A Mercedes fiatalabb brit pilótája, a Kanadai Nagydíj 12. körében követett el hibát, a 9-es kanyarban a falnak ütközött az autójával. A bokszlátogatás után a futamot még tudta folytatni Russell, később viszont fékhiba miatt hívta ki a csapata, és végül nem tudott célba érni.
A Mercedes vezető technikai igazgatója, Mike Elliott szerint, ahogyan azt a verseny után Lewis Hamilton csapattársa is jelezte, nem a korábbi ütközése eredményezte Russell kiesését.
"Először is, úgy gondolom, George nagyszerű hétvégét teljesített, ahogy Lewis is. Sajnos elkapta a rázókövet a 8-as kanyarban, az pedig éppen elég volt arra, hogy kibillentse az autóját, elússzon a hátulja és ütközzön a 9-es kijáratán. Ahogy az a felvételeken is látható volt, elég komoly volt a kár: megsérült az első szárny, eltört a hátsó felni, ami defekthez vezetett, és ezért kellett bejönnie" - magyarázta a szakember.
A kiesés maga igazából a fék elhasználódásából adódott. Nagyon keményen használjuk a fékeket egy olyan pályán, mint a kanadai: rengeteg a nagy fékezés,
és láttuk a telemetriában, hogy George autóján a fékkopás kezd kicsúszni az irányításunk alól. Azt is láttuk, hogy nem fogunk célba érni, ha így folytatjuk. Szinte képtelenség volt menedzselni a fékeket, ezért sajnos ki kellett állnunk" - idézte a formula.hu Elliott szavait, aki szerint a verseny elején bekövetkezett balesetet aránylag olcsón megúszták, mert a padlólemez és a hátsó szárny szinte sértetlen maradt, a többi alkatrészt pedig le tudták cserélni.