Az esős és vizes időjárási körülmények évek óta komoly gondokat okoznak az F1-es futamokon, az autók által felvert vízpermet miatt a pilóták szerint borzasztóan rosszak és életveszélyesek a látási viszonyok. Az FIA egy sárvédőre hasonlító eszközt már tesztelt a kerekeknél, de ez Silverstone-ban kudarcot vallott, ezért jövőre egy újabb verziót próbálnak ki ebből, ám elképzelhető, hogy teljesen más irányvonal mentén kell megoldást találni az égető problémára.
"Amit májusban fogunk tesztelni, az még nem a végső megoldás. Igencsak jól kell alakulniuk a dolgoknak, hogy már 2025-ben bevezethessük. Ha ez nem jön össze, akkor 2026-ban kell, és akkor része lehet az új szabályzatnak.
Ha pedig a tavaszi teszt sem sikerül jól, akár le is zárhatjuk azt az utat, és alaposan át kell gondolnunk, mit tegyünk" -
mondta Nikolas Tombazis, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) igazgatója.
"Még mindig vannak kételyeink azzal kapcsolatban, hogy a probléma mekkora részéért felelős a diffúzor és az, ahogy felszívja a vizet az aszfaltról, amit nyilvánvalóan nem fogunk ezzel megoldani, és mekkora részben a gumik tehetnek róla. Tudjuk, hogy mindkét tényező jelentős, úgyhogy nem az a célunk, hogy mindent megoldjunk.
Tisztában vagyunk azzal, hogy továbbra is lesznek láthatósági gondok" -
mondta tanácstalanul Tombazis, aki szerint az kivitelezhetetlen volna, ha teljesen más autókonfigurációt alkalmaznának a száraz és az esős versenyeken, ezért kisebb alkatrészekkel kell megoldást találni a problémákra.
"Kicsit nehéz úgy dolgokat odapakolni, hogy közben ne veszítsünk óriási mennyiségű leszorítóerőt. A kerékborítók esetében az egyik fő kihívást jelenti, hogy ne veszítsünk túl sok leszorítóerőt. Kompromisszumot kell elérnünk, mert ha elveszítjük az autó leszorítóerőjének a felét és ezért hirtelen a pilótáknak nagyon kevés kis tapadással kell megbirkózniuk, akkor növeltük-e a biztonságot vagy sem?" - idézte a formula.hu az FIA igazgatójának gondolatait.