A Magyar Nagydíjhoz hasonlóan Nico Rosberg Németországban is már a rajtnál elkótyavetyélte az 1. helyet, ráadásul ezúttal a két Red Bull is faképnél hagyta az első kanyarig tartó rövid szakaszon. Bár a 2. helyre visszaverekedte magát a 29. körre, a Max Verstappen elleni előzését szabálytalannak minősítették a sportfelügyelők, a büntetés letöltése után pedig már képtelen volt újítani, így még a Red Bulloktól is kikapott, és
19 pontra hízott a hátránya a győztes Lewis Hamilton mögött a nyári szünetre.
Hamilton az első körökben kényelmes előnyt épített ki Verstappen előtt – aki a rajtnál az 1-es kanyart nagyobb lendülettel véve a külső íven lehagyta Daniel Ricciardót –, az első kerékcserék után már 6 másodperc volt köztük a különbség. Ezt úgy is tovább tudta növelni, hogy a második etapban a lágy gumikat használta, miközben a holland pilóta Nico Rosberggel egyetemben a szuperlágy keveréket kapta meg, és a célig senki sem jelentett fenyegetést rá.
Rosberg a kerékcserék második fordulójánál elé tudott vágni Ricciardónak, de Verstappennek nem, és a csatájuk eredményeként újra visszaesett mindkét Red Bull mögé. Ez amiatt alakult így, hogy a 29. körben a sportfelügyelők szerint kiszorította Verstappent a pályáról előzés közben, és le kellett töltenie az 5 másodperces büntetést a harmadik bokszkiállásánál.
"Elmagyaráznátok nekik, hogy nem tudtam tovább fordítani a kormányt, koppanásig tekertem?! Ráadásul mozgott is a féktávon, amit nem szabad" - kérlelte Rosberg a rádión a csapatot, hiába. A futam után elmondta, hogy teljesen hidegzuhanyként érte a sportfelügyelők ítélete.
Jó csatát vívtunk, egyáltalán nem számítottam rá, hogy megbüntetnek"
-mondta. "Ezután esélyem sem volt rá, hogy harcoljak a Red Bull-okkal. Előtte, az (utolsó) bokszkiállásig a 2. helyen haladtam, szóval nagy árat fizettem a büntetéssel. De jó tempót diktáltak." A rajtról azt mondta, hogy nagyon kipörögtek a kerekei, amire nem számított a felvezető körös próbarajtot követően.
A dobogóról is leszorult
A 44. körben megejtett utolsó kerékcseréjéig közel 4 másodpercre leszakította az alulkormányzottságtól szenvedő Verstappent, de ekkor már Ricciardo haladt és közeledett mögötte, akit a holland elengedett. Rosberg dobogós reményeinek koporsójába az verte be az utolsó szöget, hogy
a büntetésénél 5 helyett 8 másodpercig vártak a szerelők, mire hozzányúltak az autóhoz
– a Sky Sportsnak Toto Wolff csapatfőnök elárulta, hogy a stopperrel volt gond; nem jól indult el. A német az első bokszkiállásakor is elszórt 1,5 másodpercet, akkor a balhátsó kerekét cserélték le túl lassan.
Eközben Hamilton senkitől sem zavartatva masírozott zsinórban negyedik győzelméig.
Már a verseny korai szakaszában lentebb tekertem a motort, megnéztem, hogy így is tudok-e jó tempót diktálni és tartani az előnyt,
Ricciardo volt az, aki egy ideig lopakodott hozzá, kinek autója az utolsó két etapban kelt életre a legpuhább gumin, ahogy ürült a tank. "A szuperlágyakon az utolsó két etapban nagyon jó tempóra voltam képes, kellemesebben is éreztem magam az autóban" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. "Néha előfordul, hogy megkapunk egy szett gumit, és egyből működnek. Ma így történt."
A lágy gumival félrehúzódó Verstappen mellett a 40. körben ment el, és a leintésig 7 másodperccel húzott el tőle. A holland, aki végül maga mögött tudta tartani Rosberget, nem volt csalódott.
