Kobajasi lett a hét leggyorsabbja

Események

Forma-1, Jenson Button, McLaren
Vágólapra másolva!
A Mercedes bonyolította le az eddigi legerősebb versenyszimulációt, Kamui Kobajasi viszont megjavította a heti etalont. Pénteken befejeződött az előszezon második teszthete is.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül95 bejegyzés
09:56
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A hét utolsó tesztnapján sem a nagycsapatok bérelték ki a tabella élbolyát Barcelonában, mivel a Saubert vezető Kamui Kobajasi volt az, aki 1:22.312-es idejével felállította a heti rekordot. A japán több próbálkozás után, a lágy gumikkal faragta le eddig az etalont.

Emellett ráadásul brutális mennyiségű, 145 kört tett meg - ami több mint duplája a Spanyol Nagydíj versenytávjának -, noha rövid időre a garázsba kényszerítette a kipufogó rakoncátlankodása. "Boldog vagyok, nagyon sok kilométert tettünk meg" - közölte Kobajasi. "A délelőtti beállítás-változtatások javítottak a köridőimen, ami roppant kedvező. Bár még jobban meg kell értenünk az autót és a gumikeverékek viselkedését különböző benzinmennyiségek mellett, a helyes irányba tartunk."

A csapat azért fordított kiemelt figyelmet az időmérő-szimulációra, mert a kvalifikációk a gyengeségeik közé tartoztak az elmúlt években a gumikat kímélő autó miatt. Egyébként az istálló kiszámolta, hogy a mai 670 kilométernél többet csak egyetlen tesztnapon futottak a fennállásuk során: 2006-ban, Paul Ricardban (az akkor BMW nevű autó volánja mögött Nick Heidfelddel).

A 2. helyen Pastor Maldonado végzett, aki 18 századmásodperccel gyengébb időt futott, mint csütörtökön. A venezuelai pilóta előbb teljesített egy képzeletbeli versenyt, majd hosszabb etapokon vizsgálta a Williams újításait. "Pozitív teszt volt a csapat számára. Nem volt gondunk az autóval, a négy nap során sok kilométert mentünk" - nyilatkozta.

Paul di Resta a szuperlágy Pirellikkel vette át a 3. helyet délután Jenson Buttontól. A két britet 81 ezred választotta el egymástól. A legjobb körük megtételét követően délután mindketten a hosszú etapokra váltották át, a mezőny többségéhez hasonlóan. Di Restának volt egy kicsúszása is a nap folyamán, amellyel fél órát vesztett.

A Ferrari végre átlépte a 100 körös határt, és Felipe Massával teljesítették első igazán hosszú etapjukat is. A brazil optimistán szállt ki az autóból, bár nem tagadja, sok munka vár még rájuk. "A mai egy pozitív nap volt, igazából nem is délelőtt, hanem délután. Javult a hangulatunk, mert megtaláltuk a követendő irányvonalat. Biztos vagyok benne, hogy ezáltal láthatjuk majd a fejlődést" - jelentette ki. "Délután képesek voltunk folyamatosan 8-9 mért körös etapokat futni. A köridők roppant következetesek voltak, ami nagyon kedvező."

Mark Webber a 6. pozíciót foglalta el a Red Bullal. "Ma sok dolgot végeztünk el, rengeteg alkatrészt teszteltünk. Minden jól működött" - fogalmazott az ausztrál. "Ez kevés megtett körrel és sok garázsban töltött idővel járt, de értékes információkhoz jutottunk, ami elégedettségre ad okot a hét befejeztével."

A Toro Rosso újonca, Jean-Eric Vergne folytatta a bokszkiállások gyakorlását, amire elmondása szerint egyre jobban ráérez, csakúgy, mint összességében az autó vezetésére. Végül a 7. helyen zárt. "Teljesítettük a programunkat, számos kísérleti elemmel foglalkoztunk" - monda a csapat főmérnöke, Laurent Mekies. "Bizonyos változtatások végrehajtása időigényes volt, ami megmagyarázza, miért nem tettünk meg rengeteg kört. Mindazonáltal fontos volt, hogy kiértékelhessük az elemeket. Elégedettek lehetünk az eredményekkel."

A nap első felében az enyhe időjárást látva a Mercedes kihasználta az alkalmat, és versenyszimulációra küldte Nico Rosberget. A német végig a kemény gumikat használta, de meglehetősen jó átlagot ért el. Délután a beállítások próbálgatására tért át, főleg a lágy abroncsokon teljesítve 10 kör körüli meneteket.

