A Red Bull tanácsadója elmondta, miért rúgták ki a holland pilótát

Forma-1, Christian Horner, Helmut Marko, Belga Nagydíj 2022, szombat
SPA, BELGIUM - AUGUST 27: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko in the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2022 in Spa, Belgium. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy mi volt az oka annak, hogy a holland Nyck de Vriest tíz Forma–1-es futam után kirúgták az AlphaTauritól.

Nyck de Vries a 2022-es szezonban a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén vezethette élesben a Williams egyik autóját. Ezt követően Alexander Albont helyettesítette a monzai versenyhétvégén, és mind az időmérőn, mind a versenyen meggyőző teljesítményt nyújtva a kilencedik pontszerző helyen végzett az Olasz Nagydíjon. A holland pilóta ezzel több csapat figyelmét is felkeltette, október elején pedig az AlphaTauri bejelentette, hogy ő lesz a japán Cunoda Júki csapattársa az idei szezonban.

Nyck de Vries tavaly a Williams tartalékpilótájaként robbant be Forrás: ANP via AFP/Remko De Waal

A hollandra nagy nyomás nehezedett, mivel az idei szezonban a legjobb helyezése egy Monacóban megszerzett 12. helyezés volt. Ráadásul múlt hétvégén a Brit Nagydíjon az utolsó helyen végzett a még versenyben lévők pilóták között, így az AlphaTauri tíz futamot követően leváltotta a 28 éves pilótát.

Ezzel véget ért egy olyan versenyző Forma-1-es pályafutása, aki az F2-ben és a Formula E-ben is világbajnoki címet tudott nyerni, valamint a megbízhatósági világbajnokságban nyújtott remek teljesítményei során már korábban is komolyan számolni kellett vele.

„Azért szerződtettük le Nycket, mert tavaly Monzában nagyszerű teljesítményt nyújtott" – mondta a holland de Telegraafnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. Arra számítottunk, hogy idén legalább egyenrangú lesz csapattársával, de nem így történt.

– folytatta az egykori osztrák versenyző, aki 1971-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i versenyt.

Christian Horner (balra), a Red Bull csapatfőnöke és a tanácsadó Helmut Marko Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Április végén Bakuban jól kezdte a hétvégét, akkor azt hittem, hogy jobban fog teljesíteni, de aztán megint balesetet szenvedett.

– folytatta a 80 éves tanácsadó, aki a váltással kapcsolatban azt mondta, hogy valamit muszáj volt változtatni a gyenge eredmények miatt.

„Miért kellett volna várnunk, és mit számít még két futam, ha nem látunk javulást? Nyck egy nagyon kedves srác, de a sebessége egyszerűen nem volt meg"

– mondta Helmut Marko, aki nem jósol nagy jövőt De Vriesnek a Forma-1-ben. „Ez nehéz ügy, azt hiszem. De ugyanakkor szerintem ő is látta, hogy ez lesz. Nagyszerű karriert építhet a megbízhatósági versenyzésben."

Daniel Ricciardo előléptetése azon a napon történt, amikor az ausztrál pilóta a Red Bull tartalékversenyzőjeként a Pirelli gumitesztjén először ült újra F1-es autóba.

Daniel Ricciardo újra a Forma-1-ben versenyezhet Forrás: Getty Images via AFP/2023 Getty Images/Jared C. Tilton

„A körideje versenyképes volt három különböző gumikészleten.

Ez gyakran megtörténik egy versenyzőváltás után" – folytatta a Red Bull tanácsadója, aki végezetül cáfolta azokat a pletykákat, miszerint Ricciardóval akarnak nyomást gyakorolni a Red Bullnál hullámvölgybe került Sergio Pérezre.

„Sergio második helyen áll a tabellán. Semmi értelme nem lenne, ha meg akarnánk szabadulni tőle.

Silverstone-ban is jó futama volt, az időmérőkön viszont javítania kell. Ricciardo esetében is először azt kell megfigyelnünk, hogyan teljesít Cunoda mellett. Jukit sokan alábecsülik. Az Alpha Tauri nehezen vezethető, de Juki bebizonyította, hogy lehet vele jó eredményeket elérni" – tette hozzá Helmut Marko.