Vágólapra másolva!
Egy hatodik és egy nyolcadik helyet tudott szerezni a Ferrari a Forma–1-es Monacói Nagydíjon úgy, hogy a dobogóra Charles Leclerc rajtbüntetése és Carlos Sainz hibája miatt igazából egy pillanatig nem volt esélye a csapatnak – legalábbis azzal a taktikával, amit alkalmaztak.

A Red Bull, az Aston Martin és a Mercedes után a monacói versenyhétvégén úgy tűnt, az Alpine is jobb eredményekre képes a Ferrarinál, ez pedig a több szerzett ponttal be is igazolódott. Sainz a verseny nagy részében reménytelenül üldözte Esteban Ocont a dobogóért, majd a hajrában egy hiba miatt négy helyet is veszített; Leclerc pedig nagyrészt a Mercedesekkel harcolt, de vesztesen jött ki a csatából. Pedig amikor megjelent az eső a táv kétharmadánál, egy jobb taktikával szebb eredményeket lehetett volna kihozni a futamból, ám a Ferrari szinte mindenkinél jobban kivárt a kerékcserével, így sokat veszítettek végül a pilóták.

„Ilyen körülmények között, amikor egy csomó autó van az esős pályán slick gumikon, a szokásosnál sokkal nagyobb esély van arra, hogy biztonsági autós fázis lesz. Szóval az utolsó pillanatig arra vártunk, hogy valaki más hibázzon a slickeken, hogy bejöjjön a biztonsági autó, mert nagyon könnyű volt hibázni. Nos, ez nem történt meg – idézte a Motorsport Leclerc-t. – Persze,

de csak egy picit kellett volna valakinek hibáznia ahhoz, hogy ezzel nagyot nyerjünk, én ezt nem hívnám hibának."

Leclerc a hatodik helyen zárt a hazai pályáján Forrás: Getty Images/2023 Getty Images/Mark Thompson

„Elég izgalmas versenyünk volt, végig üldöztük Ocont és a nyomában voltunk. Elég jól spóroltam a gumikkal, a keményekkel és úgy tűnt, neki volt egy lassú kerékcseréje, én pedig szárnyaltam a bevezető körön, szóval úgy döntöttünk, megpróbálunk elévágni.

– nyilatkozta Sainz. – Szerintem Monacóban mindig van egy kis lutri, a mai nap pedig mindenkinek lutri volt, vélhetően most én húztam a rövidebbet. Az első kerékcsere vitatható, visszanézem majd, mert nyilván a bevezető körön nagyon gyors voltam és úgy éreztem, tudtam volna még hasonlókat autózni a tiszta levegőben."

A csapatfőnök, Frédéric Vasseur is megvédte a csapat döntését.
„Annyi szent, kaotikus verseny volt. Az első etap szerintem jó volt, Carlos próbált párszor nyomást gyakorolni Oconra, de beragadt mögé, Alonso és Verstappen pedig elhúztak tőlük. Beragadtunk és itt nincs esély az előzésre, szóval

– mondta Vasseur. – A körülményeket elég nehéz volt kezelni, mert senki sem várt ilyen erős esőt. Hibák? Volt pár ütközés, Russell is kiment a pályáról. Ami történt, megtörtént, most Barcelonára koncentrálunk, ott már normális pálya vár minket. Az időmérőn jó volt a tempó, ezt tovább akarjuk vinni, lesznek fejlesztéseink is, ez remélhetőleg a teljesítményben is megmutatkozik."