Rosberg simán nyert, Hamilton feljött harmadiknak a hockenheimi parádén

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Német Nagydíj
Vágólapra másolva!
A Német Nagydíj az eső nélkül is újabb izgalmas verseny volt tele előzéssel és incidenssel. Rosberg az élről indulva simán nyert, Hamiltonnak viszont meg kellett küzdenie a dobogóért, és az ismét remeklő Bottast végül sokkal frissebb gumikon sem tudta megelőzni. Mögöttük Vettel és Alonso ért célba, az utóbbi alig 1 tizedmásodperccel Ricciardo előtt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Hockenheimben folytatódott a mostanában megszokott pozitív trend, és újabb izgalmas versenyt láthattak a nézők, akik vasárnap már a pálya körül is tisztességes számban képviseltették magukat. Bár Nico Rosberg a pole pozícióból rajtolva könnyedén, szinte észrevétlenül tűnt el a távolban idei negyedik győzelme felé, mögötte szinte a mezőny minden szegletében látványos párharcok zajlottak, nemegyszer kettős előzésekkel. A 20. kockából rajtoló Lewis Hamiltonnak alaposan meg kellett küzdenie a dobogóért, a 2. helyét végig magabiztosan tartó Valtteri Bottast azonban hiába támadta a verseny végén.

A Williams így annak ellenére átvette a konstruktőri 3. helyet a Ferraritól, hogy Felipe Massa ismét nem jutott tovább az első körnél. Ő jól rajtolt, de láthatóan nem akarta bántani a nehezebben induló Bottast, így a célegyenes végén szabadon hagyta a belső ívet, ahová Kevin Magnussen megpróbált beszúrni. A kísérletnek ütközés lett a vége, és Massa Williamse fejtetőre állt, mielőtt a bukótérben visszabillent a kerekeire.

A rajt nem volt sima, Massa fejtetőre állva a bukótérben kötött ki - katt a galériához! Forrás: AFP/Patrik Stollarz

„Jól vagyok. A baleset kívülről ijesztőbbnek tűnhetett, mint a pilótafülkéből. Csak mindent fejjel lefelé láttam, de nincs semmi bajom" – mondta a brazil. „Borzasztóan csalódott vagyok. Újra valaki más ejtett ki a versenyből, ami szörnyen bosszantó, amikor pedig ennyire gyors autónk van. Én voltam elöl, az enyém volt a kanyar. Ha valakinek oda kell figyelnie, hát az a hátulról érkező."

Bottas viszont nem keveredett semmilyen balhéba, simán jutott el zsinórban harmadik dobogós helyezéséig, amivel 6 pontra megközelítette a 4 helyezett Fernando Alonsót a világbajnokságban. Pedig miközben a versenyzők többsége három kiállással teljesítette a távot, ő Rosberghez hasonlóan csak kétszer állt ki a bokszba, ezért az utolsó etapban 37 kört kellett megtennie egyetlen szett gumival.

Massa még fejre is állt, amikor összeütközött Magnussennel - katt a galériához! Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Így is sikerült maga mögött tartania a 25 körrel frissebb Pirelliken rohamozó Hamiltont, aki szombati fékhibája és a váltócseréért kapott 5 rajthelyes büntetése miatt a 20. kockából vágott neki a futamnak. „Az utolsó néhány kör nagyon szoros volt Lewisszal. A tükörben láttam, hogy a gumijai szemcsésednek, ezért tudtam, hogy az első két kanyarban nem lesz képes elég közel kerülni hozzám" – magyarázta a finn. „Sejtettük, hogy nehéz lesz kihúznunk két kerékcserével, de a mérnökömmel folytatott kommunikáció nagyon hatékony volt."

Hamilton menti a menthetőt

Egy látványos, Daniel Ricciardóval tandemben bemutatott előzéssorozat után Hamilton már a 10. körben a pontszerzők között harcolt. Húsz körrel később Ricciardo mellett is elment, de amikor Jenson Buttont próbálta támadni, a hajtűkanyarnál félreértették egymást, összekoccantak, és a Mercedes első szárnyának bal oldaláról letört egy darab. Az autója ettől alulkormányzottá vált a táv fennmaradó részére. „Azt hittem, Jenson nyitva hagyja előttem az ajtót, mert mostanában megtette néha, de tévesen mértem fel a helyzetet" – ismerte el Hamilton.

