A Kanadai Nagydíj körről körre
2013. június 09. 19:39
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Kanadai Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Magyar idő szerint 8 órakor elrajtol a mezőny a montreali pályán. A tegnapi kaotikus időmérőn Sebastian Vettel szerezte meg a pole pozícitót, kevesebb mint egy tizeddel megelőzve Lewis Hamiltont. A harmadik helyről óriási meglepetésre Bottas rajtolhat. A világbajnoki esélyesek közül Alonso a 6., Räikkönen a 9. lett, de a finnt megbüntették, ezért a 10. helyről indulhat.
Pénteken és szombaton is eső zavarta meg a csapatokat, de a verseny minden bizonnyal száraz pályán fog kezdődni. A Sauber információi szerint a verseny vége felé eredhet el az eső. Az ég egyébként most is felhős, de melegebb van, mint az előző két napon.
A változékony körülmények között futott szabadedzéseken a csapatok sokkal kevesebb adatot gyűjthettek, mint máskor, ezért a szokásosnál is nehezebb lesz kitalálni, melyik stratégia bizonyul majd a legeredményesebbnek. A kanadai pályán egyébként a Pirelli szuperlágy és közepes keverékű gumijait lehet használni.
A csapatok többsége beleegyezett, hogy enyhítsenek a teszttilalmon, valószínűleg négy kétnapos tesztet rendeznek majd európai helyszíneken. Elképzelhető, hogy valamelyik tesztre a Hungaroringen kerül sor.
A szabadedzéseken gyakran még a 20 fokot sem közelítette meg a pálya hőmérséklete. A gumiknak mindenképpen kedvez a hűvösebb idő, és itt egyébként sem kell arra számítani, hogy túl gyorsan elkopnak. A legtöbben a kétkiállásos stratégiát választhatják, de az sem kizárt, hogy valaki egy kerékcserével próbálkozik.
A csapat idén még nem szerzett pontot, de Bottas 3. rajthelyétől függetlenül erre most is inkább akkor lesz esélyük, ha esős, kaotikus futamot láthatunk.
Az utóbbi futamokon képesek voltak remek eredményekre, de Paul di Resta ma csak a 17. helyről rajtolhat, miután váltóhibával küszködött az időmérőn. Sutil a 8. rajtkockából indul, neki nagyobb esélye lesz, hogy ponttal ünnepelje meg az istálló 100. versenyét.
Di Resta, Grosjean és a két Marussia a közepes gumikon fog elrajtolni, a többiek a szuperlágy gumikat választották.
A német nagyszerűen rajtolt, ahogy a két Mercedes is. A rajt vesztese Bottas, aki rögtön két helyt vesztett, majd néhány kanyarral később Alonso is megelőzte. Räikkönen maradt a 10.
A brazil megelőzte Buttont és Maldonadót is, már a 13. helyen jár. Ritkán láthatunk ilyen sima rajtot, a mezőny hátsó részében sem történt incidens. Vettel kezd elhúzni, már 2,8 másodperccel vezet Hamilton előtt.
Vettel, Hamilton, Rosberg, Webber, Alonso, Bottas, Vergne, Sutil, Ricciardo, Räikkönen. Alonso hátránya már 8,7 másodperc Vettelhez képest.
Bottast próbálta előzni, de a 3-as kanyarnál megpördült, a többiek csak nagy nehézségek árán tudták kikerülni. A német tovább tudott hajtani. Bottas visszaesett a 7. helyre, már Vergne is megelőzte.
A venezuelai Sutillal ütközött, több darab is letörött az első szárnyáról. Di Resta közben arra panaszkodik, hogy DRS-problémája van.
Ugyanaz a problémája, mint pénteken, ezért állítania kell a fékek balanszán. Pérez arra panaszkodott, hogy a második DRS-zónában nem tudta aktiválni az eszközt, a csapat szerint lehet, hogy túl korán nyomta meg a gombot.
Massa már a 10. helyen jár, keményen támadta a finnt, aki egyelőre tartja a helyét. Sőt a következő körben ő előzte meg Ricciardo Toro Rossóját, a brazil viszont mögöttük maradt.