"A W03-mal lebonyolított első teljes tesztünk után látom az előrelépésünket. Az ütemtervünk jól alakult a héten, és minden nap határozottan fejlődtünk" - mondta Rosberg. "Természetesen ilyenkor még nehéz megállapítani, hogy miképp szereplünk majd éles körülmények között a riválisok ellen, de összességében elégedett vagyok." Ross Brawn, a Mercedes vezére kiemelte a jó megbízhatóságot. "A versenyzők és a mérnökök tudnak dolgozni az autón, és nem a problémákat kell megtalálniuk. Reméljük, a jövő héten még inkább a teljesítmény javítására tudunk figyelni" - nyilatkozta.

A technika ördöge ma a kisebb csapatokat pécézte ki. Egy autóvillamossági probléma miatt ki kellett cserélni a motort a Caterham autójában, ezért Heikki Kovalainen csak 70 kört tett meg vele, és összességében nem értékelte olyan jónak a barcelonai tréninget, mint a jerezit. "Nem alakult minden teljesen úgy, ahogy szerettük volna" - ismerte el. "Azonban ez egy olyan teszt volt, amelyre úgy tekintünk vissza, hogy örülünk, hogy magunk mögött hagytuk, viszont sokat tanultunk, és több olyan akadályt elhárítottunk, melyeknek komolyabb következményei lehettek volna a szezonban." Mindazonáltal még így is jobban járt, mint Charles Pic, akit végig a garázsban tartott a Marussia jobb hátsó futóművének hibája.

A Caterham technikai igazgatója, Mike Gascoyne ugyanakkor úgy vélte, nagyjából behozták a délelőtti lemaradást, és tudják, mire kell figyelniük a következő teszten. Akkor már egy új aerodinamikai csomagot fognak használni.

Legközelebb a jövő héten, március 1. és 4. között, szintén Barcelonában gyakorol közösen a mezőny, de a Red Bull és a Ferrari csak egy nappal később csatlakozik a többiekhez - és egy nappal tovább is maradnak Spanyolországban -, a Lotus pedig február 27-én bepótolhat egyet a héten kihagyott négy tesztnapból, amennyiben engedélyt kap rá.

http://www.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_22_4.html
10:00
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Jó reggelt!

Köszöntjük kedves olvasóinkat az e heti negyedik tesztnapról élőben írt tudósításunkban! Szokás szerint sok információval, képpel, eredményekkel igyekszünk jelentkezni a nap folyamán a Barcelonában történtekről. A pálya környékén már melegebb van, mint az előző napokon: a levegő 7, az aszfalt 13 fokos, és később 17 fok is várható. Enyhe délnyugati szél fúj. A csapatok idén el vannak kényeztetve: eddig egy tesztnapon sem esett az eső.

10:05
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Máris majdnem mindenki megtette a bemelegítő körét

Kovalainen Caterhamje volt az első autó a pályán, már csak Charles Pic ül a garázsban - de a Marussia elismerte, hogy még meg kell oldaniuk egy problémát, mielőtt megkezdhetik a munkát.

10:07
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A tegnapi eredmények

Bár csütörtökön Pastor Maldonado érte el a legjobb időeredményt, a nap legérdekesebb mozzanata a Red Bull és a Mercedes párhuzamos versenyszimulációja volt, amit tegnapi tudósításunkban az összes köridő felhasználásával, alaposan kielemeztünk. Ma valószínűleg még több versenytáv szerepel majd a csapatok menüjén.

Forrás: AFP

10:12
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Nem lesz lépcsős a Marussia orra

Most senki nincs a pályán. Addig is egy érdekesség: az Auto Motor und Sport úgy tudja, a jövő héten bemutatásra kerülő Marussia a McLarenhez hasonlóan nem lépcsős orrú lesz. "Valójában nagyon kicsi volt a különbség a két megoldás között. Akkor minek kockáztattunk volna egy olyan konstrukcióval, amit nem ismerünk?" - idézte a lap egy meg nem nevezett forrását. Az ex-Virgin Marussia az egyetlen csapat, amely ezen a héten nég a régi modelljével tesztel Barcelonában, főként azért, hogy gyakorlási lehetőséget biztosítson az újonc Picnek.

10:15
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Hárman vannak a lelátókon

Az Autosport tudósítója szerint egyelőre ennyi vállalkozó kedvű, korán kelő néző jutott el a pályáig. Tömegekre ma nem lehet számítani, mivel nem Alonso vezeti a Ferrarit. Közben di Resta megtörte a csendet a Force Indiával.

10:17
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Három csapat módosította a tesztprogramját

A Lotusról már tudtuk, hogy kap egy extra tesztnapot az elvesztett napért cserébe, de tegnap este kiderült, hogy a Red Bull és a Ferrari is külön utakon fog járni. Először a Ferrari döntött úgy, hogy a jövő héten nem csütörtöktől vasárnapig, hanem péntektől hétfőig tesztel majd Barcelonában, mégpedig "logisztikai okokból" - ez vélhetően azt takarja, hogy nyerni akarnak egy plusz napot az alkatrészek legyártásához. A Red Bull is engedélyt kért tőlük, hogy csütörtök helyett szintén a következő hétfőn teszteljen velük együtt, amire a Ferrari rábólintott. A módosítást egyébként az összes többi csapatnak is jóvá kellett hagynia.

