Rosberg megint átpasszolta a győzelmet Hamiltonnak

Események

Forma-1, Német Nagydíj, rajt
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) leads ahead of Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo and Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 31, 2016 during the Formula One Grand Prix of Germany. / AFP PHOTO / Thomas Kienzle
Vágólapra másolva!
Gyenge rajtjával visszaesett a 4. helyre, ahonnan ugyan menet közben visszaállt a Red Bullok elé, de Verstappen előzésekor beszedett egy büntetést, így még a dobogóra sem állhatott fel. Hamilton kényelmes vezetéssel nyert, a Ferrariknak esélyük sem volt előrébb mozdulni az 5-6. helyről.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Magyar Nagydíjhoz hasonlóan Nico Rosberg Németországban is már a rajtnál elkótyavetyélte az 1. helyet, ráadásul ezúttal a két Red Bull is faképnél hagyta az első kanyarig tartó rövid szakaszon. Bár a 2. helyre visszaverekedte magát a 29. körre, a Max Verstappen elleni előzését szabálytalannak minősítették a sportfelügyelők, a büntetés letöltése után pedig már képtelen volt újítani, így még a Red Bulloktól is kikapott, és

19 pontra hízott a hátránya a győztes Lewis Hamilton mögött a nyári szünetre.

Hamilton az első körökben kényelmes előnyt épített ki Verstappen előtt – aki a rajtnál az 1-es kanyart nagyobb lendülettel véve a külső íven lehagyta Daniel Ricciardót –, az első kerékcserék után már 6 másodperc volt köztük a különbség. Ezt úgy is tovább tudta növelni, hogy a második etapban a lágy gumikat használta, miközben a holland pilóta Nico Rosberggel egyetemben a szuperlágy keveréket kapta meg, és a célig senki sem jelentett fenyegetést rá.

A Német Nagydíj rajtja. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Rosberg a kerékcserék második fordulójánál elé tudott vágni Ricciardónak, de Verstappennek nem, és a csatájuk eredményeként újra visszaesett mindkét Red Bull mögé. Ez amiatt alakult így, hogy a 29. körben a sportfelügyelők szerint kiszorította Verstappent a pályáról előzés közben, és le kellett töltenie az 5 másodperces büntetést a harmadik bokszkiállásánál.

"Elmagyaráznátok nekik, hogy nem tudtam tovább fordítani a kormányt, koppanásig tekertem?! Ráadásul mozgott is a féktávon, amit nem szabad" - kérlelte Rosberg a rádión a csapatot, hiába. A futam után elmondta, hogy teljesen hidegzuhanyként érte a sportfelügyelők ítélete.

-mondta. "Ezután esélyem sem volt rá, hogy harcoljak a Red Bull-okkal. Előtte, az (utolsó) bokszkiállásig a 2. helyen haladtam, szóval nagy árat fizettem a büntetéssel. De jó tempót diktáltak." A rajtról azt mondta, hogy nagyon kipörögtek a kerekei, amire nem számított a felvezető körös próbarajtot követően.

A dobogóról is leszorult

A 44. körben megejtett utolsó kerékcseréjéig közel 4 másodpercre leszakította az alulkormányzottságtól szenvedő Verstappent, de ekkor már Ricciardo haladt és közeledett mögötte, akit a holland elengedett. Rosberg dobogós reményeinek koporsójába az verte be az utolsó szöget, hogy

a büntetésénél 5 helyett 8 másodpercig vártak a szerelők, mire hozzányúltak az autóhoz

– a Sky Sportsnak Toto Wolff csapatfőnök elárulta, hogy a stopperrel volt gond; nem jól indult el. A német az első bokszkiállásakor is elszórt 1,5 másodpercet, akkor a balhátsó kerekét cserélték le túl lassan.

Eközben Hamilton senkitől sem zavartatva masírozott zsinórban negyedik győzelméig.

Már a verseny korai szakaszában lentebb tekertem a motort, megnéztem, hogy így is tudok-e jó tempót diktálni és tartani az előnyt,

és sikerült" - nyilatkozta. "Az utolsó etapban nagyon kíméletesen bántam a gumikkal az első 4-5 körben. Gyorsan megfogyatkozott az előnyöm, és 6 másodpercnél azt mondtam, 'elég volt', és újra rendes tempót kezdtem menni." Külön megköszönte a mérnököknek az utóbbi időben végzett kemény munkát, amivel elérték, hogy javuljanak a rajtjai.

