Megdöbbentő magyarázatot adott a Ferrari az újabb rossz döntéseire

F1 Grand Prix of United States GettyImageRank2 Motorsport Formula One Racing Driving USA Monaco Texas Austin - Texas Photography Sports Track United States Formula One Grand Prix Circuit of The Americas PersonalityInQueue Charles Leclerc - Race Car Driver
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 22: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari SF-23 on track during the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 22, 2023 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc a pole pozícióból indulhatott, nagyrészt a csapata döntései miatt mégis a hatodik hellyel kellett megelégednie a Forma–1-es Amerikai Nagydíjon.

A Ferrarinál nem először választottak olyan stratégiát, amely nem bizonyult kifizetődőnek. A szombati sprintfutamon például ezt Carlos Sainz gumiválasztásával bizonyították, a vasárnapi versenyen pedig azzal, hogy az élről induló Leclerc-t érthetetlennek tűnő egykiállásos taktikára ítélték. Noha így a táv kétharmadánál egy ideig vezette is a versenyt a monacói, végül a már alig tapadó gumijait kihasználva sorra mentek el mellette az autók.

Aztán amikor a negyedik helyen haladt, csapattársát, Carlos Sainzot is el kellett engednie a csapatutasítás következtében, és ezután még Sergio Pérez is megelőzte őt.

Leclerc szinte végig csapattársa előtt autózott, de a végén el kellett őt engednie Forrás: Getty Images via AFP/2023 Getty Images/Chris Graythen

„Persze, hogy megbántuk. Pole-ból indulhattunk, erre 4. és 6. helyet szereztünk, ezzel nem lehetünk boldogok. Carlosszal minden rendben ment, de Charles-lal rossz taktikát választottunk, és így kellett végigmennie a futamon.

– nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök a verseny után, megcáfolva azt, hogy a csapatutasítás azért volt, hogy Sainz előnyre tehessen szert Pérezzel szemben.

Valójában nagyon jól kezelte a gumikat a kiválasztott stratégiához, de mi voltunk az egyetlenek egy kiálláson, így a stratégia nem működött – folytatta Vasseur. – Nyilvánvalóan megvitatjuk a döntést, mert

tisztább képre van szükség."

A Ferrari ezzel az ígéretes rajtpozíciók ellenére tovább növelte a hátrányát a konstruktőri pontverseny második helyén álló Mercedesszel szemben, immáron 31 pont a különbség a két csapat között.

A szezon a következő hétvégén a Mexikóvárosi Nagydíjjal folytatódik.