"A legfontosabb az volt számunkra, hogy a Ferrari előtt végezzünk. Ez sikerült, és még a Mercedest is megfuttattuk, megelőztük Nicót" - közölte. "Jó volt a tempóm, elégedett vagyok." Rosberg előzéséről azt mondta, "még mindig látom, hogy egyenesen tartja a kormányt, nem tudom, ez koppanásig tekerésnek számít-e."
A konstruktőri tabellán a Red Bull ezzel megelőzte a Ferrarit, Ricciardo távolabb lépett Kimi Räikkönentől, míg Verstappen közeledett Sebastian Vettelhez.
Sótlan Ferrari, blamázó Williams
A maranellóiak versenyzői ugyanis nem tudtak elmozdulni az 5-6. helyről – kettejük párviadalát Vettel nyerte, aki a rajtnál meg tudta előzni Räikkönent. "Nem volt rossz a versenytempónk, de nem is volt elég jó" - közölte a német. "Lehet, hogy mások javultak (péntek óta).
Küszködtünk a balansszal, sokat csúszkált az autó, amivel sok időt buktam."
A három élcsapat autói mögött Nico Hülkenberg futott be azután, hogy
a Williams kétkiállásos stratégiája visszafelé sült el Valtteri Bottasszal.
A finn a táv második felét, 33 kört a lágy keveréken nyomta le, de az olyannyira elfogyott, hogy örülhetett, amiért a 9. helyen be tudott vánszorogni, és Hülkenbergen kívül csak Jenson Button előzte meg.
A német a 61., a brit a 65. körben utasította maga mögé, és kijelentette: a Williamsnek okulnia kell ebből az esetből, hiszen a verseny elején simán ment Hülkenberg előtt, ráadásul talán pontokat menthettek volna, ha időben reagálnak a taktikai baklövésre. A Force India 20-ról 15 pontra csökkentette hátrányát a Williams mögött a tabellán, miután a saját bevallása szerint "karrierje legrosszabb rajtját" végrehajtó Sergio Pérez nagy rohammal, 3 körrel a cél előtt megelőzte a hajtűkanyarnál hibázó Fernando Alonsót, s elcsípte a 10. helyet.
A McLarennek így csak Button szállított pontokat, pedig nem tudta tövig nyomni a gázt. "Nagyon jól sikerült a rajt, a legtöbb pozíciót ott nyertem. Utána figyelnem kellett a gumikra, mert erősebben koptak, mint vártam, és sokat kellett spórolnom a benzinnel is" - árulta el.
Felipe Massa szabadesésben zuhant egyre lejjebb sérült autójával.
A brazilnak Jolyon Palmer koccant neki a rajtnál, akinek emiatt rögtön be kellett iktatnia egy bokszkiállást, aztán később az orrkúpját is kicserélték, a Williams ellenben 27 kört várt az autó tüzetesebb átvizsgálására.
Massát addigra az üldözők körülbelül fele átugrotta: a 6. körben Fernando Alonso húzott el mellette a hajtűkanyarnál, a 9.-ben Carlos Sainz és Kevin Magnussen párban. Utóbbiakat visszaelőzte az első bokszkiállásokkor, de a 21. körre újra mögéjük esett, s Romain Grosjeantól is kikapott. Végül 36 kör után adta fel a viadalt. A braziloknak szerencsétlen napja volt, Massán kívül csak Nasr nem jutott el a célig.
A mezőny nagy része most nyári pihenőre vonul, az augusztus 27/28-i hétvégi Belga Nagydíj előtt, két hétre a csapatok főhadiszállását is be kell zárni ebben az időszakban. Hétfőtől csütörtökig azonban néhány pilóta még tesztelni fogja a Pirelli jövő évre szánt szélesebb abroncsait átfabrikált 2015-ös autókkal: az első két nap Vettel és Gutiérrez esőgumikkal köröz Fioranóban, utána várhatóan Ricciardo slickekkel Mugellóban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!