Hamilton zsinórban negyedszer nyert. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Ricciardo volt az, aki egy ideig lopakodott hozzá, kinek autója az utolsó két etapban kelt életre a legpuhább gumin, ahogy ürült a tank. "A szuperlágyakon az utolsó két etapban nagyon jó tempóra voltam képes, kellemesebben is éreztem magam az autóban" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. "Néha előfordul, hogy megkapunk egy szett gumit, és egyből működnek. Ma így történt."

A lágy gumival félrehúzódó Verstappen mellett a 40. körben ment el, és a leintésig 7 másodperccel húzott el tőle. A holland, aki végül maga mögött tudta tartani Rosberget, nem volt csalódott.

"A legfontosabb az volt számunkra, hogy a Ferrari előtt végezzünk. Ez sikerült, és még a Mercedest is megfuttattuk, megelőztük Nicót" - közölte. "Jó volt a tempóm, elégedett vagyok." Rosberg előzéséről azt mondta, "még mindig látom, hogy egyenesen tartja a kormányt, nem tudom, ez koppanásig tekerésnek számít-e."

Dobogóra állhatott mindkét Red Bull-pilóta. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Thomas Kienzle

A konstruktőri tabellán a Red Bull ezzel megelőzte a Ferrarit, Ricciardo távolabb lépett Kimi Räikkönentől, míg Verstappen közeledett Sebastian Vettelhez.

Sótlan Ferrari, blamázó Williams

A maranellóiak versenyzői ugyanis nem tudtak elmozdulni az 5-6. helyről – kettejük párviadalát Vettel nyerte, aki a rajtnál meg tudta előzni Räikkönent. "Nem volt rossz a versenytempónk, de nem is volt elég jó" - közölte a német. "Lehet, hogy mások javultak (péntek óta).

Vettel és Räikkönen nem zavart be a dobogóért vívott küzdelembe. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Sascha Schuermann

A három élcsapat autói mögött Nico Hülkenberg futott be azután, hogy

a Williams kétkiállásos stratégiája visszafelé sült el Valtteri Bottasszal.

A finn a táv második felét, 33 kört a lágy keveréken nyomta le, de az olyannyira elfogyott, hogy örülhetett, amiért a 9. helyen be tudott vánszorogni, és Hülkenbergen kívül csak Jenson Button előzte meg.

A német a 61., a brit a 65. körben utasította maga mögé, és kijelentette: a Williamsnek okulnia kell ebből az esetből, hiszen a verseny elején simán ment Hülkenberg előtt, ráadásul talán pontokat menthettek volna, ha időben reagálnak a taktikai baklövésre. A Force India 20-ról 15 pontra csökkentette hátrányát a Williams mögött a tabellán, miután a saját bevallása szerint "karrierje legrosszabb rajtját" végrehajtó Sergio Pérez nagy rohammal, 3 körrel a cél előtt megelőzte a hajtűkanyarnál hibázó Fernando Alonsót, s elcsípte a 10. helyet.

A McLarennek így csak Button szállított pontokat, pedig nem tudta tövig nyomni a gázt. "Nagyon jól sikerült a rajt, a legtöbb pozíciót ott nyertem. Utána figyelnem kellett a gumikra, mert erősebben koptak, mint vártam, és sokat kellett spórolnom a benzinnel is" - árulta el.

Felipe Massa szabadesésben zuhant egyre lejjebb sérült autójával.

A brazilnak Jolyon Palmer koccant neki a rajtnál, akinek emiatt rögtön be kellett iktatnia egy bokszkiállást, aztán később az orrkúpját is kicserélték, a Williams ellenben 27 kört várt az autó tüzetesebb átvizsgálására.

Massa feladta a versenyt. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Uli Deck

Massát addigra az üldözők körülbelül fele átugrotta: a 6. körben Fernando Alonso húzott el mellette a hajtűkanyarnál, a 9.-ben Carlos Sainz és Kevin Magnussen párban. Utóbbiakat visszaelőzte az első bokszkiállásokkor, de a 21. körre újra mögéjük esett, s Romain Grosjeantól is kikapott. Végül 36 kör után adta fel a viadalt. A braziloknak szerencsétlen napja volt, Massán kívül csak Nasr nem jutott el a célig.

A mezőny nagy része most nyári pihenőre vonul, az augusztus 27/28-i hétvégi Belga Nagydíj előtt, két hétre a csapatok főhadiszállását is be kell zárni ebben az időszakban. Hétfőtől csütörtökig azonban néhány pilóta még tesztelni fogja a Pirelli jövő évre szánt szélesebb abroncsait átfabrikált 2015-ös autókkal: az első két nap Vettel és Gutiérrez esőgumikkal köröz Fioranóban, utána várhatóan Ricciardo slickekkel Mugellóban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!