A két Ferrari meghódította Barcelonát

Események

Forma-1, Fernando Alonso, Ferrari
Vágólapra másolva!
A Spanyol Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso és Felipe Massa volt a leggyorsabb, de az eredmények a lassan felszáradó pályán nem voltak igazán mérvadóak: az utolsó három helyen a két Red Bull és Button McLarenje zárt. Az eső miatt a csapatok nem tudták alaposan letesztelni a fejlesztéseiket.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül38 bejegyzés
11:42
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A csapatok számára balszerencsésen kezdődött a szezon európai felvonása, a Spanyol Nagydíj péntek délelőtti szabadedzése ugyanis a reggeli esőzés után vizes pályán vette kezdetét, és az aszfalt csak az utolsó percekre száradt fel annyira, hogy slick gumikon is ki lehessen menni rá. Emiatt senki nem tudta kellő alapossággal letesztelni az újításait, pedig az istállók többsége Barcelonába hozza el legátfogóbb fejlesztési csomagját a szezon folyamán.

Az évet egy korrelációs probléma miatt gyengén kezdő McLaren például szinte teljesen átépítette az autóját. Jenson Button és Sergio Pérez a körülményekre való tekintettel mégis a garázsban töltötte az edzés első bő egy óráját, sőt a brit versenyző végül mért kör nélkül zárt. Előtte pedig, szintén a tabella alján, a Red Bullok végeztek, mert a címvédő csapat csak hosszú etapokat teljesített.

A legjobb köridejét végül mindenki az új, kemény keverékű slickkel érte el, amelyből a Pirelli mára kivételesen három szettet is biztosított a versenyzők számára a megszokott kettő helyett. A Toro Rosso pilótája, Jean-Eric Vergne volt az első, aki a 70. percben ezekre cserélte az intermediate-eket, s második mért körében át is vette velük a vezetést.

Forrás: Ferrari

A fennmaradó bő negyedórában, a felszáradó pályán folyamatosan változott a sorrend, végül azonban a Ferrarik foglalták el a képzeletbeli első rajtsort. A hazai pályáján versenyző Fernando Alonso az utolsó pillanatban szorította a második helyre csapattársát, Felipe Massát, míg Vergne a harmadik helyen zárt, megelőzve a lotusos Romain Grosjeant. Az eredmények ugyanakkor a körülmények miatt nem feltétlenül tekinthetők mérvadónak.

Bár az összes csapat hozott új fejlesztéseket a Circuit de Catalunyára, a McLaren mellett a Caterham is kiemelkedett közülük azzal, hogy szinte teljesen új autót épített. A CT03 ráncfelvarrott változatának az eddig feltűnően nagy törést is eltüntették az orrából.

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_5_1.html

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

11:44
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Hamarosan kezdődik az edzés

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Spanyol Nagydíj első szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Sorsdöntő nap vár az F1-es csapatokra, mert a többségük egész évben erre a hétvégére, az európai idény nyitányára hozza el a legátfogóbb fejlesztési csomagját. A McLaren és a Caterham például ránézésre is jól láthatóan más lesz, mint eddig.

11:47
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Esik az eső

A csapatoknak rossz hír, hogy az előrejelzéseknek megfelelően esik az eső a Circuit de Catalunyán. Ez nem csak az új alkatrészek kulcsfontosságú tesztjét fogja megnehezíteni, hanem azért is pech, mert erre a péntekre mindenki kapott egy extra szettet az új kemény keverékű gumikból, hogy több időt tölthessenek a pályán.

11:51
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Új a kemény gumi

A hétvége másik híre, hogy a Pirelli a Spanyol Nagydíjtól kezdve újfajta kemény gumit szállít, amelynek a keveréke lényegében a tavalyiéval, a szerkezete viszont az ideiével egyezik meg. Ezt a változtatást a csapatok ösztönözték, mert az év első négy versenyén használt kemény gumik üzemi hőfoka túl magas volt, majdnem megegyezett a közepesekével, ami a hűvösebb európai futamokon kezelhetetlenné tette volna őket.

11:57
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A McLaren elhasználta egy jokerét

Éjszakába nyúlóan dolgoztak az új, ráncfelvarott MP4-28-on, megszegve a munkastopot. Nekik van a legnagyobb szükségük az előrelépésre: ha Barcelonában sem érnek el áttörést, lényegében lemondhatnak az idei szezonról, amely a fejlesztések tekintetében eleve rövidebb lesz a szokásosnál, mert a csapatoknak a szabálymódosítások miatt hamar a 2014-es felkészülésre kell helyezniük a hangsúlyt.

