Az FIA együléses versenyzésért felelős vezetője, Nikolas Tombazis nemrég arról beszélt, hogy 2026-ban milyen változtatásra készülnek az F1-es autók kialakítását illetően, amelynek fő célja a versenygépek súlyának csökkentése. "Negyven-ötven kilogrammal tervezzünk lejjebb vinni a súlyhatárt.
Gyors autókat szeretnénk, mert azt vettük észre, hogy az utóbbi időben alapvetően túl nehézzé, nehézkessé váltak az F1-es autók.
Ehhez kisebb leszorítóerőre lesz szükség, mert akkor kisebb terhelést kapnak bizonyos alkatrészek, mint mondjuk a futómű, és ebből fakadóan csökkenthetik a súlyt a csapatok" - mondta Tombazis, hozzátéve, hogy a kerekek mérete is kisebb lesz.
"A 16 colos kerekeket célozzuk kisebb kerékátmérővel és keskenyebb felülettel elöl, illetve hátul is. Mindezekből fakadhat a jóval kisebb súly" - tette hozzá a görög tervező.
Tombazis szerint az idei szezonra romlott az autók versenyezhetősége, ezért égető szükség van a változtatásokra, amelyeknek a 2026-os szabályrendszer megfelelő keret ad majd. Az FIA vezetője elárulta, kiemelt céljuk a versenyek izgalmasabbá, kiélezettebbé tétele. Ennek érdekében azt szeretnék meggátolni, hogy egyszerűen kikerüljék egymást az autók az egyenesekben, mert a terv az, hogy a féktávra érkezzenek meg egymás mellett, vagy egymáshoz nagyon közel, hogy ott láthassanak akciót a nézők.
Tombazis azt is hozzátette, hogy az értékelés még nem zárult le, a szabályrendszer nem végleges, ezért még bármilyen változtatás történhet az adatok kielemzése után. Az FIA-nál azt remélik, hogy sikerre viszik az elképzeléseiket, mert meggyőződésük, hogy ez a helyes irány, amerre vinni szeretnék a sportágat.