10:20
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasié az első mért kör

1:26.955 alatt teljesíti. Maldonado legjobbja tegnap 1:22.391 volt. Massa és di Resta is a pályán van.

10:25
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Maldonado szerint fejlődött a Williams

Bár a köridejét a szuperlágy gumikon, valószínűleg kevés benzinnel érte el, Maldonado úgy vélte, a Williams eredménye azt jelzi, hogy a csapat tényleg előrelépett az FW34-gyel. "Az autó ütőképesnek tűnik, mindenképpen jobb a tavalyinál. Minden jól működik rajta: a motor, a váltó, az aerodinamika, a mechanikus részek... Nem tökéletes, és még korán van, sokat fejlődhetünk vele, de már most is gyors" - mondta. "Elégedett vagyok, mert minden változtatást azonnal érezni lehet vele, ami nagyon hasznos."

10:28
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasi aerodinamikai teszteket végez

A legutóbbi körét 1:27.707 alatt teljesítette, de már visszatért a bokszba. A Sauber érdekes módon a szuperlágy gumikat választotta az aero-teszthez, vagyis feltehetően azt akarják a legkevésbé használni az érdemi munkához. Kovalainen is feliratkozott a tabellára egy 1:29.456-os körrel.

10:34
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Caterham szerint elmenekültek a jegesmedvék

A Twitteren annak örülnek, hogy ma végre meleg van, így a sarkvidéki állatok is jobb belátásra tértek, és elhagyták Spanyolországot. A Force India közben azt közölte, hogy újabb aerodinamikai munkával indította a napot.

10:38
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Di Resta is megtett egy mért kört

1:28.967 alatt a közepes gumikon, ezzel egyelőre csak a harmadik Kobajasi és di Resta mögött.

10:42
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Massa átveszi a vezetést

Az ideje 1:25.278, ő is a közepes gumikat használja. Kobajasi folytatja az aerodinamikai tesztelést, de már a kemény keverékű Pirellikre váltott.

10:44
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Átállítja az autóját a Caterham

Az első vezetőszárny szögén és a hátsó fékhűtőn módosítanak, mielőtt Kovalainent újra kiküldik a pályára. Még mindig csak öt versenyzőnek van mért köre.

10:46
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Ferrari javít

Massa 1:25.176-ra faragja le az idejét - tegnap 1:24.771 volt a legjobbja. Ezzel csak a 6. helyen végzett, mégis elégedett volt. "Az autónk egyértelműen sokkal jobb, mint Jerezben, kezdünk rájönni, hogyan léphetünk előre" - mondta. "(Csütörtökön) végig a legkeményebb gumikat használtam, és viszonylag elégedett vagyok az elvégzett munkánkkal. Holnap (pénteken) kipróbálom majd a többi keveréket, és igyekszünk csiszolni a beállításokon."

10:56
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Vergne feljön másodiknak

A Toro Rossóval 1:26.551-es eredményt ér el. Kobajasi, Maldonado és Rosberg is kint van a pályán.

11:02
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények az első óra után

1. Massa (Ferrari F2012)  1:25.176 - 13 kör
2. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:26.551 - 11 kör
3. Kobajasi (Sauber C31)  1:26.955 - 14 kör
4. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 16 kör
5. Di Resta (Force India VJM-05)  1:27.684 - 18 kör
6. Maldonado (Williams FW34)  1:30.407 - 18 kör

11:04
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Ferrari a tegnapihoz hasonló programot tervez

Ezt írják a Twitteren, meg azt, hogy miután a tegnapot a kemény keveréken töltötték, ma kipróbálják a többi gumit. Ez egybevág azzal, amit Massa is mondott.

11:08
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Webber is feliratkozott a tabellára

Egyelőre 1:27.001 a legjobb ideje, ezzel a 4. helyen áll.

11:10
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Button és Webber is javít

Button 1:24.651-gyel átveszi a vezetést Massától, Webber 1:26.209-cel megkaparintja a 3. helyet. A McLarenen a kemény Pirellik vannak. Az aszfalt hőmérséklete közben már 20 fokra emelkedett.

11:12
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosbergnek még mindig nincs mért köre

A Mercedes a bolondját járatja velünk: Rosberg már 18 kört tett meg, de csak fel- és levezetőket. Az imént a rajtolást gyakorolta a bokszkijáratnál. Feltehetően ő is végezni fog egy versenyszimulációt ma, ahogy Schumacher tegnap.

