A monzai pálya gyorsasága és a szélárnyék fontossága miatt gyakran láthatóak különösen lassú felvezető körök, hogy a pilóták a lehető legjobb pozícióból kezdjék el a mért körüket. Ennek a megelőzése gyanánt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és Niels Wittich versenyigazgató az időmérő előtt azt a határozatot hozta, hogy 1:41-es időnél nem teljesíthetik lassabban a fel- és levezető köreiket a csapatok.
Ezt ketten nem teljesítették a Q1-ben, így Leclerc-t és Sainzot vizsgálták is, de végül
büntetést nem kaptak a pilóták.
A Ferrari-pilóták ugyanis nem maguk miatt voltak lassabbak a szabályban leírtnál, hanem azérrt, mert sokszor kellett lehúzódniuk a felvezető körben, hogy elengedjék a mért kört teljesítő riváisaikat.
Megengedett túllépni a limitet, ha valaki azért lassít, hogy elengedjen valaki mást. És pontosan ez is történt"
– nyilatkozta a Sky Sportsnak Frédéric Vasseur csapatfőnök, majd az FIA is megerősítette a szavait a részletesebb magyarázatában.
Sainz így az élről, Leclerc pedig a harmadik helyről rajtolhat a vasárnap 15 órakor kezdődő Olasz Nagydíjon.