Vágólapra másolva!
A versenyzők szerint a Forma-1 elérte a biztonságos versenyzés határát a 40 Celsius fokos hőségben rendezett vasárnapi Katari Nagydíjon, az pedig figyelmeztető jel, hogy többen is majdnem elájultak, hányingerrel és súlyos kiszáradással küzdöttek.

Esteban Ocon, az Alpine francia pilótája a leintés után azt nyilatkozta, hogy

a hőség és a páratartalom miatt már a futam elején hánynia kellett,

az Aston Martinnal versenyző kanadai Lance Stroll pedig arról számolt be, hogy kis híján elájult a volán mögött vezetés közben. A 24 éves pilóta később aztán össze is esett, amikor nyilatkozni ment a riportereknek.

"Átfestették a rázóköveket és szűkebb lett a pálya, de egyszerűen nem láttam, hogy merre megyek, mert folyamatosan az ájulással küzdöttem.

- mondta Stroll.

Alexander Albont, a Williams thaiföldi versenyzőjét a leintés után a pálya kórházába szállították hőguta tüneteivel, csapattársa, az amerikai Logan Sargeant pedig annyira rosszul érezte magát az autóban, hogy fel is kellett adnia a versenyt.

A futamot követően a pilóták közül többen is a földön fekve próbálták kipihenni a megpróbáltatásokat.

"Azt hiszem, ma elértünk egy határt, de szomorú, hogy ezt úgy tettük, hogy közben néhányan a kórházban kötöttek ki, vagy elájultak. Ez így nagyon veszélyes" - nyilatkozta a harmadik brit Lando Norris (McLaren).

A szombati sprintfutamon harmadik világbajnoki címét megszerző, a vasárnapi Katari Nagydíjat megnyerő Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája szintén azt mondta, hogy "túl meleg volt a versenyzéshez."

- nyilatkozta a negyedik George Russell, a Mercedes brit versenyzője. Hozzátette, az 57 körös viadal 12. körétől kezdve azt érezte, hogy valahogyan szeretne "kimenekülni" az autójából.

A Katari Nagydíjat először 2021-ben rendezték meg, tavaly viszont a labdarúgó-világbajnokság miatt Doha nem látta vendégül az F1-es mezőnyt. Jövőre decemberre tervezik a viadalt, amikor várhatóan valamivel alacsonyabb lesz a hőmérséklet.