőmentes.

Hamilton simán szerezte meg a vezetést - katt a galériához! Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

Hamilton leadta az első figyelmeztető lövést új csapattársának, Valtteri Bottasnak is, akinél a rövid és a hosszú etapokon egész nap fél másodperccel gyorsabbnak tűnt, és aki így először kaphatott valódi ízelítőt a rá váró kihívásról.

A brit klasszis az ultralágy gumikon 1:23.620-as eredményt ért el, máris 1 tizedmásodpercen belül megközelítve Vettel 2011-es körrekordját.

Bottas többször le is sodródott, egyszer pedig majdnem megpördült az edzés során, de 9 ezredmásodperccel így is kikapott a gyorsabbik Ferraritól.

Igaz, a végeredmény nem feltétlenül volt reprezentatív, mert pont akkor lépett érvénybe dupla sárga zászló Felipe Massa Williamsének lerobbanása miatt, amikor az élmezőny tagjai – köztük a Mercedes párosa és Vettel – az időmérő-szimulációjuk első körét teljesítették volna az ultralágy gumikon. Emiatt el kellett venniük a gázt, és mire újra ráléphettek, a gumijaik már nem voltak ideális állapotban. Räikkönen kivétel volt, ő ugyanis később vágott neki az időmérő-szimulációjának.

A Red Bull nem tűnt annyira erősnek, mint délelőtt: Daniel Ricciardo és Max Verstappen a Mercedesek és a Ferrarik mögött végzett, még Vetteltől is 5-8 tizeddel elmaradva. Verstappen azonban a szuperlágy Pirelliken tette meg a legjobb körét, mivel egyszer lesodródott a pályáról, és a „fűnyírás" közben megsérült az autóján a padlólemez, amely javításra szorult, így többé nem tudott kimenni a pályára.

Amikor a csapatok az edzés második felében hosszú etapokat tettek meg, a Mercedes fölénye még meggyőzőbbnek tűnt.

A Toro Rossók ekkor feltűnően gyorsak voltak, és Carlos Sainz a tabellán is 7. lett, megelőzve a Haas versenyzőjét, Romain Grosjeant, valamint Nico Hülkenberget, aki már a Renault-t képviseli.

Sainz és Kvjat a hosszú etapokon különösen jól ment - katt a galériához! Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

A McLarenek ezúttal lerobbanás nélkül túljutottak a napon, és Fernando Alonso a tűrhető 12. helyen, a két Force India között zárt. A Williamsnek viszont gondjai voltak: Massa váltója üresbe kapcsolt, aztán nem reagált, de a brazil versenyző úgy vélte, nem az romlott el, hanem elektromos problémáról volt szó. Kevin Magnussen is csupán 8 kört tudott a pályán tölteni, mert a hűtővíz szivárgása, illetve az abból eredő túlmelegedés a garázsban tartotta az autóját.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!