Vágólapra másolva!
A Mercedes vezérigazgatója és csapatfőnöke, Toto Wolff felidézte 2009-es autóbalesetét, amely kis híján az életébe került.

Wolff korábban maga is versenyzett, többek között az FIA GT-bajnokságaiban, ám karrierje befejezéséhez egy súlyos baleset is kellett 14 évvel ezelőtt, amikor egy Porsche 997 RSR-rel próbálta megdönteni a Nordschleife körrekordját. Wolff a BBC Desert Island Discs című műsorában idézte fel, hogy mi történt pontosan a rekordkísérlet közben.

"Azt mondták, hogy ott csak a helyiek tudnak igazán gyorsak lenni ezen a pályán. Voltak nemzetközi szinten is nagyon sikeres profik, akik elmentek a Nordschleiféra, és soha nem tudtak a helyiek közelébe kerülni. Ezért azt mondtam magamnak, hogy majd én megmutatom nekik, hogy meg tudom dönteni a rekordot" – árulta el a BBC-nek Wolff a próbálkozásának miértjét.

A Zöld Pokolnak becézett pálya a világ egyik legveszélyesebb pályája, jól mutatja, hogy Niki Lauda 1976-os legendás balesete óta nem rendeznek ott Forma-1-es futamot. Azonban még ma is használatban van, többek között itt rendezik minden évben a 24 órás GT versenyt. Wolff már akkoriban is imerte a nordschleife-i pályán megégő osztrák világbajnokot, aki megpróbálta lebeszélni őt a rekord hajszolásáról.

Wolff azonban nem hallgatott a tanácsra, és nekivágott.

"A korábbi rekord 7 perc 5 másodperc volt, és az egyik edzéskörömben meg is döntöttem. De az autó soha nem érződött stabilnak, a gumik egyszerűen nem voltak elég jók ekkora leszorítóerőhöz. Amikor végül kimentünk a pályára, elkezdtem a kört, éreztem, hogy valami nincs rendben. Félbe kellett volna szakítanom a kört és visszamennem a bokszba, de nem tettem. Csak meg akartam csinálni. Aztán a legveszélyesebb szakaszon defektet kaptam, ami nagyon-nagyon nagy balesettel végződött" – fogalmazott a szakember.

Toto Wolff 14 évvel ezelőtt megfogadta, hogy nem fog többet versenyezni Forrás: AFP/John Thys

A Porsche 300 km/h-s sebességgel, 27 G-s erővel csapódott a korlátnak, több átfordulás követően 350 méter után állt meg. A fűben fekve találtak rám a védőkorlát mögött, a sisakkal a fejemen. Azt hittem, hogy meghaltam. A baleset utáni pillanatról semmilyen emlékem sincs. Az első, amire emlékszem, hogy a mentőben fekve csiklandozó érzést érzek a lábaimban. Az nem volt egy kellemes pillanat.

Arra gondoltam, hogy ha most lebénulok... Ez volt életem leghülyébb ötlete.

Emlékszem, hogy a kórházban készítettek egy MRI-t, én pedig mondtam a nővérnek, hogy csak mondja meg, hogy a gerincem rendben van-e. De nem mondhatta. Az orvos elárulta, hogy van néhány törésem, de a gerincvelő nem sérült. Szörnyű volt az a 15 perc volt, amíg az orvosok tudatták velem a híreket. És igen, ez volt az a pillanat, amikor megfogadtam, hogy soha többé nem versenyezek" – mondta a Mercedes csapatfőnöke.