A Mercedes délután növelte az előnyét Monacóban
2013. május 23. 13:49
Köszöntjük a kedves olvasóinkat a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A hercegségben szép idő fogadta a csapatokat, délelőtt a várakozásoknak megfelelően a Mercedes volt a leggyorsabb. Az eredmények és a tudósításunk itt olvasható.
Egyre hevesebb a gumik miatti szócsata a két csapat között. Alonso szerint a Red Bullnak savanyú a szőlő, Vettel viszont azt mondta, mások is panaszkodnak a gumikra, csak nyíltan nem vállalják fel. Ráadásul célzott rá, hogy a Pirelli ködösít, amikor a törmelékekre fogja a futófelület gyakori leválását. A cikkünk erről itt olvasható.
A Renault szerint jogosak a Mercedes félelmei, hogy a Honda a McLarenen keresztül hasznos adatokat fog szerezni a 2014-es turbómotorjaikról. A héten híre ment, hogy a McLaren azért engedte el a tervezettnél fél évvel korábban technikai igazgatóját, Paddy Lowe-ot, mert így akarta megbékíteni az emiatt aggódó Mercedest, bár ez Martin Whitmarsh szerint nem igaz.
Roscoe-t, a bulldogot mindenhová magával cipeli, tegnap még interjút is közösen adtak. Ezen a képen a hírhedt jetskis kaland után láthatóak együtt:
Már 45 fokos, míg a levegő 22. Ennek hatása lehet a gumihasználatra, annál is inkább, hogy most fogják először feltenni a szuperlágy slickeket.
Máris hárman hajtottak ki a pályára megtenni az ellenőrző körüket, egyelőre persze a lágy (azaz keményebb) keveréken.
Max Chilton 1:22.121-gyel vezet, bár ez még nem komoly: Rosberg délelőtt a tavalyinál kicsit jobb, 1:16.195-tel zárt az élen.
A garázs sarkában üldögél, miközben a szerelők az autója hátsó futóművén végeznek jelentősebb módosításokat. Közben a két Williams átvette a vezetést, Bottas 1:18.360-as eredményt ért el.
Már 19 versenyzőnek van mért köre, jelenleg a két Lotus áll az élen. 1:16.096-tal Grosjean volt a gyorsabb, míg Hamilton a Mirabeau-ban elfékezte magát, és kénytelen volt továbbengedni a Mercedest. Rosberg a második helyre jött fel.
Úgy érzi, durván lassított előtte. Baleset nem történt.
1:15.843 alatt teljesítette a körét,. 0,120 másodperccel gyorsabban, mint a 2. helyezett Hamilton. De Alonso gyors...
1:15.519-re szorította le az etalont, de közben Grosjean is javított, szintén megelőzve a Mercedeseket. Már csak Vettelnek nincs körideje, Vergne viszont már a szuperlágy gumikkal jelent meg a pályán.
Legalábbis Rosbergnek ezt üzenik a rádión. "Nem vagyok teljesen elégedett, de rendben van" - feleli. Továbbra is a 3. helyen áll. Közben Räikkönen is feltetett a szuperlágy gumikat.
A szuperlágyakon 1:17.088-ról 1:16.066-ra faragja le az idejét, amivel a 6. helyre kapaszkodik fel. A Lotus időmérős tempója döntő lehet Monacóban, de Grosjean egyelőre biztatóan gyors a keményebb gumikon.
1:15.511-es körével 8 ezredet ver Alonsóra, aki azonban még a keményebb gumikon érte el az idejét.
A szuperlágy gumikon 1,1 másodpercet ver saját korábbi idejére, és 0,752 másodperces előnnyel átveszi a vezetést Räikkönentől. Az ideie 1:14.759. A Mercedes tényleg gyorsnak tűnik...
A rádión erről számol be a mérnökének. Nemrég jelent meg a pályán, miután átállították a hátsó futóművét, de egyelőre a lágy gumikon köröz, amivel a 7. helyen áll.
Az első kanyarba túl nagy lendülettel érkezett, és nekiment a falnak, letörve autójának balelső kerekét. Esélye sem volt befordulni.
Nini, a galamb szaltózni is tud! Ez a csodás jelenet a GP2 edzésén játszódott le nemrég:
Vettel és Button még nem használta a szuperlágy gumikat, de az első hat helyezett már igen. Most épp Pérez próbálkozik rajtuk.
Hirtelen tizennyolcan lettek a pályán. Az edzés félidejében a sorrend: Rosberg, Hamilton, Alonso, Webber, Räikkönen, Massa, Grosjean, Vettel, Di Resta, Button.
Kis híján lekoccolja a korlátot, mert váratlanul éri, hogy a bokszba tartó Hülkenberg lassan bóklászott az orra előtt. Megúszta, és a következő körben 1:15.196-ra javított, amivel maradt harmadik.
Hamilton erre panaszkodik a rádión. "Vettük az adást!" - felelik neki. Monacóban mindenhol szűk a hely.
