Vettel elrontotta Alonso játékát
2013. május 10. 13:52
Úgy tűnik, hogy nem kavarodott meg az élmezőny a Spanyol Nagydíjon, ahol a csapatok bevetették idei legnagyobb újításaikat. A délelőtt még javarészt vizes pálya teljesen felszáradt a második edzésre, és a napsütéses, ugyanakkor szeles időben tisztább képet lehetett kapni az erősorrendről.
A leggyorsabb a Red Bull és a Ferrari volt, az első öt helyből négyet az ő versenyzőik foglaltak el. Sebastian Vettel 1:22.808-cal zárt az élen a közepes keménységű gumikkal, de Fernando Alonso és Mark Webber egy tizedmásodpercnél kisebb lemaradással követte őt. A kemény keveréken is ők hárman voltak a leggyorsabbak, bár a legjobb köridőt azokkal még Webber érte el.
A Red Bullok és Alonso, valamint a másik Ferrarit vezető Felipe Massa közé Kimi Räikkönennek sikerült befurakodnia. Hozzájuk még a Mercedeseknek sikerült viszonylag közel férkőzni Lewis Hamilton-Nico Rosberg sorrendben, a mögöttük lévők hátránya viszont Vettelhez képest már meghaladta az egy másodpercet. Hamiltonnak az edzés elején volt egy megpördülése a 12-es kanyarnál.
Ettől eltekintve nyugodt mederben zajlottak az események, egészen addig, amíg Paul di Resta le nem húzódott a pályáról a bal hátsó gumijának defektje miatt. A futófelület középső része - egyelőre ismeretlen okból - teljesen levált a gumiról, és nem tudni, hogy ezt szerkezeti hiba, vagy valamilyen sérülés okozta-e. Némi aggodalomra ad okot, hogy hasonló történt három héttel ezelőtt, Bahreinben Hamiltonnal is.
A McLaren, a Sauber és a Williams nagy előrelépése elmaradt, viszont továbbra is jónak tűnik a Force India, a Toro Rosso pedig az eddigiek alapján fejlődött.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat! 14 órakor kezdetét veszi a Spanyol Nagydíj második edzése, amelyen a jelek szerint jobb körülmények lesznek, mint az elsőn: délelőtt ugyanis a gyakorlás nagy részében annyira vizes volt a pálya, hogy az autók nem tudtak száraz pályás gumikkal körözni. Emiatt a csapatok a Barcelonába hozott fejlesztéseket nem tudták mélyrehatóan vizsgálni, vagyis délután sok teendőjük lesz.
A levegő 23, az aszfalt 35 Celsius fokra melegedett ennek köszönhetően. A versenyzők a közepes keménységű és a kemény gumikat használhatják.
Többen már az autójukban ülnek, de vannak, akik még császkálnak a garázsban.
Ezzel megkezdődött a másfél órás tréning, de még senki sem hajtott pályára. Erősen fúj a szél, ez befolyásolja az autók viselkedését a kanyarokban és a féktávokon.
Már tizenöten megjelentek a pályán, köztük Vettel, Webber és Alonso is. Úgy tűnik, mindjárt megszületnek az első mért körök is.
Ricciardo, Hülkenberg, Vettel, Bottas, Pérez és Button a sorrend mögötte, de ez sűrűn fog változni a következő percekben.
Ezt van der Gardéval közölte a Caterham, és a csapat arra számít, hogy ez végig így lesz a hétvége folyamán. A hátsó egyenesben viszont pont ellenkező irányban, hátulról fúj a szél.
Az ideje 1:23.900, csapattársát, Rosberget előzi meg. A harmadik most Alonso. Hamilton azonban arra panaszkodik, hogy egy KERS-sel kapcsolatot hibaüzenet jelent meg a kijelzőjén.
A bokszutcában a Ferrari garázsa előtt adott nagy gázt, hogy jobb legyen az aszfalt tapadása, ami segíthet a megállások utáni kigyorsításoknál.
A 12-es kanyarnál vesztette el az uralmát az autója fölött, megindult a Mercedes hátulja. Hamilton tovább tudott menni. Közben Rosberg megelőzte őt 99 ezredmásodperccel, az új szintidő 1:23.801.