11:15
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Külön tesztet tervez a Caterham

A GPUpdate.net értesülései szerint a Caterham jövő hétfőre zárt ajtók mögötti egyenesfutási tesztet szervezett a Barcelonától kb. egyórányi útra délre található IDIADA tesztpályán. Ilyeneket korlátozott számban minden csapat lebonyolíthat az év során, de inkább a szezon közben szokták kihasználni a lehetőséget rá. És ha már a Caterhamnél tartunk: itt egy belső kamerás videójuk Jerezből:

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=DvGRArdRvLBVMYAF
11:19
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg végre megtette első mért körét

1:27.880-nal egyelőre az utolsó helyen áll. Massa egy hosszú etapban jár, aminek a köridőkből kiindulva közepesen sok benzinnel vágott neki. A közepes Pirelliket használja.

11:26
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Vergne az élre repíti a Toro Rossót

A lágy gumikon 1:23.998-a időeredményt ér el. Ez már fél másodperccel jobb annál, amivel tegnap zárta a napot.

11:31
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Már di Resta a harmadik

1:25.086-os kört futott a közepes gumikon.

11:32
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Műszaki problémával küzd a Caterham

Egy autóvillamossági probléma miatt ki kell cserélniük a motort a CT01-ben. Azt mondják, ez másfél órába fog telni, után azonnal visszatérnek a pályára.

11:45
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasi átveszi a vezetést

A közepes gumikon 1:23.921-re javítja a napi etalont, majd visszatér a garázsba. Button, Massa, Maldonado és Rosberg köröz a pályán e pillanatban.

11:50
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A McLaren Hamilton távozásáról Twittel

Érdekes, hogy hivatalos Twitter-csatornájukra posztolták ki azt a cikket, amiben Bernie Ecclestone azt ecseteli: Hamilton nem náluk fogja befejezni a pályafutását, és akár az idei szezon végén dobbanthat tőlük. Errőt tegnap mi is írtunk.

11:52
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A futóművel van baj a Marussián

Az Autosport megtudta, hogy emiatt Pic várhatóan még sokáig nem tud majd kimenni a pályára. Már ő az egyetlen, akinek egy mért köre sincs.

11:55
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Újabb kiskaput zár be az FIA

Itt olvasható friss cikkünk arról, hogy az egyik motorszállító leadta a drótot az FIA-nek: a motorvezérlésre vonatkozó tavaly októberi szigorítás dacára tovább lehet trükközni.

11:57
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Közepes etapokat teljesített a Ferrari

Kíváncsian várjuk, hogy ma végre bele mernek-e vágni egy versenyszinulációba. Massa egyelőre három különálló etapot teljesített: két 7 és egy 5 köröset.

12:03
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Button begyorsul a McLarennel

1:23.200-as köre a legjobb, amire a McLaren a héten eddig képes volt. Egy sprint során érte el, a gyors kört követően azonnal visszatért a bokszba.

12:05
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények két óra után

1. Button (McLaren MP4-27)  1:23.200 - 19 kör
2. Kobajasi (Sauber C31)  1:23.914 - 32 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:23.998 - 25 kör
4. Di Resta (Force India VJM-05)  1:24.327 - 33 kör
5. Webber (Red Bull RB8)  1:24.391 - 16 kör
6. Maldonado (Williams FW34)  1:24.774 - 54 kör
7. Massa (Ferrari F2012)  1:25.176 - 29 kör
8. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 16 kör
9. Rosberg (Mercedes AMG W03)  1:27.880 - 38 kör

12:09
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Maldonado máris versenyszimulációt végez

Az időeredményei nem teljesen konkluzívak, de az etapok hosszúságából nagyon így tűnik. Már 56 kört megtett, ez a negyedik etapja. A Williams jól belevágott a közepébe. Maldonado most, a negyedik etapjának az első körében érte el eddigi legjobb köridejét.

12:12
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Boldog születésnapot Alain Prost!

A professzor, a Forma-1 négyszeres világbajnoka éppen ma 57 éves. És Pedro de la Rosának is ma van a születésnapja, ő a 41-ediket ünnepli.

12:21
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Di Resta javít

1:23.304-es körével felugrik a 2. helyre. A Force India heti legjobbja továbbra is Hülkenberg 1:22.608-as köre szerdáról. Di Resta a lágy gumikon, míg Button a szuperlágyakon érte el az eredményét.

12:24
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Red Bull ismét nem túl aktív

Webber még csak 18 kört tett meg. A csapat szerdán és csütörtökön is órákat vesztett egy-egy váltóhiba miatt, úgyhogy az első három nap alatt 400 km-rel kevesebbet teljesített, mint pl. a McLaren.