Az Autosport friss információi szerint a Force India tiltakozik a Pirellinél a gumik kis mértékű módosítása ellen is. Bár biztonsági alapon az összes csapat egyetértése nélkül is lehetne változtatni rajtuk, a Pirelli állítólag még győzködi a Force Indiát. Úgy tűnik, csak annyit akarnak tenni, hogy a gumikban található acélövet visszacserélik a tavaly használt kevlárra.
Továbbra is a korábbi 1:16.014-es ideje a legjobbja, amellyel most a 9. helyen áll. Úgy tűnik, a sorrend már nem igazán fog változni. A két Mercedes és Massa épp hosszabb etapot tesz meg a szuperlágy gumikon.
A lágyról a szuperlágy gumikra váltva így változtak a versenyzők időeredményei:
Vergne 1:17.539 => 1:17.184
Räikkönen 1:17.088 => 1:16.066, 1:15.511
Rosberg 1:15.843 => 1:14.759
Hamilton 1:15.872 => 1:15.077
Alonso 1:15.519 => 1:15.303, 1:15.196
Webber 1:15.948 => 1:15.404
Vettel 1:16.014 => nem javított
Perez 1:16.892 => nem javított
Eszerint kb. egy másodperces eltérés lehet a két keverék között.
A padlólemezen fúrnak-faragnak valamit, az egyik szerelő kényelmetlen pózban fekszik az autó alatt. Közben Massa, Webber és Sutil visszaváltott a lágy keverékű gumikra.
Ez egész évben jellemző volt a Mercedesre; ezért tehetne nekik jót, ha a Pirelli változtatna a hátsó gumikon. A Red Bullnak általában az elsőkkel van baja.
Egy éve ilyenkor Button 1:15.746-os idővel végzett az élen, ennél Rosberg most egy teljes másodperccel jobb tempót diktált. Most épp 19 autó van a pályán, ebből 15 a szuperlágy Pirelliken. A nagy forgalom a holnapi időmérőn is gondot jelenthet majd.
1:19.784 alatt teljesítette a legutóbbi körét, míg Alonso 1:21.224, Hamilton 1:20.550 alatt. Mindenki hosszú etapot teljesít, Hamilton már a 24., Rosberg a 21. körében jár.
Az extrém hosszú, 26 körös etapja után. Most a lágy gumikra váltott a szuperlágyról, akárcsak néhány perce Rosberg. Már Webber is a 24., Alonso a 23. körében jár.
Webbernek szólnak a rádión, hogy hűtenie kell a fékeket, Rosbergnek pedig a balelső fékje hidegebb a jobbelsőnél, ezért a féknyomás is eltérő bennük. Arra kérik, hogy tolja előrébb a fékerőelosztót.
"Stop, stop, Checo! Baj lehet az autó bal elejével" - szólnak rá a rádión. Már csak másfél perc van hátra.
A kockás zászlót meglengették, mindenki befejezi az utolsó etapját. A két Mercedes és a két Ferrari végzett az élen, Rosberget nem lehetett megfosztani az első helytől. Köszünjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával és az összefoglalóval is.
A Mercedes csütörtök délután megerősítette a pozícióját a mezőny élén Monacóban, amikor a már délelőtt is leggyorsabb Nico Rosberg megtartotta a vezetést, és mögé felzárkózott csapattársa, Lewis Hamilton is.
Rosberg a szuperlágy gumikon csaknem fél másodpercet vert a 3. helyre szoruló Fernando Alonsóra, s ezzel igazolta, hogy az előző három versenyhétvége után a monacói pole pozíció megszerzésére is a Mercedes lehet a legesélyesebb. Ugyanakkor a verőfényes napsütésben gyorsnak tűnt a Ferrari is: Felipe Massa mindössze 8 századdal kapott ki Alonsótól, és a leghosszabb, 25 körös etapja meglehetősen erősnek tűnt.
A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjat megnyerő Alonso valószínűleg közelebb is kerülhetett volna Rosberghez, ha a szuperlágy keveréken teljesített első mért körében nem fékezi el magát az egyik sikán előtt. Később volt egy másik kalandja is, amikor kis híján nekiment a Rascasse védőkorlátjának, mert a bokszutca bejárata felé lassan haladó Nico Hülkenberg Sauberjét utolérve hirtelen félre kellett rántania a kormányt.
Romain Grosjean viszont nem csak majdnem kötött túl közeli ismeretséget a korláttal: mindössze fél óra után besokallt az első kanyarban, ahová a kelleténél nagyobb lendülettel érkezett meg, és olyan csúnyán csapódott bele, hogy letörte Lotusának balelső kerekét. Vele ellentétben csapattársának, Kimi Räikkönennek volt alkalma kipróbálni a szuperlágy gumikat, de csak 2 tizedet vert velük Grosjeanra.
A Red Bull ma szokás szerint nem teregette ki a lapjait. Mark Webber egy általa "simának" nevezett nap után 5. lett a Mercedesek és a Ferrarik mögött, Sebastian Vettel viszont nem tudott javítani a szuperlágy Pirelliken, és 1,255 másodperces hátránnyal csak a 9. helyen zárta az edzést.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!