Vágólapra másolva!
A közösségi oldalak adatelemzésével foglalkozó Buzz Radar kutatásaiból kiderül, hogy az idei év elején sokkal kisebb volt az érdeklődés a Forma–1 iránt a közösségi médiában, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A rendkívül szoros és izgalmas 2021-es szezonzáró után várható volt, hogy az új szabályokat is hozó 2022 elején nagyobb lesz az érdeklődés, ám arra kevesen számítottak, hogy 2023-ra ennyire visszaesnek a nézettségi adatok. Max Verstappen vezérletével a tavalyi év második felét és az idei szezont is uraló Red Bull folyamatos sikerei ugyanis láthatóan bebizonyították, hogy a szurkolók aktivitásához szükséges (lenne) a szoros küzdelem a győzelemért.

Verstappen dominanciája jócskán csökkentette az érdeklődést az F1 iránt Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

A Buzz Radar a kvantitatív adatelemzéséhez a mesterséges intelligenciát is segítségül hívta, és végül 70 millió szurkolói bejegyzést elemzett. A tanulmányból kiderült, hogy

a Forma–1-gyel kapcsolatos bejegyzések száma 70,2%-kal csökkent 2023 első öt hónapjában ahhoz képest, amennyi 2022 januárja és májusa között született.

Továbbá az F1-hez köthető jelentős oldalak követőszámának növekedése 46,29%-kal lassult le, az elérés pedig 64,1%-kal csökkent egy év alatt.

A januártól májusig tartó időszakok adatai202120222023
Említések száma (millió)3,196,141,83
Új követők száma (ezer)624,47911,15489,37
Elérések száma (milliárd)35,6361,7322,16

„A 2022-es és 2023-as adatok összehasonlítása

– idézte a Motorsport a Buzz Radar összefoglalóját. – Az F1-hez kapcsolódó tartalmak elérése a különböző közösségi platformokon szintén visszaszorult, ami szöges ellentétben áll az évről évre korábban megfigyelt folyamatos fejlődéssel. A csökkenő számok azonban csak egy részét képezik a történetnek. A 2023-as adatok betekintést nyújtottak egy alapvető változásba is az F1-ről folytatott diskurzusba:

Az olyan szavak, mint az 'unalmas' és az 'idegesítő' mostanra nagy gyakoriságú szavakká váltak, felváltva az olyan korábbi pozitív szavakat, mint az 'érdekes' és az 'izgalmas'."

A Buzz Radar hozzátette, hogy a 2016-os és a 2021-es szezon volt a legfelkapottabb a közösségi médiában, ami nyilvánvalóan nem véletlen, hiszen ezekben az években dőlt el az utolsó versenyen a világbajnoki cím sorsa. Az adatelemző cég megjegyezte azt is, hogy ugyan 2021-hez és 2022-höz képest hatalmas visszaesést mutatott az érdeklődés az idei évben, összességében az egyik legdinamikusabban népszerűsödő sportág/bajnokság volt az elmúlt években.

Forrás