Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén a Ferrari versenyzője állt az élre, de Vettel a kemény gumikon is alig maradt le tőle, a közepeseken pedig forgalomba került. Hamilton Mercedesének bal hátsó gumijáról levált az egész futófelület, és kicserélik a váltóját is.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés
11:48
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Hamarosan kezdődik az edzés

Jó reggelt! Köszöntjük kedves olvasóinkat a Bahreini Nagydíj szombat délelőtti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Szahírban ismét szép idő van, délutánra 33 fokot várnak. A csapatoknak tehát hőségre kell készülniük az időmérőn, ami persze extra terhelést ró a gumikra.

11:52
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

A Lotus és a Ferrari is jól áll

Tegnap délelőtt a két Ferrari volt a leggyorsabb, délután viszont már Kimi Räikkönen ragadta magához a kezdeményezést. Ez annál is biztatóbb számukra, hogy a Ferrarinak és a Lotusnak rendszerint a versenytempója az erőssége. tehát ha az időmérőn is gyorsak lesznek, vasárnap nehéz lehet őket utolérni.

11:56
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

A levegő 31, az aszfalt 37 fokos

A szél viszont kicsit enyhült a tegnapihoz képest. Tegnap komoly problémákat okoztak az erős széllökések, megzavarva az autók viselkedését a féktávokon, ahol a versenyzők nehezen tudták felmérni, mennyire kell később vagy korábban fékezniük a légmozgás miatt.

11:59
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Megint három kerékcsere lehet

A Pirelli hasonló helyzetre számít, mint a múlt hétvégén, Kínában: a többségnek három kerékcserére lesz szüksége, de néhányan megpróbálhatják kettővel teljesíteni a távot. Még szerencse, hogy Malajzia után úgy döntöttek, a lágy helyett a közepes keveréket hozzák ide, mert még az is okozott nehézségeket tegnap. A Pirelli azt ígéri, a jövő héten eldönti, változtat-e az idei gumikon.

12:02
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Megkezdődött az edzés

Máris 16-an robogtak ki a pályára, hogy megtegyék a próbakörüket, egyelőre persze mindenki a kemény gumikon. Van der Garde-ot figyelmeztették a rádión, hogy a szél most enyhe ugyan, de a 4-es kanyarban hátulról fúj, ami elnyújtja a féktávot.

12:05
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Megvan az első mért kör

Mégpedig Esteban Gutiérrez jóvoltából, aki 1:42.573 alatt ért körbe. Már csak Webber nem járt a pályán.

12:06
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Nem működik Massa GPS-e

Rob Smedley ezt közölte vele a rádión. És ez nem túl jó hír a brazil számára, mert az egész telemetriai rendszer a GPS-pozícióra épül. Közben Gutiérrez 1:39.592-re javított.

12:09
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Pic átveszi a vezetést

1:36.015-tel, a második mért körével. A Caterham tegnap gyorsabbnak tűnt a Marussiánál, ami idén eddig nem volt jellemző.

12:13
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Rosszabbak lettek a pályaviszonyok

Pérez a rádión arról számol be, hogy a pálya állapota romlott a tegnapihoz képest. Ez Bahreinben mindig így van, mert a szünetben a szél befújja homokkal a aszfaltot. Minden edzésen újra le kell takarítani a pályát.

12:16
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Webberé a hét legjobb körideje

Máris 1:33.875-re javít, ami kb. 3 tizeddel jobb Räikkönen tegnapi eredményénél. A finn közben a 2. helyre jött fel, míg Grosjean elfékezte magát, és kisodródott. A Red Bullok a régi, nagyobb leszrítóerőt generáló hátsó szárnyat tartották meg a hétvégére, de Webberé jelenleg laposabb, mint Vettelé.

12:19
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Sípol Button fülhallgatója

Arra panaszkodik a rádión, hogy valami sípolást hall, mire közlik vele, higy ez a Safety Carra figyelmeztető jelzés. A csapatok különféle hangjelzéseket használnak a versenyzők preferenciáitól függően: a McLaren pl. a felváltásokban is így segíti a pilótáit.

12:22
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean a leggyorsabb

Már az előbb az élre állt, de most még jobb, 1:33.464-es kört ment, az első két szektorban abszolút legjobb részidőt érve el. Alonso zárkózott fel mögé 0,156 másodperces hátránnyal, megelőzve Webbert és Massát.

