Vettel uralta a montreali időmérőt
2012. június 09. 18:37
A paddock növényeinek levelét erősen rázza. De ettől függetlenül szép idő van, nem várható eső. A versenyzők a szuperlágy és a lágy gumikeveréket használhatják, a kettő között viszonylag kis eltérés volt a szabadedzéseken.
Egy hölgytől búcsúzott el, mielőtt elvonult készülődni az időmérőre. Öt perc múlva kezdődik a kvalifikáció.
Már 42 fokra nőtt a hőmérséklete, ami megtréfálhatja a csapatokat, mert tegnap nagyjából feleennyire volt meleg az aszfalt, délelőtt pedig 30 fok körül alakult a hőmérséklete. A gumik kopását ez értelmeszerűen növeli. A levegő 24 fokos.
A sisakján továbbra is rajta van a Ferrari kanadai legendájának neve, a kamerának büszkén mutatja. A montreali pályát egyébként Gilles Villeneuve-ről nevezték el.
Megkezdődött a 20 perces Q1, de egyelőre senki sem hajtott pályára.
Miután délelőtt hibázott a sikánnál, a bukótérből fordult vissza a bokszutcába. 2500 dollárt kell kicsengetnie. Közben beindult az élet, több autó van már a pályán. Nem meglepő módon köztük található Rosberg és Vergne is, akik nem futottak mért kört délelőtt. Vergne egy baleset miatt járt így.
1:16.999-es idővel, mögötte Räikkönen, Pérez és Rosberg a sorrend. Rosberg még melegíti az abroncsokat. A szuperlágy gumikat egyelőre csak Petrov, Glock és Pic használja.
Becsukott szemmel ül Red Bulljában, még a garázsban várakozik. Pérez 1:16.131-re szorította le a lécet, Hamiltont és Buttont megelőzve.
Mindketten az 1-es kanyart rontották el, és mentek ki a fűre. Alonso az élre állt (1:15.121), most Schumacher a 2. és Hülkenberg a 3.
A brit pilóta hátránya 179 ezredmásodperc. A harmadik helyet Massa foglalta el. Vettelen kívül már mindenkinek van ideje.
Az utolsó sikánnál többször is korrigálnia kellett a Williams versenyzőjének, de most legalább nem csapódott falnak, mint pénteken. Jelenleg a 14. helyen áll.
Az új etalon 1:14.892, Alonsót és Hülkenberget előzi meg ezzel. Utánuk Hamilton, Massa, Button, Kobajasi, Rosberg, Grosjean és Räikkönen következik.
Petrov és Kovalainen is a Toro Rosso előtt van, Vergne-nek fel kell majd tennie a szuperlágy Pirelliket. Érdekes, hogy a kieső helyeken de la Rosa megelőzi Glockot. A 23. Pic, a 24. Karthikeyan.
Néhány bemelegítő kör után 1:14.743-at repesztett. A két Sauber és Räikkönen megkapta a szuperlágy gumikat, Grosjeant viszont a lágy típuson küldték ki.
Hamilton (6.) és Button (8.) is megkapta a piros jelzésű Pirelliket, nehogy esetleg kellemetlen meglepetésben legyen részük. Maldonado elrontotta az 1-es kanyart, kiment füvet nyírni.
A lágy gumikkal 1:14.661-re gyorsult, a második helyre feljövő Button (1:14.799) a szuperlágy keveréken sem tartja vele a lépést.
Övé az utolsó, 17. továbbjutó hely. Leginkább Vergne-től kell tartania. Ricciardo és Räikkönen lehet még bajban.
Még a Caterhameket sem győzte le, 20. lett Kovalainen és Petrov mögött. Nagyon sokat kellett korrigálnia vezetés közben. Az utolsó négy helyen de la Rosa, Glock, Pic és Karthikeyan végzett. A leggyorsabb Vettel volt a Q1-ben.
De ő a lágy gumikat használta, így kapott ki egy tizeddel Buttontól, és mindössze egyetlen ezreddel Hamiltontól. Senna és Räikkönen ezredre azonos időt autózott a 8. és 9. pozícióban.
Már "csak" 39 fokos. Elindult a Q2, Ricciardo jött ki először, a szuperlágy abroncsokon.
Át is veszi a vezetést 1:14.568-cal. A Ferrarik a lágy keveréket használják.
Hamilton 58 ezreddel vert Rosberget, 1:14.510 a brittől, de Vettel még jobbat megy: 1:14.187. Webber második, Hamilton harmadik, Rosberg negyedik, Schumacher ötödik, Button hatodik.
Átveszi a 2. helyet, 1:14.371. Button azt mondja, hogy a hajtűkanyarnál rendszeresen elfékezi magát.
Most már Alonso és Massa is kénytelen a szuperlágy gumikat használni. Alonso egyelőre csak 17. Az élen Vettel, Hamilton, Webber, Schumacher, Rosberg, Button a sorrend.
1:14.314 az ideje, a hátránya 127 ezred Vetteltől. Ezzel kiszorítja Räikkönent a legjobb tízből.
De mögöttük még nyitottak a továbbjutó helyek sorsai. Jelenleg di Resta a 7., Buttont, Kobajasit és Massát megelőzve.
