A borzalmas időjárás felboríthatja az esélyeket a Las Vegas-i Nagydíjon

Forma-1, Las Vegas 2022, utcai parádé, Red Bull, Caesar's Palace
Attendees view a Formula 1 racing team car from Oracle Red Bull Racing during the Formula 1 Las Vegas Grand Prix Launch Party at Caesars Palace, in Las Vegas, Nevada, on November 5, 2022. - The inaugural Las Vegas F1 Grand Prix will take place November 16-18, 2023. (Photo by WADE VANDERVORT / AFP)
Vágólapra másolva!
A Forma–1-es csapatoknak aggályaik vannak azzal kapcsolatban, hogy a Pirelli gumiabroncsaik működőképesek lesznek-e a novemberi Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjén a várható alacsony hőmérsékleten.

A jövő héten sorra kerülő Las Vegas-i Nagydíj már csak azért is különleges lesz, mert ez az egyetlen futam a versenynaptárban, amelyre helyi idő szerint nem vasárnap, hanem szombaton kerül sor. Ennek az oka pedig az, hogy Las Vegas éjjel a leglátványosabb, így az ottani idő szerint este tíz órakor lesz a rajt, ami a magyar nézők szempontjából vasárnap reggel hetes rajtot jelent.

Rendkívül különlegesnek ígérkezik a Las Vegas-i Nagydíj Forrás: AFP/Agence France-Presse/Wade Vandervort

Mind a pénteki kvalifikáció, mind a szombati futam nevadai idő szerint este tíz órakor kezdődik, utóbbi akár éjfélig is eltarthat, pláne egy piros zászlós időszak is felmerül a versenyben, és netán újra kellene rajtolni.

Az előrejelzések szerint november közepén a külső hőmérséklet valószínűleg tíz Celsius-fok alá süllyed, éjszaka pedig akár öt fokra is lehűlhet a hőmérséklet.

Az ilyen számok egyértelműen megnehezítik a gumik optimális hőmérsékleten futását, különösen a kvalifikációs köröknél, a rajtnál és a biztonsági autós újraindítások után.

„Ez attól függ majd, hogy pontosan milyen hideg lesz” – mondta az Autosportnak a Mercedes pályamérnöki igazgatója, Andrew Shovlin. „Mert ha a pálya hőmérséklete egy számjegyűre csökken, akkor az már egy olyan régió, ahol téli tesztelésre megyünk.

Mindenesetre érdekes lesz, hogy ilyen körülmények között kell versenyeznünk és kvalifikálnunk” – tette hozzá a Mercedes pályamérnöki igazgatója, aki hangsúlyozta, hogy jelenleg is azon dolgoznak, hogy felismerjék a pálya kockázatait.

A Mercedes rengeteget küszködik az idei szezonban Forrás: AFP/Jim Watson

Jonathan Eddolls, az AlphaTauri vezető versenymérnöke egyetértett a teszteléssel való összehasonlítással.

„A hőmérséklet valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás lesz. Azt hiszem, tíz Celsius-fok körüli hőmérsékletre számítunk, tehát nagyon hasonlít a téli tesztekhez.

De mindenképpen elég nagy lépés lesz a jelenlegi abroncsok üzemeltetését tekintve ahhoz képest, amihez egy normál szezonban hozzászoktunk” – mondta Jonathan Eddolls.

Ayao Komatsu, a Haas mérnöki igazgatója azt sugallta, hogy az időjárás valójában segíthet csapatának, amely idén már küzdött a magas gumihőmérséklettel.

„Ez egy teljesen más hőmérsékleti zóna, szóval a gumiknak működniük kell.

De ha választanom kellene, hogy hideg vagy meleg, akkor ebben a pillanatban a hideg körülményeket választanám. Szóval remélhetőleg sikerül rávennünk a gumikat, hogy működjenek.

Nagy kihívás lesz számunkra, különösen azokkal az eszközökkel, amelyekkel rendelkezünk a hétvége előtti szimuláció tekintetében, amelyek korlátozottabbak, mondjuk a Mercedeshez képest” – mondta a Haas mérnöki igazgatója.