Grosjean megközelítette Vettelt az időmérő előtt
2013. szeptember 21. 11:55
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj szombat koraesti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A távol-keleti városban jelenleg este 6 óra van. Ismét forróság fogadta a csapatokat, a levegő 30, az aszfalt 34 fokos.
A Red Bull pénteken ijesztően erősnek tűnt: az még hagyján, hogy Vettel este 6 tizedet vert mindenki másra, mert a hosszú etapokon most még ennél is nagyobb volt az előnyük. Webber egy 14 körös, a szuperágy gumikon teljesített etap végén ugyanolyan kört tudott futni, mint az elején, vagyis a Red Bullnak a kopás miatt sem kell aggódnia. A részletes esélylatolgató elemzésünk itt olvasható.
Máris 10-en hajtottak ki a bokszból, egyelőre természetesen mindannyian a keményebb, azaz közepes gumikon. Az akár 2-3 másodperccel gyorsabb szuperlágyak majd csak az egyórás edzés kétharmada táján fognak előkerülni. A pálya tervezője, Hermann Tilke is a helyszínről figyeli az eseményeket.
Már csak Di Resta nem járt a pályán. A Red Bull padlólemezének hátsó sarkát tegnap óta lekenték hőálló festékkel, amire ebben a hőségben nagy szükség van a kipufogógáz környékén. Mért kört egyelőre csak Pic teljesített, az ideje 1:52.954.
Vettel tavaly ilyenkor 1:47.947-tel volt a leggyorsabb, de az eredmények nem összehasonlíthatók az ideiekkel, mert erre az évre átépítették a hírhedt 10-es sikánt, valamint több részen újraaszfaltozták a pályát. Bár arra számítottak, hogy a köridők ettől kb. 1 másodpercet fognak javulni, Vettel tegnap 4 másodperccel ment gyorsabban, mint tavaly. Közben Van der Garde 1:50.792-vel állt az élre, megelőzve Sutilt.
A pedállal van valamilyen gondja. Rosberg pedig a kormányra panaszkodik, amely az egyenesben is jobbra áll. Tegnap Grosjeannak is meggyűlt a baja a kormányával, de Eric Boullier e pillanatban azt mondta a Sky-nak, hogy ezt mostanra sikerült teljesen orvosolniuk. Közben Sutil 1:50.057-tel átvette a vezetést.
Fantasztikus látvány, amint broadside-ol egy nagyot a Marussiával, másodpercekkel azelőtt, hogy Gutiérrez besokall a 9-es kanyarban, veszélyesen közel kerülve a falhoz. Már Di Resta áll az élen 1:49.572-vel, kilenc versenyző iratkozott fel a tabellára.
1:48.592-es kört fut a Williamsszel, még mindig a közepes gumikon. Mögötte Hülkenberg, Bottas, Di Resta és Sutil van.
Már 1:48.001-nél jár. Räikkönen az első két szektorban mindenkinél gyorsabb volt, de aztán 0,392 másodperces hátránnyal csak 2. lett.
A pálya szélén felhalmozódott gumitörmeléken megcsúszik alatta a Force India, de forgás közben sikerül elkerülnie a korlátot. Gutiérrez hasonlóan jár, ő egy féktávon súrolja is a falat: a törmelék még okozhat gondokat a hétvégén. Közben Maldonado Räikkönennel kakaskodott, a finn az egyik balkosban kénytelen volt a bukótérbe menekülni a Williams elől.
Rosberg egy pillanatra átvette a vezetést, de Grosjean szinte azonnal 6 tizedet vert rá, az ideje 1:46.883. Aztán Hamilton feljött másodiknak, és közben Vettel is megjelent a pályán.
Az utolsó szektorban már elsőre abszolút legjobb részidőt ér el, miközben Grosjean javítani készül...
Bár csak a pálya végén gyorsabb nála, 1 tizedet ver Grosjeanra, aki szintén lefaragott az idejéből. Hamilton eredménye 1:46.514. De Webber is gyors körön van...
1:46.220-as körével az utolsó helyről kapásból az élre ugrik, 0,294 másodpercet verve Hamiltonra. Félidőben még mindig nem kerültek elő a lágyabb keverékű gumik.
Webber, Hamilton, Grosjean, Rosberg, Vettel, Alonso, Pérez, Button, Ricciardo, Vergne, Massa, Hülkenbnerg, Bottas, Räikkönen.
A Londonból érkező menetrendszerinti gép, ami néhány új alkatrészt hozott volna nekik Szingapúrba, egy műszaki hiba miatt 15 órás késéssel szállt fel, ezért a Red Bull csak nemrég kapta meg az újításokat. Ez azonban nem zavarja Vettelt, aki épp most zárkózott fel Webberhez, mindössze 0,079 másodperces hátránnyal.