12:28
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg és Maldonado hasonló tempót diktál

Mindketten egy-egy hosszú etap vége felé járnak, Maldonado hamarosan befejezi a versenyszimulációját. Az utolsó etapja irreálisan hosszú, már 17 körnél tart.

12:35
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Maldonado befejezte a versenyt

61 kört tett meg, számításaink szerint 1:28.584-es körátlaggal. Ha ez igaz, azzal leverte Webbert is, aki tegnap 1:28.978-as átlaggal teljesítette a saját versenyszimulációját. A Williams a második etap elején gyanúsan gyors volt, az üzemanyagszinteket nem ismerjük pontosan.

12:38
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg is befejezte az etapját

Amely így alakult:

1:27.258
1:27.608
1:27.609
1:27.984
1:28.228
1:28.459
1:29.062
1:29.363
1:29.217
1:29.389
1:29.208
1:29.341
1:29.548
1:30.024
1:29.912
1:29.898

Ez Maldonado második etapjával összemérhető.

12:40
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasi átveszi a vezetést

Az ideje 1:22.749, ez 0,101 másodperccel marad el Pérez szerdai eredményétől, ami egyben a Sauber legjobbja is eddig. De Kobajasi friss közepes gumikon futott ennyire gyors kört...

12:42
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Di Resta kicsúszott a kavicságyba a Campsánál, a Force India a kavicságyban rekedt. Úgy tűnik, ez vezetési hiba volt.

12:55
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

A sportbírók végre trélerre tették, és elszállították di Resta Force Indiáját. Rosberg, Kobajasi és Massa azonnal éltek a lehetőséggel, és folytatták a körözést. Érdekes kérdés, hogy a Mercedes éppen versenyszimulációt teljesít-e. Az etap hosszúsága alapján akár így is lehetne, bár a köridők inkább egy második etapnak felelne meg.

12:57
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasi tovább gyorsul

A legutóbbi körét 1:22.520 alatt tette meg a lágy gumikon, pedig a sikánnál elfékezte magát. Ez már a Sauber e heti legjobbja.

12:59
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Massa feljön a 4. helyre

Lágy Pirelliken teljesített 1:23.563-as köre 1,2 másodperccel gyorsabb, mint amire tegnap képes volt a Ferrarival. A következő körében visszalassított, és félreállt Rosberg útjából.

13:03
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg az előző etapját folytatja

A köridőkből úgy tűnik, ugyanazzal az üzemanyagszinttel és ugyanazokkal a gumikkal tért vissza a pályára, miután a di Resta kicsúszása miatti megszakításnak vége volt. A piros zászló előtt egyébként 1:26.690-re faragta le mai legjobbját, így már nem ő az utolsó.

13:08
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Ferrari továbbra is kitart az 5 körös etapok mellett

Rendszerint mindegyikben van egy - valószínűleg az aerodinamikai mérést szolgáló - lassú, 1:30-1:40-es kör is.

13:11
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények három óra után

1. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.520 - 47 kör
2. Button (McLaren MP4-27)  1:23.200 - 31 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05)  1:23.304 - 40 kör
4. Massa (Ferrari F2012)  1:23.563 - 42 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:23.998 - 34 kör
6. Webber (Red Bull RB8)  1:24.391 - 24 kör
7. Maldonado (Williams FW34)  1:24.667 - 72 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03)  1:26.690 - 72 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 16 kör

13:13
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Williamsnek a lassú kanyarokban kell fejlődnie

A csapat főmérnöke, Mark Gillan megerősítette, amit Bruno Senna már hétfőn mondott: az FW34 a lassú kanyarokban szorul leginkább fejlesztésre. "Természetesen arra a területre kell koncentrálnunk, ahol a legtöbet lehet nyerni" - mondta. "Aerodinamikailag a lassú kanyarokban nyerhető a legtöbb idő, ezért azokkal foglalkozunk a legtöbbet. Az aerodinamikai részlegünk rengeteg időt töltött a helyes hangsúlyok keresésével, hogy az autónk teljesítménye összességében legyen optimális."

13:19
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasié a hét legjobb körideje

A Sauber a jelek szerint időmérő-szimulációkat végez, a japán 1:22.312-re javította a heti etalont a legutóbbi során - ismét lágy gumikon. Ez 8 századdal jobb Maldonado tegnapi körénél.

13:22
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg kereket cserélt, és folytatta a versenyt

Csak másodperceket töltött a bokszban, ami alátámasztani látszik, hogy versenyszimulációt végez a Mercedesszel. A friss kemény gumikon kapásból 1:24.092-re faragta le az idejét, ami megfelel a negyedik etap elejére jellemző tempónak. A harmadik etapja (a piros zászlós megszakítást a kihagyás jelöli) így festett:

1:26.690
1:27.044

1:27.804
1:27.483
1:27.791
1:27.902
1:28.138
1:28.357
1:28.043
1:27.817
1:28.373
1:28.231
1:28.381
1:28.455
1:28.327
1:28.713

13:34
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Maldonado feljön másodiknak

A versenyszimuláció után a Williams a tempóra kezd koncentrálni, a venezuelai a szuperlágy Pirelliken 1:22.561-es kört fut. Kobajasi a lágyakon volt gyorsabb ennél.

