Amikor 2010-ben a Mercedes gyári szinten visszatért az F1-be, akkor egy világbajnok csapatot vett át, azonban rengeteg problémával kellett megküzdenie. Rob Thomas ügyvezető szerint a kezdetben óriási káosz uralkodott Brackley-ben, a határidők betartása nagy kihívást jelentett és a megbízhatóságban sem jártak az élen.
"Részletes terveink voltak, de azokat nem igazán tartottuk be. Sok belső határidő tulajdonképpen opcionális volt csupán, és bár mindent megtettünk azért, hogy tartsuk magunkat hozzájuk, a legtöbbször ez nem sikerült.
Ilyenkor pedig minden csak csúszott és csúszott, az emberek a végén pedig kaotikus tűzoltásba kezdtek, hogy minden összeálljon" -
árulta el Thomas, mi jellemezte a kezdeti időszakot a Mercedesnél.
"Sem a teljesítmény, sem pedig a megbízhatóság terén nem értük el a kitűzött célokat.
Az első futamokra ezért közel sem optimális módon érkeztünk meg, nem tanultunk eleget, az emberek pedig kezdtek kiégni a sok kapkodástól" -
tette hozzá az ügyvezető.
A Mercedes háza táján azóta természetesen rengeteg változás történt, a kulcsfontosságúnak számító téli időszakot már hatékonyan képes kihasználni a német istálló, ez idő alatt jellemzően több ezer alkatrészen végeznek el teszteket.
"Szó szerint ezernyi komponens érkezik, melyeknek keresztül kell menniük a vizsgálatokon és a teszteken. Ezekből aztán különböző alkatrészeket szerelnek össze a tesztelési és fejlesztési részleg számára, akik fáradás, megbízhatóság és teljesítmény terén is megnézik az egyes elemeket. Ezt követően két nagyobb teszt keretében az autó első és hátsó részét nézik meg eltérő pályákat és körülményeket szimulálva" - idézte a motorsport.com Thomas szavait.
A Mercedes az utóbbi három évben alulmaradt a Red Bull-lal szemben, és az idei szezonban is hatalmas meglepetés lenne, ha sikerülne megelőznie a konstruktőrök versenyében az osztrákokat, bár nagy előrelépésre készül a Toto Wolff vezette csapat. A németek új autója, a W15 február 14-én érkezik, a Mercedes ekkor tartja szokásos silverstone-i bemutatóját.