12:25
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel feljön másodiknak

Mindössze 56 ezredes hátránnyal Grosjean mögött. Előbb Di Resta, majd Sutil futott legjobb részidőt az első szektorban, ahol a Force India különösen erősnek tűnik.

12:28
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Jók a Lotus beállításai

Azt írják, beváltak a tegnap óta elvégzett változtatások. Grosjean viszont a rádión azt mondja, a fékerőelosztó kapcsolója önállósította magát.

12:29
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel átveszi a vezetést

1:33.348-as időt ért el az etapja 5. körében. A sorrend az edzés félidejében: Vettel, Grosjean, Alonso, Di Resta, Rosberg, Webber, Sutil, Massa, Räikkönen, Hamilton. Ez teljesen megfelel az erőviszonyoknak: az első öt helyen egy Red Bull, egy Lotus, egy Ferrari, egy Force India és egy Mercedes van.

12:32
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Az új első szárnyat használják a Ferrarik

Kínában az edzéseken már kipróbálták az új elemet, amelyen főként a véglap változott az előző verzióhoz képest. Tegnap is sok újítással kísérleteztek, de este még nem tudták, melyiket fogják itt élesben is bevetni.

12:33
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

A Q3 határán a McLarenek

Pérez tegnap azt mondta, nem biztos benne, hogy sikerül bejutniuk a Q3-ba. Most éppen ennek a határán egyensúlyoznak: Button 0,952 másodperces lemaradással a 11., Pérez a 12. helyen áll.

12:35
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Vergne túl későn fékez

Ricciardóhoz képest. Erről informálják a rádión, figyelmeztetve, hogy emiatt túl mélyen zuhanhat be a kanyarba, elvétve a csúcspontot. Webber kicsit szenved a Red Bull-lal, több helyen elfékezte magát, illetve le is sodródott a pályáról az elmúlt percekben.

12:37
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso kipördül

A 2-es kanyarban túl korán ad gázt, miután a rázókő kibillenti Ferrariját az egyensúlyából, és bemutat egy szép piruettet. A kavicságyban köt ki, de mivel az nem túl mély, viszonylag könnyen kikecmereg belőle. Nem történt nagy baj, csak a gumik sínylették meg a kalandot.

12:39
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg a fékekre panaszkodik

Azt mondja, nem szereti ezeket a fékeket. Közben Rosberg az első, aki a közepes gumikon hajtott ki a pályára. Az egyelőre a legutolsó helyen álló Gutiérrez is azokkal próbálkozik.

12:42
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg nem javít a közepes gumikon

A pálya elején és végén még az egyéni legjobbján sem javított, középen viszont abszolút legjobb részidőt ért el. A 13-as kanyarban kisodródott a rázókövön túlra. Hamilton is kipróbálta a lágyabb keveréken, de maradt a 10. helyen. Úgy tűnik, ezekből a gumikból nem is olyan könnyű kisajtolni az extra teljesítményt.

12:45
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Hamilton feljön másodiknak

A közepes gumikon a második mért körét 1:33.455 alatt teljesíti - a keményeken 1:34.073 volt a legjobbja. 0,107 másodperc a hátránya az élen álló Vettelhez képest, aki azonban még a kemény Pirellinek érte el az eredményét. Közben Rosberg is javított egy kicsit, az 5. helyen áll.

12:48
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bull sem használ minden újítást

A hűtött első kerékagyat, amit Vettel tegnap kipróbált, mára leszedték az autójáról.

12:50
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Előkerülnek a közepes gumik

A Lotusok, a Force Indiák és Alonso is azokon hajtottak ki a pályára végre. Ez jó időzítés, mert most nem túl sűrű a forgalom: csak hatan vannak odakint.

12:52
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso az élre ugrik

6 tizedet ő sem tud kihozni a közepes Pirellikből, de 1:33.620-as idejét 1:33.247-re javítja. Räikkönen 1:34.008-tól 1:33.446-ra faragja le az idejét, amivel a 3. helyre sorol be - tehát lassabb, mint Vettel volt a kemény keverékkel.

12:54
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Garázsban a Marussiák

Chilton autójában a KERS hűtését kellett kicserélni, Bianchié pedig egy pillanatra kigyulladt az üzemanyagrendszer hibája miatt. Most húszan vannak a pályán, nagy a forgalom.

