Vágólapra másolva!
A Spanyol Nagydíj után a Ferrari és a Mercedes a montmelói pályán használhatta a jövőre bevezetésre kerülő, melegítőpaplan előzetes használata nélküli gumikat. A Kanadai Nagydíjat megelőző sajtótájékoztatón az érintettek elmondták a tapasztalataikat a leendő szabályról.

A Pirelli új abroncsai finoman szólva sem nyerték el Charles Leclerc és George Russell tetszését, azokat hiába direkt úgy tervezték, hogy melegítőpaplan használata nélkül is jól működjenek. Az olasz gyártó szerint ez az új szabály több szempontból is előnyös lenne, ám a tesztek utáni nyilatkozatok alapján eléggé kétséges, hogy valóban jó ötletnek számít. A Mercedesnél Mick Schumacher és George Russell próbálta ki az új abroncsokat Montmelóban, a brit ráadásul ezt már egy téli, jerezi teszt során is megtehette – ám így sem volt megelégedve a gumikkal.

„Lehet, hogy nem a megfelelő körülmények között vagy pályán teszteltük őket. Egy olyan aszfaltcsíkon köröztünk, aminek az aszfaltja eléggé agresszív és 40 fok felett van a hőmérséklete, miközben teljesen fel volt gumizva a korábbi versenyhétvége miatt.

bár nagyjából a kivezető körben az ötös kanyarnál már elfogadhatóvá vált. Ám összehasonlítva az év elejével, amikor 10 fokban, Jerezben mentem, különösen nehéz volt kihajtani a bokszból – nyilatkozta Russell. – Igazából nem hiszem, hogy a sportág abban a helyzetben van, hogy versenykörülmények között használja ezeket a gumikat.

és a hidegben rendezett futamokon a kivezető körök miatt is.

Sok munkát és pénzt fordítottak erre a gumira, de érdemesebb lett volna valami mást megvalósítani belőle..."

A Ferrarit az egyik tesztnapon vezető Charles Leclerc ilyen súlyos kritikákat nem mondott, de ő sem volt teljesen megelégedve a Pirelli új abroncsaival.

„A teszten tapasztalt körülmények mellett jól ment, de van, hogy alacsonyabb a hőmérséklet. Nem teszteltem ezeket a gumikat hidegebb időben, szóval vannak kérdőjelek. Nehéz megmondani, örömmel használnám-e őket. Talán

akkor kiderülne, lehet-e velük versenyezni minden körülmények között. Volt négy-öt kanyar, amiben nehéz volt, aztán a gumik felmelegedtek. Amikor egyedül vagy a pályán, ez nem nagy gond. De ha más autókkal versenyzel, eléggé nehéz lesz kezelni. Ha csak négy-öt kanyarról lesz szó, talán megfontolhatjuk, de

mondta Leclerc.