Az Olasz Nagydíj körről körre
2013. szeptember 08. 13:44
A Roggia sikán után parkolta le a lelassuló, füstölő autóját. Di Resta után ő a verseny második kiesője.
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Olasz Nagydíjról élőben készülő közvetítésünkben! A tegnapi időmérőn a Red Bull verhetetlennek bizonyult, Sebastian Vettel és Mark Webber indulhat az első sorból. Mögöttük óriási meglepetésre Nico Hülkenberg végzett, megelőzve a két Ferrarit. Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen gyengén szerepelt, a Q3-ba sem tudtak bekerülni. Az időmérőről készült összefoglalónkat és az eredményeket itt olvashatják.
Most éppen nem esik az eső, de nemrég állt el, a versenyzők intermediate gumikon hajtottak ki a pályára. Nem kizárt, hogy később újra elered az eső. A Mercedes tegnap azt nyilatkozta, örülnének egy esős versenynek, hiszen száraz pályán nem sok esélyt láttak az előrelépésre.
Amikor beindították az autóját, üzemanyag-ellátási problémát fedeztek fel. Az is kérdéses volt, hogy a brit időben fel tud-e állni a rajtrácsra, de a McLarennek végül sikerült időben megoldania a problémát.
Több versenyző is kipróbálta a slick gumikat, Mark Webber szerint ezek jobban illenek a pálya állapotához, mint az intermediate-ek. Az eső azonban bármelyik pillanatban újra eleredhet, nem kizárt, hogy kaotikus futamkezdést láthatunk...
A Meteo France szerint 60 százalék az esély arra, hogy a futam közben is esni fog. Egyébként meleg van, a levegő 26, a pálya pedig 29 fokos. Az eső ellenére szokás szerint sok néző látogatott ki Monzába.
A pálya már szinte teljesen felszáradt, és a nap is kezd kisütni. A bokszutca aszfaltja azonban még sokáig nedves lehet, ezért ott vigyázniuk kell a versenyzőknek.
Csak Räikkönen, Hamilton és Gutiérrez választotta ezt a taktikát, a többiek a közepes gumival vágnak neki a versenynek. Mindenki slickeken rajtol.
Mindenki rendben eljött a rajtrácsról. A pálya száraznak tűnik, és már ki is sütött a nap. Ez persze nem jelenti azt, hogy az egész verseny alatt ilyen szép idő lesz.
Massa nagyszerűen rajtolt, a 2. helyre jött fel a negyedikről. Webber a 3., őt Alonso követi. Hülkenberg az 5. helyre esett vissza.
Ő a rajt egyetlen kiesője. Valószínűleg Räikkönennel akadt össze, a finn első szárnya is megsérült, be is hajtott a bokszba.
Egy agresszív manőverrel ment el az ausztrál mellett a második sikánban. Közben a visszajátszásból látszik, hogy Räikkönen Pérezzel ütközött a rajtnál. A finn jelenleg az utolsó helyen követi a mezőnyt.
Máris 2,3 másodperccel jár Massa előtt. Vajon mikor jelzik a brazilnak, hogy el kellene engednie Alonsót? A spanyol 1,6 másodpercre követi a csapattársát.
Rádióproblémák adódtak a Mercedesnél. A brit a 10. helyen jár most, egyelőre nem sokat tudott javítani a rajtpozíciójához képest.
Még Alonso előzésénél tört le a balelső szárnyvéglapja. Azért túlságosan nem szakadt le a spanyoltól, 1,3 másodpercre követi őt.
Az első kanyarban ment el a csapattársa mellett. Massa nem nehezítette meg a dolgát... Alonso most Vettel után eredhet, de már most 4,4 másodperc a hátránya.
A Mercedes brit versenyzője így kikerült a pontszerző helyekről, ők valószínűleg továbbra is az esőben reménykednek. Di Resta a rajtnál Grosjeannal ütközött, az esetet a verseny után fogják vizsgálni a sportfelügyelők.
Az eső tíz helyezett: Vettel, Alonso, Massa, Webber, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Pérez, Vergne, Button.
A csapat szólt neki, hogy jöjjön be a bokszba, de a brit valószínűleg nem hallotta a rádión az üzenetet, mert kint maradt a pályán. A szerelők hiába várják őt a bokszban.
A brit két kör után megértette az üzenetet, kiállt kerékcserére. A taktikájának azonban lőttek, hiszen azt tervezte, hogy a kemény gumikon egy hosszú első etapot tesz meg.
Csak 0,7 másodperc köztük a különbség. Alonso már 6,2 másodpercre szakadt le Vetteltől. Hamilton egyébként közepes gumikat kapott a bokszkiállásánál.
Amúgy jó tempót fut, de át kell verekednie magát a lassú autókon. Hamilton a 18. helyre esett vissza a korai bokszkiállással, Van der Garde autózik előtte.
A brazilt Webber fenyegeti hátulról, de Rob Smedley közölte vele a rádión, hogy az ausztrál "mindig lassú a középső szektorban", ezért maga mögött tarthatja. Webberen egyelőre az sem segít, hogy körök óta használhatja a DRS-t.
Egymás után futja a leggyorsabb köröket, de még mindig csak a 15. helyen áll. Alonso kicsit közeledett Vettelhez, a legutóbbi körben majdnem fél másodperccel volt gyorsabb nála, így most 5,8 másodperc köztük a különbség.
A francia a 10. helyről állt ki kereket cserélni. A következő körben Button is kiállt, mindketten kemény gumikat kaptak, hiszen valószínűleg egykiállásos stratégiával próbálkoznak.
Gond nélkül lezajlott a bokszkiállása, rögtön utána Webbert is kihozta a Red Bull. Alonso egyelőre a pályán maradt.
Webber mögé sikerült visszatérnie. A korábbi bokszkiállásával egyébként Button is megelőzte Pérezt. Most Alonso vezet, de ő továbbra sem járt a bokszban.
Az új gumikon egy másodperccel volt gyorsabb, mint Alonso. A Ferrari reagált, a 27. kör végén kihozták a spanyolt is a bokszba. Webber elé tért vissza.
A német nem védekezett ellene keményen. Eltérő taktikán vannak, hiszen Hamiltonnak a korai kiállása miatt még egyszer kereket kell cserélnie.
Vettel, Alonso, Webber, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Button. Räikkönen azonban ebben a pillanatban másodszor is kiállt a bokszba.
A brit nagyon gyors, már az 5. helyen jár, de ne feledjük, hogy neki még lesz egy bokszkiállása. Most Massát üldözheti, aki 4 másodperccel jár előtte.
10,9 másodperccel vezet Alonso előtt, a legutóbbi köreiben folyamatosan gyorsabb volt. A Ferrari abban reménykedik, hogy a spanyol a verseny végén a frissebb gumijaival kerülhet közelebb a Red Bullhoz.
Már a DRS-t is használhatta a Sauber ellen, de a következő kör elején hibázott a sikánnál, a menekülőúton kellett visszatérnie a pályára. A két McLaren között még lehet küzdelem, Pérez fél másodperces lemaradással követi Buttont.
Beékelte magát a két McLaren közé, az első sikánnál előzte meg a mexikóit egy tiszta manőverrel. Hamilton valószínűleg megint nem hallja a rádiót - a csapat a bokszba hívta őt, de ő továbbhajtott, és meg is futotta a leggyorsabb kört.
Végül sikerült kiállnia második, valószínűleg utolsó kerékcseréjére. Webber közben utolérte Alonsót, már támadhatja a spanyolt.
Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Button, Grosjean, Pérez. Räikkönen a 13., Hamilton a 14. helyen áll, pedig mindketten nagyon gyorsak.
Az ausztrál szorosan Alonso nyomában halad, de a mérnöke szólt neki, hogy vigyázzon a váltójára, amellyel már a futam előtt is voltak problémák.
A szokásosnál korábban kell felváltaniuk, hogy kíméljék a sebességváltót, de Vettel továbbra is 11,5 másodperccel vezet Alonso előtt, és már csak 8 kör van hátra.
Egy helyre van a pontszerzéstől, Pérez 3,3 másodperccel jár előtte. Hamilton Sutil megelőzése után a 12. helyre jött fel.
Körök óta szorosan Alonso nyomában halad, de nem sikerül megelőznie, komoly támadást sem indított még ellene. Lassan Massa is felzárkózik mögéjük.
Utolérték a 10. helyen autózó Pérezt, de közben egymással is küzdenek. A Mercedes az első sikán után el is ment a Lotus mellett.
Räikkönen megelőzése után Pérez mögött sem várakozott sokat, és már Buttont támadja. A célegyenes végén sikerült is elmennie korábbi csapattársa mellett.
7,8 másodpercre csökkent az előnye, de már csak 2 kör van hátra, így Alonso nem jelent rá komoly veszélyt. Webber kicsit leszakadt, most 1 másodpercre van Alonsótól, nem támadja őt.
Hamilton Grosjeant támadja, meg is próbálkozott az előzéssel, de elfékezte magát, így elszalasztotta a lehetőséget.
A német a kisebb problémák ellenére is könnyedén nyerte meg a versenyt, végül 5,4 másodperces előnnyel ért célba Alonso előtt. A további sorrend: Webber, Massa, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Grosjean, Hamilton, Button.
Pedig nagyon közel járt a 10. helyhez: Pérezt megelőzte, és Button is csak 0,3 másodperccel végzett előtte.
Ezzel utolérte Alonsót az örökranglista 4. helyén. Idén már hatodszor intette le elsőként a kockás zászló.
Ez a futamról élőben készült tudósításunk. A részletes összefoglalót, sok versenyzői reakcióval, itt olvashatják.
Noha a verseny vége felé kisebb váltóproblémával küzdött, Sebastian Vettel végig magabiztosan vezetve nyerte meg az Olasz Nagydíjat Fernando Alonso és Mark Webber előtt. A címvédő az élen tudott maradni a rajt után, később pedig senki sem fenyegette az első helyét. Az 5. helyről rajtoló Alonso hamar előreverekedte magát a második pozícióba, de Vettel tempójával annak ellenére sem tudott mit kezdeni, hogy a verseny végén frissebbek voltak a gumijai.
Az elrontott időmérő után nem kezdődött jól a középmezőnyből rajtoló Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton versenye, a finn Sergio Pérezzel koccant a rajt után, a brit pedig lassú defektet kapott, ezért mindkettejüknek kétszer kellett kiállniuk a bokszba, pedig egyébként nagyszerű tempót diktáltak. Végül Hamilton járt jobban, a 9. helyen végzett. A nagyszerű időmérős teljesítménye után Nico Hülkenberg a versenyen is remekül vezetett, az 5. helyen ért célba. Ketten estek ki a futamon, Paul di Resta a rajt után ütközés miatt, Jean-Eric Vergne-nek pedig műszaki problémája volt. A verseny előtt egyébként eleredt az eső Monzában, de a rajtig felszáradt a pálya, a csapadék pedig később sem tért vissza.
A részletes összefoglalóval hamarosan külön cikkben jelentkezünk... Az új vb-állás (ráfrissítve) itt már megtekinthető.