Button, aki egy késői extra kiállás miatt a 8. helyen kötött ki, és úgy érezte, elrontották a taktikáját, annyit tett hozzá: „Lewis hátulról nekiment a jobbhátsó kerekemnek. Gondolom azt hitte, hogy el akarom engedni, pedig én is harcolni próbáltam a pozíciómért. Neki is nagyon unalmas lenne, ha csak úgy átadnám neki!"

Hamiltonnak még a végén is hajráznia kellett: az utolsó 18 körben kétszer előzte meg Fernando Alonsót, mert a Mercedes előrébb hozta a harmadik kerékcseréjét, hátha a versenyirányítás beküldi a Safety Cart Adrian Sutil megpördülése miatt. „A második etapban elromlott a balansz, ezért három kiállásra váltottunk, hogy állíthassunk az első szárnyán" – árulta el a technikai igazgató, Paddy Lowe. „Aztán a biztonsági autóra játszottunk, de az nem jött be."

Rosberg idei negyedik győzelmét aratta, Bottas zsinórban harmadszor állt a dobogóra - katt a galériához! Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Silverstone-i kiesése után Rosberg ezúttal zökkenőmentesen jutott el a célig, győzelemmel koronázva meg azt a két hetet, amely bizonyára életének egyik legemlékezetesebbje lesz: közben megnősült, a német válogatott megnyerte a foci-vb-t, ő pedig először nyert a hazai közönsége előtt. Ezzel 14 pontra növelte az előnyét a csapattársával szemben.

Alonso a Red Bullok ellen

A 4. helyért kiélezett küzdelem zajlott Alonso és a két Red Bull között, s a Ferrari végül annak ellenére mindössze 82 ezredmásodperccel Ricciardo előtt szelte át a célvonalat, hogy az ausztrál a rajtnál hátraesett a 14. helyre, mert a bukótérben kellett kikerülnie Massa fejre álló Williamsét. „Utána a rádión azt mondtam, vágjunk vissza ezért, ami sikerült is, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra" – vélte Ricciardo. „Ez fantasztikusan jó móka volt, az egyik legélvezetesebb versenyem."

Alonso 4-5 körrel a leintés előtt előzte meg Ricciardót, aki keményen ellenállt, és mesterien helyezkedve többször ügyesen visszatámadott. „Egyszerű dolgom volt, mert sokkal frissebbek voltak a gumijaim, mint Danielnek, ezért csak a megfelelő alkalomra vártam" – mondta Alonso. „Menet közben váltottunk három kiállásra, mivel a gumik durvábban koptak a vártnál, az aszfalt még így is forró volt nekik."

Alonso ismét jót csatázott Vettellel - katt a galériához! Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Alonso előzőleg Vettellel is látványos párharcba bonyolódott, és egyszer ugyanúgy a bokszból kihajtó Red Bullt előzte meg, mint két héttel ezelőtt Silverstone-ban. Az első kiállásuk után pedig két oldalról egyszerre húztak el a még régi gumikon köröző Kimi Räikkönen mellett, a féktávon mindketten összekoccanva vele. „Kicsit szendvicsbe fogtuk Kimit, de minden oké volt" – jegyezte meg Alonso, míg az idén tűrhetőnek számító 4. helyezése ellenére kedvetlennek tűnő Vettel azt mondta: „Ez szórakoztatóbb volt, mint reméltem! Különösen az elején. Nem tudtam, merre mozduljak, végül a külső ívet választottam." A címvédőnek sokáig spórolnia kellett a benzinnel.

Räikkönen, aki Hamiltonhoz és Romain Grosjeanhoz hasonlóan a keményebb Pirelliken rajtolt, végül pont nélkül maradt, a Sauber viszont mindkét autóját a legjobb tíz közé juttatta, miután Nico Hülkenberg kihúzta a távot két kerékcserével. Rajtbalesetéből szépen magához tért Kevin Magnussen is, és Rosberghez képest ugyan már egy kör hátrányban, de Button mögött, a 9. helyen zárta a napot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!