Grosjean átvette a 7. helyet, megelőzte di Restát, így ott van a Q3-ban. Massa és Button szintén. Räikkönen viszont hiába javított, kiesett, csakúgy, mint Kobajasi, Hülkenberg, Ricciardo, Pérez, Senna és Maldonado.
Megfutotta a legjobb részidőt az első szektorban, így jó eséllyel bekerülhetett volna az első tízbe, azonban besokallt az utolsó sikánnál, és autója jobbhátsó kerekével eltalálta a falat. Megpördült, de oda a jó kör. A jobbhátsó felfüggesztés valószínűleg megsérült a Williamsen.
"A differenciálművel van problémánk, nem úgy működik, ahogy akarjuk. Valószínűleg hidraulikai eredetű a gond" - mondta a Sky Sportsnak a 12. helyen véző finn.
Hamilton és Button érkezik először a pályára az időmérő utolsó felvonásában. Button a lágy gumikon kezd.
1:14.465 a braziltól. Grosjean, Rosberg, Schumacher és Alonso követi őt. Hamilton megcsúszott a 6-os kanyarnál, elvette a gázt, csakúgy, mint Vettel.
A Red Bull-lal 1:13.905-öt repesztett, Alonso két és fél tizeddel kapott ki tőle. Webber ideje az 5. helyre elegendő Hamilton és Massa mögött.
A Lotus pilótája a hatodik, 19 ezreddel veri Rosberget, nagyobb előnnyel Schumachert. Button 9., di Resta nem jött ki mért körre, valószínűleg nem is fog már.
Másfél perc van hátra, következik az utolsó roham a pole-ért. Di Resta is kijött.
Végül 1:13.784-gyel zárt, és mivel Alonso nem javított eleget az idején, Hamilton megelőzte őt. Így tehát a McLaren indulhat a második kockából. Webber 4. lett, Rosberg 5., Massa 6., Grosjean 7., di Resta 8., Schumacher 9., Button 10.
Idei második pole pozícióját szerezte meg Sebastian Vettel Kanadában, ahol végig dominált az időmérőn. A bajnoki címvédő a Q1-ben úgy lett első a lágy gumikon, hogy többek között mindkét McLaren felrakta a szuperlágy keveréket, és vezető pozícióját az opciós Pirelliken sem engedte át: a Q2-t 0,127, a Q3-at 0,303 másodperces előnnyel nyerte.
Vettel két mért kört futott az időmérő záró szakaszában, mindkettővel megszerezte volna a pole-t. Csak neki sikerült beférkőznie 1:14 alá. "Eddig fantasztikus a hétvége" - mondta. "Sikerült mindig növelnem a tempót egy kicsivel." Elismerte, hogy eleinte szorosabb küzdelmet várt, nagyjából egy tizedes különbséggel számolt az élen.
A második rajtkockából Lewis Hamilton rajtolhat, akinek a legvégén sikerült beférkőznie Fernando Alonso Ferrarija elé. Kettejüket 64 ezredmásodperc választotta el. A Red Bull, a Ferrari és a McLaren másik egysége viszont nem muzsikált jól: Mark Webber fél másodperccel kikapva Vetteltől 4. lett, és egyáltalán nem volt megelégedve az utolsó köreivel. Még hátrébb végzett Felipe Massa és Jenson Button, előbbi 6., utóbbi 10. lett. Button esetében érdekes taktika várható a futamon, mert ő a lágy gumival jegyezte az idejét a Q3-ban.
A Mercedesek nem igazolták, hogy a győzelemért harcolhatnak a hétvégén. Nico Rosberg autójában délelőtt elromlott az üzemanyag-ellátó rendszer egyik eleme, így az időveszteség után csak az 5. pozíció lett az övé a kvalifikáción. Nála is rosszabbul járt Michael Schumacher, aki azt hitte, lesz ideje kért mért kört futni az utolsó percekben. Úgy tűnt, ez sikerülhet neki, de utolsó köre megkezdése után csapata behívta őt a garázsba - feltehetően azért, mert lejárt az idő, a lámpák azonban még zölden világítottak a célegyenesben. "Szóltak, hogy menjek be a bokszba" - nyilatkozta csalódottan a Sky Sportsnak. "Pedig láttam, hogy zöld a lámpa."
"A Q1 és a Q2 tökéletesen alakult. A Q3-ban kipróbáltuk az egykörös etapot, de nem vált be, ezért tértünk vissza a kétkörös etaphoz." Schumachert így Romain Grosjean és Paul di Resta is megelőzte.
A várakozásoknak megfelelően nagy csata zajlott a pozíciókért. Három pilóta is csupán egyetlen tizeddel maradt le a Q3-ról, akik közül talán a lotusos Kimi Räikkönen a legszomorúbb. A finn elmondta, hogy műszaki gondja akadt. "A differenciálművel van problémánk, nem úgy működik, ahogy akarjuk. Valószínűleg hidraulikai eredetű a hiba" - közölte.
Pastor Maldonado nagyon igyekezett, hogy továbbjusson a Q2-ből, de a köre végén hibázott, Williamsével megforgott a hírhedt utolsó sikánnál. A jobbhátsó kerekével enyhén lekoccolta a falat is. Szintén negatív meglepetést okozott Jean-Eric Vergne, aki Toro Rossójával még a Caterhameket sem tudta legyőzni, így már a Q1-ben kiesett.