Vágólapra másolva!
A Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén 2 tizeddel megelőzte Rosberget. A Ferrari egy mért körben is közelebb volt hozzájuk a vártnál, a hosszú etapokon pedig még közelebb.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül33 bejegyzés

1:34.944-es idejével Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen 2 tizedmásodperccel előzte meg a csapattársát, Nico Rosberget. A Mercedes után egyértelműen a Ferrari tűnt a második legerősebb csapatnak, a 3-4. helyen Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen végzett.

Az edzésen nagyon meleg volt, a Pirelli saját mérései szerint az aszfalt hőmérséklete egy ponton a 61 fokot is elérte, ami rekordnak számít.

Ez főként annak tudható be, hogy Szepang új burkolata sötétebb a korábbinál, és egyébként nem mellesleg jól is tapad. A gumikopás sem volt annyira vészes, mint várták, még a lágy keverék is elég jól állta a strapát.

Hamilton a kemény és a lágy gumikon is gyorsabb volt az ellenfeleinél - a galériához kattintson! Forrás: AFP/Mohd Rasfan

Hamilton már 20 perc után átvette a vezetést, a kemény Pirelliken is gyorsabb volt, mint mások a közepeseken. Az előnye az időmérő-szimulációk során is megmaradt, amikor már mindenki a lágy gumikat használta: a pálya mindhárom szektorában ő érte el a legjobb részidőt, és végül 2 tizedet vert Rosbergre.

Vettel 6 tizeddel, Max Verstappen pedig 1,1 másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál,

a hosszú etapokon viszont ígéretesen kiélezettnek tűnt a küzdelem a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között.

Különösen Verstappen diktált erős tempót, ő mind a lágy, mind a közepes gumikon rendkívül gyors volt.

A másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo ugyanakkor csak 7. lett a tabellán, nála Sergio Pérez és Fernando Alonso is jobb időt ért el. A spanyol versenyző egész nap a Honda új motorját használta, de ezt élesben majd csak Japánban akarják bevetni, ezért szombattól visszakapja a régit. Jenson Button későn teljesítette az időmérő-szimulációját, és a 10. helynél előrébb is végezhetett volna, ha kis híján nem gázolja le hátulról a lassan haladó Kevin Magnussen Renault-ját.

Magnussen csak az edzés félidejében hajthatott először pályára, mert az autóját addig javították a délelőtti tűzeset után.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!