Massa azután vette elő szűk 15 évet követően az ügyet, hogy kiderült, Bernie Ecclestone és az FIA akkori elnöke, Max Mosley már az idény vége előtt tudott a szingapúri botrányról. Eszerint a Renault-s Nelson Piquet szándékosan vágta falnak az autóját, miután a csapat vezetése erre felszólította. Az így létrejött biztonsági autós fázis miatt végül Piquet csapattársa, Fernando Alonso nyerte a futamot, Massa pedig részben egy rossz bokszkiállásnak köszönhetően elbukta a győzelmet, és mint később kiderült, ezáltal a vb-címet is Lewis Hamiltonnal szemben.
A történtekből Crashgate néven elhíresült botrány lett, amely során Flavio Briatorét és Pat Symondsot eltiltották.
Aztán idén tavasszal minden megváltozott, amikor Bernie Ecclestone elárulta, hogy ő és az FIA akkori elnöke, Max Mosley már a 2008-as idény vége előtt tudott a szingapúri botrányról, mégsem tettek semmit, hogy megóvják a sportágat egy hatalmas botránytól.
A hallottak igencsak felpaprikázták Felipe Massát, aki azonnal jogi lépéseket fontolgatott, noha tudta, hogy a szabályok alapján nem változtathatják meg a világbajnoki cím sorsát. Ebbe azonban nem törődött bele a brazil expilóta, és az elmúlt fél évben többször is hangoztatta, hogy perelni fog.
Szeptemberben aztán kiderült, hogy Massa csapata október közepéig hosszabbította meg a határidőt arra, hogy az F1 reagáljon a felvetődött kérdéseikre.
Az M4 Sport azt írja, hogy az utóbbi hónapokban a brazil pilóta már összeállított egy ügyvédi csoportot is, Massa elmondása szerint pedig "sok új információt" gyűjtöttek a szingapúri ütközéses botrányról és annak utóéletéről. Massa hangsúlyozta, hogy nem a pénzszerzés a célja, hanem a világbajnoki címet akarja, valamint el akarja érni, hogy kiderüljön a teljes igazság a 2008-as Szingapúri Nagydíjon kulcseseményéről.
Az F1 hivatalosan még nem kommentálta Massáék jogi üggyel való fenyegetését, a brazil csapatának közleményeiből viszont kiderült, az eredeti határidő lejárta előtt a Forma-1 sikeresen kitolta azt.
Sőt, a napokban ismét kitolták a határidőt. Erről az ügyvédi csoportot vezető Bernardo Viana számolt be, aki jelezte azt is, hogy az Forma-1 belső vizsgálatot tart az ügyben. „Az FIA és a FOM belső vizsgálatot végez és az eredeti határidő utolsó meghosszabbítását kérte október 12-ről november 15-re” – írta közösségi oldalán.
Egyetértünk ezzel az utolsó hosszabbítással, mert ha a Forma-1 új irányító testülete valóban jóhiszeműen vizsgálja az ügyet, akkor minden bizonnyal arra a következtetésre jut, mint sok más ember a világon.
Ha Felipe Massa fenyegetéséből konkrét per lesz, méghozzá sikeres, akkor ne legyen kétségünk afelől, hogy azonnal felülvizsgálatot követelnek a többi vitatott kimenetelű világbajnoki szezonról is. Hogy melyek ezek és hogyan változhatnak meg a vb-címek számai ennek hatására? A linkre kattintva megtudjhatják.