11:59
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A Caterham tényleg teljesen más

Már láttuk, ahogy a garázsban áll: végre annak az orrán is megjelent egy áthidaló, így eltűnt a ronda törés. Az eddigi autójuk alig különbözött a tavalyitól - most bevetik az új változatot, amely a reményeik szerint újra a Marussia elé repíti őket.

12:00
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Megkezdődött az edzés

Jules Bianchi Marussiája az első, amely nekivág szokásos ellenőrző körének. Ő az esőgumikat választja ehhez, míg Mark Webber és Esteban Gutiérrez például az intermediate-et.

12:02
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A McLaren még nem vet be minden újítást

Nyilván elosztják a két edzésre a teszteket. Az új első vezetőszárny még nincs rajta az autójukon, de az oldaldoboz előtti függőleges légterelőket és a módosított fékhűtő-csatornákat feltették rá.

12:05
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean megpördül

Az ellenőrző körében kifogott rajta a vizes pálya, de nem esett baja, folytatni tudta a körözést. Ő is az intereket használta, mint a mezőny durván fele. Az autók sűrű vízfüggönyt húznak maguk után, bár nem mindenhol túl nedves az aszfalt. Már 18 autó járt a pályán.

12:10
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Óriási szenzor van a Red Bullon

Vettel autójának bal hátuljára, a hátsó szárny mögé egy óriási áramlásmérő rácsot szereltek. A Red Bull új véglapokat tesztel a hátsó szárnyon, nyilván azok viselkedését próbálják feltérképezni. Mért köre még senkinek nincs, Hamilton viszont megcsúszott a 8-as kanyar kijáratánál.

12:13
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Vergne autója félrehúz

A rádión arról számol be, hogy fékezés közben jobbra húz. Kovalainen szerint pedig sehol sem áll a víz a pályán. Vettel visszatért a bokszba. Érdekes módon már csak éppen a két McLaren nem tett meg ellenőrző kört sem.

12:15
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Nem szabad használni a DRS-t

Hülkenberget a rádión figyelmeztetik, hogy - nyilván az eső miatt - tilos felcsapni a hátsó szárnyat. Az FIA azt ígérte, ettől a hétvégétől kezdve végre működni fog az első négy versenyn használhatatlan központi telemetria, amely többek között az elektronikus zászlójelzésekről és a  DRS aktuális használhatóságáról is értesíti a pilótákat.

12:17
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg teljesíti az első mért köröket

Az elsőt 1:51 alatt, de hamar 1:48.508-ra javít. Az intermediate gumik vannak a Sauberen, de ezek az időeredmények még nyilván nem mérvadóak. Hülkenberg a gyenge tapadásra panaszkodik. Egyébként a Sauber is más lett, új hátsó szárny van rajta, és az orrát is átépítették.

12:20
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Pérez kihajt a pályára

Végre a McLaren is aktivizálta magát, de Button autója még szétszerelve, a bakon áll, és most éppen nem is dolgoznak rajta. Pérez is az intereket választotta az ellenőrző köréhez.

12:24
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Senki nincs a pályán

Az autókat most nézik át az első körök után. Ellenőrzik az adatokat, elvégzik a szükséges változtatásokat a beállításokon, és várnak arra is, hogy kicsit felszáradjon a pálya, ami a Ferrari szerint hamarosan bekövetkezik.

12:31
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Massa átveszi a vezetést

1:45.023-as kört fut, szintén az intereken. Most megélénkült a forgalom odakint.

12:33
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Nem várható több eső

Legalábbis a következő félórában. Ez jó hír a csapatok számára. Közben Grosjean 1:44.714-gyel átvette a vezetést Massától. Most öten vannak a pályán, mindannyian az intermediate gumikon köröznek.

12:36
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A Lotus még mindig nem használja a passzív DRS-t

Az autójuk airboxa mellett a szezon elejétől kezdve ott vannak a passzív DRS légbeömlői, de továbbra is be vannak zárva. Úgy tűnik, még mindig nem sikerült rendesen működésre bírniuk a rendszert, amellyel a tavalyi idény közepe óta kísérleteznek.

12:38
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A harmadik szektor továbbra is vizes

Az első kettő már kevésbé. Gutiérrez az előbb feljött a harmadik helyre, 15 ezreddel megelőzve Alonsót. Button még mindig nem járt kint, és be sincs öltözve: a motorhome hátsó sarkában beszélget, akárcsak Pérez, aki legalább egy ellenőrző kört megtett.

12:42
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Már Alonso a leggyorsabb

1:43.630-as körével több mint egy másodpercet ver az eddig az élen álló Grosjeanra. A sorrend. Alonso, Webber, Grosjean, Vergne, Räikkönen, Massa, Gutiérrez, Sutil. Még mindig csak 12 versenyzőnek van mért köre.

