Nico Rosberg vette át a kezdeményezést Lewis Hamiltontól a Malajziai Nagydíj utolsó szabadedzésén, a közepes keverékű Pirelliken szűk két tizedmásodpercet verve csapattársára. Szepang aszfaltja még forróbb volt, mint péntek délután: 62 fokosra is melegedett, ami már necces a gumik szempontjából.
Az edzés végére szokatlanul egyértelmű sorrend alakult ki. A Mercedesek, a Ferrarik és a Williamsek párban követték egymást a tabellán, sőt a Toro Rossók is így végeztek volna mögöttük, ha Daniel Ricciardo nem férkőzik be eléjük a Red Bull-lal. A Ferrari hátránya 5, a Williamsé 7 tized volt a Mercedeshez képest, de a csapattársak között csak pár ezredes különbség alakult ki.
Kimi Räikkönen annak ellenére végzett 21 ezreddel Sebastian Vettel előtt, hogy a kemény gumikkal rögtön az edzés elején balhátsó defektet kapott, ezért csak később, az időmérő-szimuláció lebonyolításához térhetett vissza a pályára. Felipe Massa 15 ezredet vert Valtteri Bottasra.
A forró aszfalton több kisebb kicsúszás történt, és a versenyzők rendszeresen állóra fékezték az első kerekeiket. Roberto Merhi ezúttal a 9-es kanyarnál pördült meg, de ezúttal nem ragadt a kavicságyban, és Sergio Pérez is lesodródott a pályáról egy látványos elfékezést követően. A legérdekesebb incidens főszereplője Räikkönen volt, aki mérges lett Romain Grosjeanra, mert úgy érezte, egykori lotusos csapattársa nem engedte el őt egy előzési kísérlet során.
A köridők a nem ideális pályaviszonyok miatt ezúttal nem javultak, hanem romlottak az egy évvel ezelőttihez képest: Rosberg majdnem 7 tizeddel lassabb volt, mint tavaly ilyenkor. A lista alján a Manorok zártak, közülük csak Merhi fért be a 107 százalékon belülre – igaz, Will Stevens autójával elektronikai zűrök voltak.
Fernando Alonso ugyan mindent megtett, hogy minél feljebb tornázza a McLarent, de a 10 órakor kezdődő időmérőn így is nehéznek ígérkezik továbbjutnia a Q2-be. Jenson Button belsőégésű motorjáról pedig a pénteki edzések után kiderült, hogy menthetetlenül tönkrement, ezért kicserélték, és a brit versenyzőnek elvileg csak három egysége maradt a fennmaradó 18 futamra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!