Az FIA nagyot hibázott Max Verstappen büntetésével kapcsolatban

auto-prix TOPSHOTS Horizontal F1 GRAND PRIX HEADSHOT HELMET BEHIND THE WHEEL
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen gets ready for the first practice session for the Singapore Formula One Grand Prix night race at the Marina Bay Street Circuit in Singapore on September 15, 2023. (Photo by MOHD RASFAN / AFP)
Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíjat megelőző sajtótájékoztatón az egyik legfelkapottabb téma Max Verstappen elmaradt büntetése volt a múlt heti Szingapúri Nagydíj időmérője után. A versenybírói testület egyik tagja el is ismerte, hogy hibás döntést hoztak.

Verstappen a szingapúri kvalifikáción a bokszutcában is feltartott másokat, valamint a pályán Logan Sargeantet és Cunoda Jukit is feltartotta. A holland végül mégis megúszta rajthelybüntetés nélkül, és csak megrovásokat kapott az incidensekért, így az időmérőn elért 11. helyéről rajtolhatott a futamon, ahol végül az 5. helyen zárt.

A kétszeres világbajnok maga is elárulta, hogy Cunoda feltartásáért 3 rajthelyes büntetést érdemelt volna, és a mezőny többi tagja is értetlenségét fejezte ki, hogy miként maradhatott el a büntetés. Az indoklás szerint úgy, hogy Verstappen nem kapott figyelmeztetést a rádión Cunoda érkezéséről, de ez nem győzte meg a pilótákat. Lando Norris például határozottan kijelentette a szuzukai médianapon, hogy

a pilótáknak egyetlen egy feladata van a kivezető körök alatt: a tükreiket nézni.

A McLaren brit pilótája elárulta, hogy nincs visszatartó ereje a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) büntetéseinek, emiatt a versenyzők nem veszik komoly feladatként a hasonló szituációk elkerülését.

Max Verstappennek a 14. helyről kellett volna rajtolnia Szingapúrban Forrás: AFP/Roslan Rahman

A Motorsport megírta, hogy a csapatmenedzserek és sportigazgatók pénteki megbeszélésén

a versenybírói testület tagja, Matteo Perini elismerte, hogy Verstappennek Cunoda feltartásáért valóban 3 rajthelyes büntetést kellett volna kapnia az időmérő után.

Perini hozzátette, hogy a szingapúri vizsgálatok eredményeit nem fogják precedensértékűnek tartani a jövőben, és hasonló esetekben visszatérnek a 3 rajthelyes büntetésekhez; továbbá a jövőben nem fogják enyhítő körülménynek tekinteni azt, ha a pilótákat nem értesítik egy érkező autóról a rádión keresztül.

A Sky Sports értesülései szerint a versenybírók azért hoztak rossz döntést (rajthelybüntetés helyett megrovást) Szingapúrban, mert véletlenül egy szabadedzésen történt feltartást tekintettek precedensértékűnek egy korábbi időmérős eset helyett.