12:44
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Immár használható a DRS

A versenyirányítás engedélyezte, mert eléggé felszáradt hozzá az aszfalt. Grosjean mindjárt javít is 7 tizedet, visszaelőzve Webbert.

12:47
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Vergne átveszi a vezetést

1:42.667-es eredményt ér el. Közben Gutiérrez, Grosjean és Ricciardo is megelőzte Alonsót, úgyhogy az élen teljesen megváltozott a sorrend.

12:49
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Bottason sisakkamera van

Szokás szerint jól néz ki a pálya ebből a szögből - már amennyit látni lehet belőle! Közben Ricciardo egy 1:42.605-ös körrel átvette a vezetést. A slickeket továbbra sem vállalta be senki.

12:50
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Webber az élre áll

1:41.658 alatt teljesíti a körét, de Ricciardo is javított. Hülkenberg a harmadik mögöttük.

12:54
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Webber bemegy alá

1:39.614 az új etalon, míg Massa látványosan broadside-olva a 2. helyre kormányozza Ferrariját. Hülkenberg szerint egyre több a száraz folt a pályán.

12:56
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

A McLaren kivár

Pérez épp e pillantokban nyilatkozta a Sky-nak, hogy úgy érzik, nincs értelme kimenniük a pályára, mert az túl vizes. Várnak, hátha az edzés végére felszárad.

12:57
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Már Alonso a leggyorsabb

Még mindig az intermediate gumikon 1:38.732-es eredményt ér el, 8 tizedet verve Ricciardóra, aki szintén beférkőzött Webber elé. Lassan, de javulnak a körülmények.

13:03
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso tovább javít

Egy ideig Ricciardo vezetett, de a spanyol 1:36.645-tel visszavágott. A sorrend az első órán túl: Alonso, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Webber, Maldonado, Bottas, Massa, Sutil, Di Resta. Végre Button is kint volt a pályán, megtett egy fel- és egy levezető kört.

13:06
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Időhánnyal küszködik a Caterham

Kovalainennek szólnak, hogy szorítja őket az idő, de megpróbálnak még két etapot beiktatni az első szárnyak összehasonlítása végett. Most csak négyen vannak a pályán, még mindig az intermediate gumikon.

13:10
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Hamilton átveszi a vezetést

1:36.159-re javít, előreugorva a 4. helyről. Vergne az első, aki bevállalja a slickeket, konkrétan a kemény keverékűt. Mindjárt meglátjuk, mire megy vele.

13:12
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Massa az élre áll

1:36.005-ös körével 0,154 másodpercet ver Hamiltonra. A 3. helyen továbbra is Alonso áll.

13:13
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Vergne 5. a slickeken

1:37.444-es eredményt ér el, jelentősen javítva egyéni legjobbján. A pálya még vizesnek tűnik, a slickek mégis jól működnek: Vergne másodszorra abszolút legjobb részidőt ér el a középső szektorban.

13:15
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Már Vergne a leggyorsabb

A második körre bemelegedtek a slickek: 1:34.710-es kört futott velük, utána viszont levágott egy kanyart, átpattogva a fekvőrendőrökön. Massa is javított az intereken, de 0,189 másodperces hátránnyal csak második lett. Közben Ricciardo és Gutiérrez is megkapta a slickeket, szintén a keményeket.

13:20
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Ricciardo 5 másodpercet ver mindenkire

1:29.602 alatt teljesíti a körét a kemény slickeken, 5,108 másodperccel gyorsabban, mint az eddig vezető Vergne. Rosberg azonban, szintén a slickeken, 7 tizedre megközelíti.

13:23
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas feljön másodiknak

0.291 másodperccel Ricciardo mögé, aki közben már 1:27.904-re faragta le az idejét.

13:25
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso átveszi a vezetést

1:26.804-es körével 0,114 másodpercet ver Hamiltonra, aki közben maga is megelőzte Ricciardót. Massa kicsúszott a 7-es kanyarnál, és átbucskázott a kavicságyon.

13:27
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Folyamatosan változik a sorrend

A felszáradó pályán egyre javulnak az idők: az előbb még Bottas állt az élen, de őt hirtelen Grosjean és Vergne is megelőzte, most pedig 1:25.618-cal Massa állt az élre. Vettel majdnem legázolta a lassan körözgető Hamiltont.

13:30
május 10, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso megint az élre áll

1:25.252-es körrel teszi fel a pontot az i-re, így a két Ferrari foglalja el a képzeletbeli első rajtsort. Az edzésnek vége, köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával és az összefoglalóval is. A délutáni edzés 2-kor kezdődik.