Korábban már Sutil is így tett, akinek a hátsó szárnyával vannak gondjai. A német a 16.
Az ausztrál közepes, a német szuperlágy gumikat kapott. Rosberg Webber elé tért vissza a kiállása után. Az élen most Vettel, Hamilton, Alonso a sorrend, de ők még nem jártak a bokszban.
Amiért korábban nekiment Sutilnak. Pérez közben arra panaszkodik, hogy a szuperlágy gumijai nagyon gyorsan kopnak.
A spanyol közepes, a német szuperlágy gumikat kapott a második etapra. A következő körben Massa is kiállt, ő is a lágyabb abroncsokat kapta. Hamilton még mindig nem állt ki, így most ő vezet.
Az élmezőnyből utolsóként cserélt kereket. A 6. helyezett Räikkönen még nem járt kint, könnyen lehet, hogy a Lotus egykiállásos taktikával próbálkozik.
Vettel, Hamilton, Rosberg, Webber, Alonso, Räikkönen, Vergne, Di Resta, Grosjean, Button.
A hátsó emelővel volt probléma, a finn több másodpercet veszített. Előtte szóltak neki, hogy az autójából gyorsabban fogy a benzin, mint várták.
Már 13,1 másodperccel vezet Hamilton előtt, akit 5,2 másodperces hátránnyal követ a csapattársa. Webber nagyon közel került a némethez, őt Alonso 1,3 másodperccel követi.
Körök óta támadja a németet, többször mellé is került, de megelőzni egyelőre nem tudta. A 9. helyért küzdenek.
Massa és Bottas is megelőzte a britet, akinek nem bírják a gumijai. A csapat szólt is neki, hogy a következő körben álljon ki a bokszba. Közepes gumikat kapott.
Az ausztrál valószínűleg gyorsabb is tudna lenni, de Rosberg mellett nem tud elmenni, ezért Alonso is felzárkózott mögéjük. Webber érzi is a veszélyt, megint elkezdte támadni a Mercedest.
Szinte egyszerre előzte meg őt Webber és Alonso is. Az ausztrál a második DRS-zónában, a spanyol az 1-es kanyarban előzött. Most Hamilton nyomába eredhetnek, de ő még 10 másodpercre van tőlük.
Már másodszor cserélt kereket, pedig még 38 kör hátra van. A csapat közölte vele, hogy a verseny végéig ki kell bírnia ezeken a gumikon. Webber jelentősen felgyorsult Rosberg megelőzése után, megfutotta a leggyorsabb kört.
A finn csak a 13. helyen jár, ez nem az ő versenye. Vettel 15,6 másodperccel vezet Hamilton előtt, akihez fokozatosan zárkóznak fel Webberék.
Egyik zónában sem. Webber hátránya már csak 8,6 másodperc a Mercedeshez képest. Räikkönen közben megelőzte Bottast, de így is csak a 12.
Egy lekörözés közben akadt össze a Caterhammel a hajtűkanyarnál, a Red Bull első szárnyáról le is repült a véglap. A sportfelügyelők máris vizsgálják Van der Gardét, amiért figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat.
Utolérte Webbert, már csak fél másodperc a hátránya. Hamilton 7,4 másodperccel autózik előttük.
Amiért ütközött Webberrel. Alonso egyelőre nem támadja az ausztrált, de továbbra is nagyon közel van hozzá.
Az 1-es kanyarban sikerült elmennie az ausztrál mellett, az utóbbi körökben sokkal gyorsabb volt. Massa közben másodszor is kiállt a bokszba, közepes abroncsokat kapott.
44 körig bírta a közepes gumikon. Bianchi is most állt ki először, de Di Resta még mindig nem volt kint kerékcserén.
Vettel, Hamilton, Webber, Rosberg, Vergne, Di Resta, Sutil, Räikkönen, Grosjean. Még mind a 22 pilóta versenyben van.
Megint megtalálták egymást, Pérez a 12., Button a 13. Van der Garde közben elhagyta az első szárnyát, miután összeért Hülkenberggel. Mindketten kiestek, a német autója is megrongálódott.