13:38
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Webber is javít

1:23.774 az új eredménye, ezzel a 6. helyen van pillanatnyilag.

13:45
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Eddig Rosbergé a virtuális győzelem

A Williams mellett a Mercedes hajtotta végre a legkorrektebb versenyszimulációt, mégpedig biztató eredménnyel. Rosberg ugyanúgy 61 kört tett meg, mint Maldonado (a valódi versenytáv a Spanyol Nagydíjon 66 kör), de az átlaga 3 tizeddel jobb volt: 1:28.220. Ez nem mellesleg eddig az összes versenyszimulációnál jobb. A Mercedes, ahhoz képest, hogy hivatalosan csak ezen a héten mutatták be, lenyűgözően megbízható.

13:51
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg utolsó etapja

A rend kedvéért itt van az is, a kemény keveréken teljesítette:

1:24.092
1:24.956
1:25.434
1:25.739
1:25.443
1:25.611
1:26.063
1:26.874
1:27.115
1:27.084
1:27.137
1:27.421
1:27.515
1:27.532

Délután alighanem a Mercedes is megpróbálkozik majd egy-egy sprinttel. Érdekes lesz látni, hogy mire képesek edzéskörülmények között.

13:54
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Di Resta visszatért a pályára

Korábbi kicsúszása után megint kimehetett a bokszból. Button közben egy 11 körös etapon van túl, de három perc múlva kezdődik az ebédszünet, úgyhogy sokkal messzebbre már nem fog jutni.

14:01
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Ebédszünet!

A pályát lezárták, a versenyzők sziesztáznak egy kicsit. Maldonado még a szuperlágy gumikkal tért vissza a pályára, de nem javított. A délelőtti eredmények:

1. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.312- 63 kör
2. Maldonado (Williams FW34)  1:22.561 - 86 kör
3. Button (McLaren MP4-27)  1:23.200 - 50 kör
4. Di Resta (Force India VJM-05)  1:23.304 - 45 kör
5. Massa (Ferrari F2012)  1:23.563 - 56 kör
6. Webber (Red Bull RB8)  1:23.774 - 40 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:23.792 - 45 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03)  1:24.092 - 92 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 16 kör

Rövid szünet után újra jelentkezünk!

15:01
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Az ebédszünetnek vége, a pályát megnyitották, de egyelőre senki nem serénykedik.

15:08
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A nap eddig

Csak emlékeztetőül: Kobajasi a Sauberrel, lágy gumikon a hét eddigi legjobb köridejét érte el, míg hosszú távon a Mercedes volt nagyon erős, Rosberg 1:28.220-as átlaggal teljesített egy 61 körös versenyszimulációt.

15:11
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Caterham befejezte a motorcserét

Amire egy autóvillamossági probléma miatt volt szükség. Kovalainen az imént kint is járt a pályán, de csak egy ellenőrző kör erejéig. Most Kobajasi és Button tartózkodik a pályán.

15:13
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Egyelőre a garázsban marad a Ferrari

"Akárcsak tegnap, most is egy jelentős átállítást végzünk az autón, úgyhogy egyelőre ne számítsanak ránk" - írják a Twitteren. Massa délelőtt 5-7 körös etapok sorozatát tette meg.

15:18
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A hét leggyorsabb autója...

...egyelőre a Sauber.

Forrás: Sauber

15:19
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Öt autó van a pályán

A mai szieszta után viszonylag hamar aktivizálták magukat a csapatok. Köztük a Mercedes is, holott Rosberg már délelőtt is 94 kört tett meg! A Ferrarinak ennyit még egy egész nap alatt sem sikerült a héten.

15:25
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Miért jobb Rosberg tempója Schumacherénél?

Ross Brawn kifejtette az Auto Motor und Sportnak. "Két okból. Egyrészt éjszaka változtattunk néhány beállításon, ami gyorsabbá tette az autót, másrészt ma délelőtt egy picit hidegebb volt a pálya, mint tegnap délután, ezért jobb volt a tapadása" - közölte a Mercedes csapatfőnöke.

15:36
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kobajasi eddigi leghosszabb etapját teljesítette

A listavezető 11 kör után ment be a bokszba (előtte végig 1:30 feletti köridőket futott), a lágy gumikról közepesekre váltott. Mint korábban elmondta, a C31-es modellt nem tartja rossznak, de a lassú kanyarokban még van mit javítani rajta.

