Vágólapra másolva!
Gyakorlatilag megbénítja az eső napjainkban a Forma-1-et. A komolyabb csapadékmennyiség esetén ugyanis nem tudnak versenyezni a pilóták, ezen a gumik még segíthetnének, mégsem teszik.

A gumik alkalmassá tehetnék a körülményeket eső esetén is, mivel biztosítanának elegendő tapadást a pályán maradáshoz, azonban a felvert vízfüggöny minimálisra csökkenti a látótávolságot, így gyakorlatilag feleslegessé válik mostanság a kék oldalfalú Pirelli - írja a Vezess.

A Belga Nagydíj sprintfutamán is csak azért kerültek elő az abroncsok, mert azt kötelezővé tette a versenyirányítás,

majd amikor pálya már alkalmassá vált a versenyzésre, a pilóták az első adandó alkalommal le is cseréltették a gumikat.

George Russell szerint nem működnek jól az esőgumik Forrás: NurPhoto via AFP/Jonathan Raa/NurPhoto/Jonathan Raa

Többen is hangot adtak panaszaiknak a sprintet követően, élükön George Russell-lel.

– fogalmazott, hozzátéve, emlékszik fiatalkorából azokra az időkre, amikor a Bridgestone-gumikkal a szakadó esőben is lehetett közlekedni. "Emlékszem az F3-as tesztekre is innen Michelin- és Hankook-gumikkal. Az aquaplaning nem létezett."