A kövezkető körben pedig Vettel is, Alonsóhoz hasonlóan közepes gumikat kapott. Valószínűleg utoljára járt a bokszban, még 20 kör van hátra.
A skót még mindig nem járt a bokszban, már az 51. körét kezdi a közepes gumikon. Ő biztosan csak egyszer fog kiállni. A csapat most szólt neki rádión, hogy rábízzák, mikor áll ki a bokszba.
Az első sikánnál lecsúszott a pályáról, a füvön is áthajtott, de tovább tudott menni. A német keményen nyomja, pedig az előnye még mindig 15 másodperc Hamilton előtt. A csapata a rádión próbálja nyugtatni.
Ezzel már a 10., pontszerző helyen áll. A következő áldozata Räikkönen lehet, ő 3,4 másodperccel jár előtte. Grosjean ki is állt a bokszba.
Már csak 1,9 másodperc köztük a különbség. Webbernek is szólt a csapata, hogy a verseny végén elkaphatja a britet. Alonso lekörözte Massát.
57 kört bírt ki a közepes gumikon, természetesen szuperlágy gumikat kapott a kerékcserénél. Rosberg is kiállt a bokszba, ő már harmadszor járt kint.
Megpróbálta visszaelőzni Alonsót, kicsit össze is ért a két autó. Mindketten gond nélkül folytatták, továbbra is közel vannak egymáshoz.
Támadóhelyzetbe került, de komolyabban még nem próbálkozott Hamilton ellen. Sutilt nehezen körözték le, a németet vizsgálják is, mert figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat.
A célegyenes végén sikerült elmennie a keményen védekező brit mellett. Feljött a 2. helyre, de Vettelt már nehezen érhetné utol, a német majdnem 20 másodperccel vezet előtte.
A 2-es kanyarnál találta el oldalról a falat, összetörte az autóját, de épségben kiszállt belőle. A darut beküldték az autóért, dupla sárga zászlót lengetnek.
Vettel kényelmesen vezet, már vissza is vett a temópóból. Gutiérrez autóját közben sikeresen elvitték a baleset helyszínéről. Webber hiába reménykedett benne, hogy utolérheti Hamiltont, több mint 9 másodperc a lemaradása.
Az utolsó körben vette el a 8. helyet a finntől az utolsó sikánban.
Könnyedén szerezte meg idei harmadik futamgyőzelmét, ezzel tovább növelte az előnyét a pontversenyben. A dobogóra még Alonso és Hamilton állhat fel, a további pontszerzők: Webber, Rosberg, Vergne, Di Resta, Massa, Räikkönen, Sutil.
Még soha nem tudott a 6. helyen végezni. Di Resta is nagyszerű versenyt futott, egykiállásos taktikájának köszönhetően tíz helyet lépett előre.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a szöveges összefoglalóval.
Ez a versenyről élőben készült tudósításunk. A részletes összefoglaló itt olvasható.
Sebastian Vettel könnyedén szerezte meg idei harmadik futamgyőzelmét a korábban látott Kanadai Nagydíjakhoz kevésbé akciódús versenyen. A rajtnál sikerült megtartania az előnyét, utána pedig senki nem veszélyeztette a sikerét. Fernando Alonso megint profitált a Ferrari kiváló versenytempójából, négy helyet előrelépve a 2. helyen végzett, miután a pályán előzte meg Lewis Hamiltont és Mark Webbert is. A Mercedes versenyzője a Kínai Nagydíj óta először állhatott dobogóra.
Kimi Räikkönen versenye gyengén sikerült, csak a 9. lett, sok pontot veszített Vettelhez képest a bajnokságban, még a hátulról rajtoló Felipe Massa is megelőzte. Nagyszerű eredményt ért el Jean-Eric Vergne és Paul di Resta, a 6. és 7. helyen sikerült célba érniük. Több kisebb ütközés tarkította a versenyt, de csak hárman estek ki, közülük Esteban Gutiérrez búcsúzása volt a leglátványosabb, ő a gumifalban kötött ki.
Az új vb-állás (frissítéssel) itt már megtekinthető.