15:41
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Ricciardo érdeklődve szemlélődik

Kiült a Toro Rosso bokszutcai irányítóközpontjához a csapat ausztrál pilótája, aki kedden és szerdán vezette az STR7-et. Mivel eddig csak egy fél F1-es szezon van a háta mögött, sokat tanulhat.

15:47
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Button folytatja a körözést

Az előbb 12 kört húzott le a kemény abroncsokon, de etapja során három kirívóan lassú fordulója is volt - feltehetően valamilyen mérést végzett. Most a lágy Pirelliket használja. Rajta kívül Rosberg, di Resta, Kobajasi és Vergne vezet pillanatnyilag.

15:51
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Di Restát előrébb repítik a szuperlágy gumik

Etapja második körében a Force Indiával átveszi a 3. helyet, 1:23.119. Még fél másodpercet kell találnia, hogy megdöntse csapattársa, Nico Hülkenberg szerdai rekordját Barcelonában.

15:55
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg is javított

Két tizedet faragott korábbi legjobbján a lágy abroncsokon, 1:23.843 áll most a neve mellett. Ezzel változatlanul 8. a tabellán.

16:03
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Megszakították Kobajasi versenyét

Az első bokszkiállása után megtett 16 kört (a lent látható időket jegyezve), majd a Sauber behívta őt a garázsba. Lehet, hogy műszaki gond lépett fel, mindenesetre kisvártatva folytatja a munkát Kobajasi.

1:28.680
1:28.630
1:29.330
1:29.010
1:29.206
1:29.341
1:29.719
1:29.500
1:30.122
1:30.497
1:30.759
1:30.526
1:31.164
1:31.373

 

16:08
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények hat órányi tesztelés után

1. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.312 - 95 kör
2. Maldonado (Williams FW34)  1:22.561 - 91 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05)  1:23.119 - 61 kör
4. Button (McLaren MP4-27)  1:23.200 - 80 kör
5. Massa (Ferrari F2012)  1:23.563 - 56 kör
6. Webber (Red Bull RB8)  1:23.774 - 41 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:23.792 - 59 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03)  1:23.843 - 112 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 33 kör

16:16
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Button második etapja így nézett ki

A lágy gumikon az alábbi köröket futotta:

1:27.491
1:27.751
1:28.045
1:28.130
1:28.197
1:28.268
1:28.437
1:28.654
1:28.966
1:29.033
1:30.128
1:29.775
1:30.100

16:22
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Massa folytatja a körözést

Először hajt ki délután az aszfaltcsíkra, miután végrehajtották az F2012-n a módosításokat. Egyelőre a Red Bull sem aktív, egy ötkörös etapot leszámítva Webber sem töltött sok időt a pályán az ebéd óta.

16:25
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel otthon dolgozik

Igaz, nem az autóval foglalkozik, hanem egy reklámhoz pózol a Red Bull egyik partnere számára Berlinben.

16:35
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Mercedes vezére még nem számít győzelemre

Noha eddig a Mercedes képzeletbeli versenyének átlaga lett a legjobb Rosberg révén, a csapatfőnök még nem várna 1. helyet a jelenlegi autótól. "Mindkét versenyzőnk képes nyerni, e felől nincs kétségem, azonban nekünk kell megfelelő autót adnunk hozzá. Úgy gondolom, ez még nincs meg, de sokat fejlődtünk az elmúlt 12 hónapban" - mondta Brawn.

16:37
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Webber megint kevés időt tölt a pályán

Látszólag nincs nagyon súlyos gond az autójával, az imént ismét megtett egy ötkörös etapot a lágy gumikon, csupa 1:26-os idővel. Kicsit gyorsabb volt, mint fél órája.

16:45
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Massa első délutáni etapját futotta

15 körből állt, ilyen eredményekkel. A közepes keménységű Pirellik enyhén koptak az autóján.

1:27.031
1:26.569
1:26.690
1:26.693
1:27.827
1:26.615
1:27.326
1:28.906
1:27.083
1:27.266
1:27.434
1:27.488
1:27.747

Mivel pénteken keveset mutatott magából a Ferrari, itt egy kép róla:

Forrás: Ferrari

16:59
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Újra kilyukadhatott a Sauber kipufogója

A pálya mellett a Williams versenyzőinek mentoraként figyelő korábbi pilóta, Alex Wurz legalábbis így véli a hangok alapján. A héten egyszer már kilyukadt a Sauber kipufogója.

17:02
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kezdődik az utolsó óra

Az alábbi sorrenddel.

1. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.312 - 121 kör
2. Maldonado (Williams FW34)  1:22.561 - 111 kör
3. Di Resta (Force India VJM-05)  1:23.119 - 76 kör
4. Button (McLaren MP4-27)  1:23.200 - 95 kör
5. Massa (Ferrari F2012)  1:23.563 - 76 kör
6. Webber (Red Bull RB8)  1:23.774 - 56 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:23.792 - 81 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03)  1:23.843 - 125 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01)  1:27.047 - 53 kör

17:04
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Valóban gond van a Sauberrel

A csapat megerősítette a Twitteren, hogy a kipufogóval van baj. Viszont reménykednek, hogy Kobajasi vezethet még ma.

17:10
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A résztvevők fele a pályán

A mai mezőny öt tagja - Button, di Resta, Kovalainen, Massa és Webber - köröz jelen pillanatban. Kobajasi, Maldonado, Pic, Rosberg és Vergne egyelőre a bokszban várakozik.

17:15
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

A Marussia feleslegesen várakozott

Bejelentették, hogy nem sikerült megjavítani az autó hátuljának jobb oldalán lévő problémát a felfüggesztésen, ezért nem gördülnek pályára. Így buktak egy teljes tesztnapot. Kobajasi járgányát ugyanakkor közben gyorsan megjavította a Sauber.

17:22
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Hosszú etap Massától és Webbertől

A Ferrari eddigi talán leghosszabb menetét futja Massa, és Webber is régóta kint van. Hamarosan közöljük a köridőiket.

17:29
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Massa gyorsabb köröket futott Webbernél

A Ferrari és a Red Bull is közepes keverékű gumival küldte ki pilótáját, de Massa (balra) feltételezhetően kevesebb benzint cipelt, mint Webber (jobbra).

1:27.747 1:29.978
1:30.531 1:29.982
1:26.506 1:29.882
1:26.441 1:29.700
1:26.377 1:30.210
1:26.616 1:30.318
1:26.658 1:30.445
1:26.739 1:31.969
1:26.586 1:30.520
1:27.093 1:30.401
1:27.241 1:30.365
1:27.254 1:30.991
1:28.691 1:30.785
1:28.003 

17:35
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Vergne bokszkiállásokat gyakorol

Újoncként szüksége is van rá, no meg a Toro Rosso is elismeri, ezen a téren javulniuk kell. Vergne egyébként tegnap próbálgatta először a műveletet, és azt mondta, eleinte félt, hogy elüti valakit.

17:38
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Versenyfutás a nap legtöbb köréért

Kobajasi és Rosberg egyaránt 137-nél tart. Vajon kinek lesz több a nap végére? Csak mellékesen, a Spanyol GP távja 66 kör.

17:40
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Kovalainen gyorsult

1:26.968-ra faragta le saját legjobbját nemrég, amivel változatlanul utolsó. Az utolsó órában meglehetősen élénk a forgalom Barcelonában.

17:45
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg is bevállalt egy hosszabb menetet

Utolsó, 12 körös etapjában gyorsan koptak a lágy Pirellik:

1:31.049
1:24.729
1:24.969
1:26.058
1:26.478
1:26.716
1:27.035
1:27.329
1:27.445
1:27.727

17:47
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Negyedórával a vége előtt megszakítják az edzést

Meglengették a piros zászlót, valószínűleg valamelyik csapat kipróbálta, meddig megy az autója, amíg kifogy belőle a benzin. Kobajasi Sauberje állt meg.

17:50
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Elnézést kér a Sauber

Valóban azt vizsgálták, hogy meddig bírja az autó üzemanyaggal. A C31 végül a 13-as kanyarig jutott, ez nincs messze a bokszbejárattól.

17:54
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Öröm a Ferrarinál

"Jobb későn, mint soha" - írták a Twitteren. Boldogságuk oka, hogy végre elérték a 100 körös határt. Pont. Kobajasi autója már a tréleren van, talán elindul még a tréning.

17:56
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Az utolsó roham

A hét utolsó "valódi" tesztre fordítható percei következnek, zöld zászló! Maldonado, Massa, Vergne és Webber kihasználja a lehetőséget.

17:58
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Webber kiegyensúlyozott formában

Az ausztrál egyhuzamban kilenc kört is 1:28-as idővel zárt a piros zászló előtt. Egyenletes teljesítmény.

18:01
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Piros zászló, kockás zászló

Vége a teszthétnek, az utolsó percben megint előkerültek a piros zászlók. Button McLarenje állt meg ezúttal.

18:07
február 24, 2012
Vágólapra másolva!

Köszönjük a figyelmet!

Nemsokára jelentkezünk a mai nap összefoglalójával, a hétvégén pedig az első barcelonai teszthét tanulságairól külön cikk formájában is beszámolunk. A következő héten csütörtöktől, március 1-től folytatódik a felkészülés, várjuk Önöket akkor is. Kellemes hétvégét mindenkinek!