12:56
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean jól boldogul

Új kasztnit kapott a hétvégére, és most csak 18 ezreddel van elmaradva Räikkönentől. A Red Bullok most próbálkoznak a közepes gumikon, és Webber fel is kapaszkodott harmadiknak, az utolsó szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. Chiltonon kívül mindenki odakint köröz, mindenki a közepes Pirelliken. "Nem hiszem, hogy ezt jól időzítettük, srácok. Asszem, hét autót kellene megelőznöm" - jegyezte meg Button a rádióban.

12:59
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel forgalomba kerül

Az első két szektorban javított az egyéni legjobbján, de aztán a hátsó egynesben utolérte Picet, aki nem engedte el. Vettel oda is intett neki utána. Pic tegnap ugyanezt játszotta el Gutiérezzel, vele össze is koccant. Vettel a következő körében rásodródott egy rázókőre, és inkább kiengedte az autóját a bukótérbe.

13:02
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

Hamilton sérült balhátsó futóművel és gumival gurul vissza a bokszba. A visszajátszásból látszik, hogy az egyenesben megroggyant a felfüggesztés, és a gumiról levált az egész futófelület. Az edzés befejeződött, Alonso maradt az élen. Köszönjük  figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval. Az időmérő 13 órakor kezdődik.

13:09
április 20, 2013
Vágólapra másolva!

Az eredmények

Fernando Alonso az élre kormányozta a Ferrariját a Bahreini Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, megelőzve Sebastian Vettelt, aki azonban még a keményebb keverékű gumikon érte el a legjobb időeredményét, mert amikor a lágyabbakkal akarta teljesíteni a gyorskörét, forgalomba került.

Vettel akkor az első két szektorban egyéni legjobb részidőt ért el, de a hátsó egyenesben utolérte Charles Picet, aki a 14-es kanyarban éppúgy ráhúzta a kormányt, mint pénteken Esteban Gutiérrezre. A címvédő kénytelen volt elvenni a gázt, és dühösen intett a francia felé, a kemény Pirelliken futott köre azonban így is csak 1 tizeddel maradt el Alonsóétól.

A közepes keverékben rejlő 5-6 tizedmásodpercet kevesen tudták kihozni a gumikból, ami az időmérőn érdekes dilemma elé fogja állítani a csapatokat. A 3. helyen Mark Webber végzett, bizonyítva, hogy a Red Bull a pole pozíció egyik legfőbb várományosa, de a tegnap délutáni szabadedzést megnyerő Kimi Räikkönen is csupán 66 ezreddel kapott ki tőle. A küzdelem ismét kiélezett volt, az első tizenhárom helyezettet egyetlen másodperc fedte le.

Forrás: AFP

Lewis Hamilton 5. lett a Bahreinben az előző hétvégékhez képest kevésbé izmosnak tűnő Mercedesszel, az edzés azonban rosszul végződött számára, mert a bal hátsó gumijáról menet közben levált az egész futófelület, és megsérült a futóműve is. Bár nem világos, hogy melyik idézte elő a másikat, ez újabb érv lehet a mellett, hogy a Pirelli változtasson a gumikon, amiről jövő kedden fognak dönteni. A Mercedes - valószínűleg a felfüggesztést ért ütés miatt - úgy döntött, kicseréli a sebességváltót az autóban, így Hamiltonra öt rajthelyes büntetés vár.

Ezúttal az új kasztnival versenyző Romain Grosjean is csupán 18 ezreddel maradt el Räikkönentől, és a legjobb tíz közé beverekedte magát a két Force India is. A McLarennek ugyanakkor az időmérőn nehéz dolga lesz, ha be akar jutni a Q3-ba, hiszen Jenson Buttont és Sergio Pérezt megelőzte Nico Hülkenberg is a Sauberrel.

Bár Alonso zárt az élen, számára sem alakult zavartalanul a szabadedzés, egyszer ugyanis túl korán adott gázt a 2-es kanyarban, megcsípte a rázókövet, és kipördült a kavicságyba, ahonnan végül vissza tudott gurulni a pályára. Csapattársa, Felipe Massa Ferrarijában eleinte nem működött a GPS rendszer.

A legtöbb problémával azonban a Marussia küszködött: Max Chilton autójában elromlott a KERS hűtése, Jules Bianchié pedig az üzemanyagrendszer hibája miatt egy pillanatra még lángra is kapott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Kövessen minket a Facebookon is!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_4_3.html