A Sky friss értesülései szerint lehetséges, hogy a rendezők az utolsó pillanatban mégis elő tudták teremteni a pénzt, így jövőre lesz USA Nagydíj New Jersey-ben, mégpedig közvetlenül a montreali futam után. Közben még mindig nincs nyoma a szuperlágy gumiknak...
Egy új szett közepes gumin 1:46.632-re faragta le az idejét, de így is maradt az 5. Grosjean és Alonso között. Az aszfalt hőmérséklete az edzés közben 34-ről 32 fokra csökkent.
Az Autosport úgy tudja, a csapatok megegyeztek benne, hogy jövőre bevezetik az olyan 5 és 10 másodperces büntetést, amelyet a versenyző a kerékcseréje közben is letölthet. Ezeket kisebb vétségekért oszthatják ki, mert értelemszerűen rövidebb ideig tartanak, mint egy stop&go. Ha az illető többet nem áll ki a bokszba, a másodperceket hozzáadják a versenyidejéhez.
Az autójában ülve. Lehetséges, hogy csak gyakorolt arra az esetre, ha erre a verseny közben lenne szükség. Közben most csak hárman vannak a pályán, még mindig a közepes gumikon. A sorrend háromnegyed óra után: Webber, Vettel, Hamilton, Grosjean, Rosberg, Alonso, Button, Pérez. Vagyis nagyon hasonló a tegnapihoz.
A Ferrari versenyzői elégedettebbek a beállításokkal, mint tegnap, de Massa autóján épp az első felfüggesztést bütykölik, hogy növeljék a mechanikai tapadás
Végre mindenki ezeken hajtott ki a pályára. Tegnap nagyobb előnyt biztosítottak a vártnál, akár 3 másodperceset - meglátjuk, hogy most is ez lesz-e a helyzet...
1:46.6-ról 1:44.364-re, míg Alonso 1:47.087-ről 1:45.257-re. A Lotus jónak tűnik...
1:44.173 az ideje, azaz ő 2,1 másodpercet javított a szuperlágy gumikon. Rosberg feljött harmadiknak Vettel és Grosjean mögé, de a hátránya már 0,568 másodperc. Webber csak a 4. helyre hozta be az autóját.
A szuperlágy gumikon teljesített 3. mért körében lefarag a részidejéből a pálya első részén, de aztán beragad egy másik autó mögé. Räikkönen csak a 17. helyen áll.
Vettel maradt az élen, Grosjean közelítette meg a legjobban: 0,191 másodpercre. Räikkönen az utolsó pillanatban még felugrott a 12. helyre, de a délután 3-kor kezdődő időmérőn nyilván többet fog várni ennél. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval és az eredménytáblázattal.
Sebastian Vettel maradt a leggyorsabb a Szingapúri Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén is, de tegnap még hat tizedmásodperces előnye a mostanság megszokott mintának megfelelően elolvadt a koraesti hőségben: Romain Grosjean 2 tizedmásodpercen belül tudott kerülni hozzá.
A közepes keverékű gumikon még Mark Webber foglalta el az első helyet, ám ő a szuperlágyakkal nem javított eleget, ezért 7 tizedes hátránnyal csak 4. lett. A jobban tapadó Pirellik szokatlanul későn, alig tíz perccel az edzés leintése előtt kerültek fel az autókra, és ismét jelentősen, 2-2,3 másodperccel gyorsabbnak bizonyultak a keményebb keveréknél, amellyel így várhatóan senki nem tud majd továbbjutni az időmérő első etapjából.
A kormányproblémákkal küszködő Nico Rosberg szerezte meg a 3. helyet, s bár az ő hátránya már fél másodpercen felüli volt, a Mercedest továbbra is esélyesnek tartják a pole-ra, mert a német csapatnak a szombati edzésen szokása a többieknél magasabb üzemanyagszinttel körözni. A Ferrari viszont nem táplálhat nagy reményeket, Fernando Alonso ugyanis már egy teljes másodperccel lemaradt Vetteltől, Felipe Massának pedig várhatóan azért is keményen kell majd küzdenie, hogy továbbjusson a Q3-ba.
Kimi Räikkönen az edzés elején egy hosszabb etapot teljesített, és később, a szuperlágy gumikon sem került be az első tíz közé, de ez nem feltétlenül mérvadó, mivel nem az első körében érte el a legjobb eredményét. Nico Hülkenberg ellenben ismét gyors volt, a Force India azonban a mezőny végén küszködött.
Bár az edzésen komolyabb baleset nem történt, az aszfalton szétszóródott gumitörmeléken sokan megcsúsztak, ami még a hétvége további részében is okozhat majd gondokat.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!