Vágólapra másolva!
A Forma–1-es Magyar Nagydíj különleges szabályokkal megrendezett időmérő edzésének mindhárom szakasza elképesztően szorosan és meglepetésekkel telve alakult. A Q1-ben a tavalyi pole pozíciós George Russell, a Q2-ben a ferraris Carlos Sainz búcsúzott az élpilóták közül, és ugyan az első két etapban egyaránt volt gyorsabb versenyző Max Verstappennél, a Q3-ban úgy tűnt, a holland világbajnok legyőzhetetlennek bizonyul. Ám a hajrában jött Lewis Hamilton, aki 3 ezreddel megelőzte Verstappent, így a brit pilóta 2021 vége óta először, a Hungaroringen pedig összességében kilencedszer indulhat az élről vasárnap.

Teljes felfordulást hoztak a szabadedzések a Hungaroringen, hiszen kis túlzással mindenki zárt az élmezőnyben és a sorrend végén is egyszer; senki nem teljesített hibátlanul, és az új szabályok miatt a szokottnál is visszafogottabbak voltak a pilóták. A Mogyoródon tesztelt szabálymódosítás eredményeként ugyanis kettővel kevesebb (11) szett gumiből válaszhatnak a csapatok,

az időmérőn pedig a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, míg a Q3-ban csak lágy keverékű abroncsot lehetett felrakni az autókra,

így takarékoskodni kellett a gyakorlások során.

A harmadik szabadedzést követően a Forma–2 sprintfutamán győztes Dennis Hauger miatt norvég himnuszt, valamint egy kiváló hírt is hallhattak a kilátogató szurkolók: Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szombat délután a helyszínen jelentette be, hogy

a Forma–1-es Magyar Nagydíj eddigi, 2027-ig szóló szerződését 2032-ig meghosszabbították.

Ahogy azt előzetesen ígérték, valóban teljesen megtelt a főlelátó, a 16 órás kezdésre mindenki megérkezett a parkolóból vagy a büféből, így kiváló hangulatban indult el az időmérő edzés első szakasza. Ráadásul verőfényes napsütésben: felhőtlen égbolt és 26 Celsius-fok feletti levegő volt, amikor megkezdődött a kemény keverékű gumis autók számára az első 18 perc.

A Mercedesek maradtak bent szinte legtovább a garázsban, de mire az első köridők megérkeztek, addigra csak a két Williams maradt a bokszutcában – ám ők sem sokáig. Az első körök után óriási meglepetésre Valtteri Bottas állt az élen a Red Bullokat, a Mercedeseket és a McLareneket megelőzve, a mezőny végén Carlos Sainz mellett az AlphaTaurik és a Haasok álltak. Közben

folyamatosan jöttek az FIA jelentései körelvételekről: a Q1-ben összesen 7 alkalom volt, amikor egy pilóta előnyt szerezve hagyta el a pályát.

Az első szakasz utolsó nyolc percébe lépve a Red Bullnál örülhettek, ugyanis a Verstappen-Pérez páros mellett a fiókcsapat két pilótája (a visszatérő Daniel Ricciardo és Cunoda Juki) is nagyot ugrott előre – Max Verstappen egyenesen az élre. A kemény keverék miatt a legtöbben az időmérők zömétől eltérően több körön keresztül is a pályán maradtak, mielőtt visszatértek a bokszba, így folyamatosan volt mit (pontosabban kit) nézni, nagy volt a népsűrűség az aszfaltcsíkon is.

A sajtóközpont jó része 3 és fél perccel a vége előtt tapsiharban tört ki, miután többen felkiáltottak örömükben Csou Kuan-jü 1:18,143-as, vezető ideje láttán. Az utolsó körök előtt Russell, Hamilton, Magnussen, Hülkenberg és Sargeant álltak kieső helyen, de végül közülük ketten is elegendőt tudtak javítani. Ám

a tavalyi pole pozíciós George Russell nem volt köztük, miután forgalomba keveredett, így a Mercedes brit pilótája búcsúzott a Csou által megnyert Q1-ben.

Rajta kívül Sargeant és Magnussen sem javított, míg Hamilton és Hülkenberg előrelépését Cunoda és Albon bánta. A brit-thai pilóta 11 ezreddel maradt le Q2-ről – Daniel Ricciardo nagy örömére.

A 15 perces második szakaszban a közepes keverékű abroncsok kerültek fel az autókra, a nyitókörök után

Verstappen állt az élen, de nem sokkal később kiderült, Stroll mellett az ő körét is elvették a versenybírók.

Így Norris, Piastri, Pérez, Alonso, Hamilton volt az első öt sorrendje félidőben. A közepeseket értelemszerűen nem gyötörték meg a pilóták annyira, mint a keményeket, így jó ideig csak Verstappen volt a pályán, aki igyekezett érvényes kört produkálni a megfelelő beállítások megtalálása után. Ez sikerült is: a két McLaren közé, a második helyre ugrott előre a holland – Norris 1:17,328-as idejére azonban nem volt veszélyes.

A javítással Esteban Ocon sodródott a kiesőzónába, a francián kívül pedig Bottas, Ricciardo, Gasly és Stroll akart még mindenáron előrébb lépni. Az Alfa Romeo-szurkolók aztán megint örülhettek, hiszen Csou mellett Bottas is biztosította helyét a legjobb tízben. Ugyanakkor Ocon, Ricciardo és Stroll nem javított eleget, Gasly (és Pérez) körét pedig elvették, így

csak egy változás volt a hajrában a kiesőzónában: Bottas előrelépésével és Leclerc javításával végül Sainz búcsúzott. A spanyolt 2 ezred választotta el Alonsótól és 3 Csoutól – mondhatjuk, hogy szoros volt a Q2 is...

Az utolsó 12 perc előtt előkerültek a lágy abroncsok, és egyben a közönség hangja, ugyanis a szurkolók is egyre jobban érezték, hogy a száraz idő ellenére a szezon egyik legkiszámíthatatlanabb időmérő edzésének szemtanúi. A Q3-ban is Pérez volt az első, aki mért kört teljesített, de miután mindenki körbeért, ez csak az ötödik helyre volt elég: Verstappen, Hamilton, Norris és Alonso is a mexikói elé került. Mögötte Leclerc, Bottas, Hülkenberg és Piastri volt a sorrend, míg Csou első körét érvénytelenítették a versenybírók.

A hajrában, a második körökben aztán minden megváltozott: Oscar Piastri és Csou Kuan-jü is nagyot javított, és az utolsó pillanatban a narancssárga tábor is elnémult, miközben a Mercedes-szurkolók kiugrottak a bőrükből:

Lewis Hamilton 3 ezredes előnnyel megelőzte a javítani nem képes Verstappent, így a brit pilótáé lett a pole pozíció – a Hungaroringen már kilencedszer.

A második sorból a két McLaren, a harmadikból Csou és Leclerc, a negyedikből Bottas és Alonso, az ötödikből Pérez és Hülkenberg indulhat, a Magyar Nagydíj 70 körös futama vasárnap 15 órakor kezdődik.

Aktuális futam

2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix

Érdemes kihasználni a MÁV-VOLÁN-csoport járatait a Magyar Nagydíj nézőinek. A Hungaroringre kifelé Kerepesig a MÁV-HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV-VOLÁN-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, amik 15 percenként indulnak a Keleti pályaudvarra. A MÁV-HÉV járatait elsősorban Mogyoród és Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják.