Retteg az FIA, óriási káoszba fulladhat a Forma-1 következő szezonja

Holland Nagydíj
Az esős körülmények alaposan megnehezítik a versenyzést az F1-ben
Vágólapra másolva!
Az utóbbi években óriási problémát okoztak a Forma-1-ben az esős, vizes időjárási körülmények, és egyelőre úgy tűnik, nincs hatékony megoldás a jelenség kiküszöbölésére.

Megoldás kell az esős körülményekre

Az esős és vizes időjárási körülmények évek óta komoly gondokat okoznak az F1-es futamokon, az autók által felvert vízpermet miatt a pilóták szerint borzasztóan rosszak és életveszélyesek a látási viszonyok. Az FIA egy sárvédőre hasonlító eszközt már tesztelt a kerekeknél, de ez Silverstone-ban kudarcot vallott, ezért jövőre egy újabb verziót próbálnak ki ebből, ám elképzelhető, hogy teljesen más irányvonal mentén kell megoldást találni az égető problémára.

Az esős körülmények alaposan megnehezítik a versenyzést az F1-ben Forrás: NurPhoto via AFP/Nicolas Economou/NurPhoto/Nicolas Economou

"Amit májusban fogunk tesztelni, az még nem a végső megoldás. Igencsak jól kell alakulniuk a dolgoknak, hogy már 2025-ben bevezethessük. Ha ez nem jön össze, akkor 2026-ban kell, és akkor része lehet az új szabályzatnak.

mondta Nikolas Tombazis, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) igazgatója.

Megoldás helyett totális káosz?

"Még mindig vannak kételyeink azzal kapcsolatban, hogy a probléma mekkora részéért felelős a diffúzor és az, ahogy felszívja a vizet az aszfaltról, amit nyilvánvalóan nem fogunk ezzel megoldani, és mekkora részben a gumik tehetnek róla. Tudjuk, hogy mindkét tényező jelentős, úgyhogy nem az a célunk, hogy mindent megoldjunk.

mondta tanácstalanul Tombazis, aki szerint az kivitelezhetetlen volna, ha teljesen más autókonfigurációt alkalmaznának a száraz és az esős versenyeken, ezért kisebb alkatrészekkel kell megoldást találni a problémákra.

Nikolas Tombazis sem tudja még, mi lehet a megoldás az esős körülményekkel szemben Forrás: Getty Images via AFP/2019 Getty Images/Clive Mason

"Kicsit nehéz úgy dolgokat odapakolni, hogy közben ne veszítsünk óriási mennyiségű leszorítóerőt. A kerékborítók esetében az egyik fő kihívást jelenti, hogy ne veszítsünk túl sok leszorítóerőt. Kompromisszumot kell elérnünk, mert ha elveszítjük az autó leszorítóerőjének a felét és ezért hirtelen a pilótáknak nagyon kevés kis tapadással kell megbirkózniuk, akkor növeltük-e a biztonságot vagy sem?" - idézte a formula.hu az FIA igazgatójának gondolatait.