A hátránya egyelőre több mint fél másodperc Rosberg és Hamilton mögött. Alonso a 4., Webber a 7., Vettel a 10. helyen áll az élcsapatok pilótái közül. Az autókon egyelőre a kemény gumik vannak.
Noha a szezon elején jobb formában voltak, mint a Caterham, a fejlesztések bevetése után fordulni látszik a sorrend. A gyorsabbik marussiás, Bianchi egy másodperccel lassabb a lassabbik caterhamesnél, Picnél.
1:23.112 az ausztráltól, a mögötte érkező csapattársára, Vettelre is bő három tizedet vert. Vergne 1:24.058-ra javított a közepes keménységű, azaz a puhább abroncsokon, és feljött az 5. helyre.
82 ezreddel előzte meg Webbert, 1:23.030. A kemény gumikat használta, ahogy korábban is. Rosberg és a Sauberek viszont már a lágyabb keverékre váltottak.
Elfékezte magát, és az aszfaltozott bukótérben fordult el. A közepes Pirellikkel egyelőre csak az ötödik a német. Massa közben behozta a 3. pozícióba a másik Ferrarit, 294 ezredet kapott Alonsótól.
Visszaelőzte Alonsót a lágyabb gumikon, 139 ezredmásodperccel futott job kört nála, ezzel 1:22.891-re vitte le a lécet. Az ausztrál nagyon szélesre vette a 9-es kanyart.
A keményebb gumikon lassabb volt Webbernél, a lágyabbakon viszont 83 ezredet vert rá, 1:22.808. De most Massa is jó körön van.
Nem nagyon látszódik fejlődés a Williamsnél, a Spanyol Nagydíj tavalyi győztese szenved az autóval, sok hibát vét. A 12-es kanyarnál majdnem meg is pördült, mint korábban Hamilton, épphogy csak sikerült megzaboláznia az autóját.
Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Rosberg, Sutil, Vergne, Ricciardo, Räikkönen az első tíz. Alonsót viszont feltartották az előbbi körében.
Massát taszította hátrébb, a közepes gumikon 222 ezreddel volt lassabb az élen álló Vettelnél.
A kivezető körén rosszul becsülték meg az előtte haladók tempóját, ezért a brit forgalomba került. A csapat elnézésrt kért tőle rádión. A 12. helyen tanyázó Button azt mondja, nem jó az autó balansza - egyelőre nem tűnik, hogy a McLaren újításai megváltanák a világot.
Megkezdődtek a hosszabb etapok. A csapatok elsősorban a gumikopás mértékét vizsgálják.
A Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz azt mondja, a csapat garázsának hátuljában hever az új első szárny. Az MP4-28-at teljesen átalakították, az oldaldoboz, a padlólemez, a kipufogó és a hátsó légterelő is új rajta.
Versenymérnöke elmagyarázta neki rádión, hogy Alonso a nyújtott és gyors 3-as és 9-es kanyarnál hosszabban felemelte a lábát a gázról, mint ő, hogy óvja az abroncsokat. Ez fontos tényező lesz majd a versenyen.
Nem változott a sorrend, az autók hosszú etapokon vannak, Vettel az első, őt Alonso, Webber, Räikkönen, Massa, Hamilton, Rosberg, Sutil, Vergne és di Resta követi.
Középen felniig lejött a gumi, a Force India versenyzője félrehúzódott a célegyenesben. Gumifoszlányok hevernek néhol a pálya szélén. Kérdés, hogy szerkezeti hiba történt, vagy valami felsértette az abroncsot.
Vettelen és Webberen kívül Hamilton, Vergne, Ricciardo, valamint a defektet szenvedő di Resta nincs a pályán most.
Továbbra is szorgalmasan gyakorolnak a versenyzők, több kört megtéve egyhuzamban. A jelek szerint az élmezőnyben nem történt nagy változás, a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes a legerősebb.
Fél körön át üldözte a McLarent, majd a hátsó egyenes végén kifékezte. Mindjárt vége a tréningnek.
Az előbb fejezte be utolsó mért körét, és ma ő futotta meg a legjobb köridőt. Mögötte Alonso, Webber, Räikkönen és Massa zárt, aztán a Mercedesek jönnek. Köszönjük a figyelmet, nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.