Az eső okozta drámát és káoszt is megúsza a robotként vezető Verstappen

circuit auto grand Voertuig Prix Stad Monaco Motorvoertuig Straat Architectuur weg bouwwerk Coureur Formule teken coureurs AUTOSPORT autocoureur vervoermiddel autocoureurs formule1 grote prijs reisbestemmingen Landvoertuig buitenkant van een gebouw transp
MONACO - Max Verstappen (Red Bull Racing) during the Monaco Grand Prix. ANP REMKO DE WAAL netherlands out - belgium out (Photo by REMKO DE WAAL / ANP MAG / ANP via AFP)
Vágólapra másolva!
A holland Max Verstappen rajt-cél győzelmet aratott a félig esős és kisebb káoszt hozó Forma-1-es monacói nagydíjon. A szinte robotként vezető világbajnok egyszerűen nem tudott hibázni.

Az eső fenyegette nagydíj rajtja nagyon simán eljött Monacóban. A második helyen rajtoló, 41 éves Alonso kemény keveréket választott, ezzel alaposan meglepve mindenkit. Az első kockából rajtoló Verstappen nagyon simán jött el. Miközben mindenki folyamatosan az időjárás-jelentést figyelte: a radar komoly esőfelhőket mutatott, amelyek nagyon gyorsan közeledtek Monaco felé.

Sima volt a rajt Monacóban Forrás: ANP via AFP/Remko De Waal

Márpedig ezen a lassú, városi pályán egyáltalán nem volt mindegy, milyen körülmények között zajlik le a futam. Az aszfalt hőmérséklete 20 perc alatt 6 fokot csökkent, ez már komoly figyelmeztetésnek számított. A felhők egyre gyorsabban vágtattak, az összes előrejelzés komoly vihart jósolt a verseny közepére.

Ám az első körökben teljesen nélkülözni kellett az izgalmakat. A szűk pályán szinte kocogott a mezőny, Verstappen magabiztosan vezetett, mögötte Alonso és Ocon autózott. A hétszeres világbajnok Hamilton az 5. volt, az előtte haladó Sainz első szárnya letörött. Ennek ellenére a versenyző megpróbált továbbmenni. Ez volt a legnagyobb izgalom, mert különben semmi sem fenyegette az első helyen autózó Max Verstappen helyzetét, aki fokozatosan húzott el, a 17. körben már 6 másodperccel vezetett Alonso előtt.

Charles Leclerc versenyez Monte Carlóban Forrás: AFP/Olivier Chassignole

Kisebb izgalmat okozott, hogy Kevin Magnussen a 16. helyen bemutatott egy szép előzést, miközben a FIA sportfelügyelői fekete-fehér zászlóval ijesztgették szerencsétlen Carlos Sainz-ot. Ezen túl tényleg csak az jelentett izgalmat, hogy ki milyen eső-információkkal szórakoztatta a pilótákat. Volt olyan csapat, ahol 30 percre tették az eső érkezését, volt, ahol 45 percig, de olyan is akadt, ahol arról szónokoltak, hogy a verseny végéig megússza szárazon a mezőny.

A 34. körben kezdődtek meg a kerékcserék. Közben az élen autózó Verstappen előnye csökkeni kezdett. Nagy matekozás ment a csapatnál, hogy mikor hívják ki a hollandot kerékcserére. Csapattársa, Sergio Pérez - azok után, hogy a mezőny utolsó helyéről indult - az utolsó vagy az utolsóelőtti helyen egerészett. Képtelen volt előbbre jutni a szűk és ósdi monacói pályán.

Lassan csordogáltak a körök, semmi izgalmas nem történt. Pontosabban annyi, hogy az élen haladó Verstappen és a második helyen köröző Alonso egymásra várt - ki mikor megy ki kereket cserélni? Mivel egy kiállás mindenkinek kötelező, egyikük sem úszhatta meg ezt a műveletet.

Az élen Max Verstappen autózott Forrás: AFP/Olivier Chassignole

Kisebb érdekességnek számított, hogy a 49. körben még mind a 20 autó versenyben volt. Majd az 51. körben elkezdett csepegni az eső. A pilóták azt jelentették, hogy egyre vizesebb a pálya, miközben a nagyhercegség feletti hegyeken már zuhogott.

Verstappen még mindig nem jött ki a cserére. A tempó érezhetően lassult. Mintha tojásokon jártak volna a pilóták. Ugyan Verstappen is lassított, de az előnye nem csökkent, mert a többiek sem tudtak haladni a részben vizes pályán.

Az 54. körben Alonsót kirendelték kerékcserére. Az élmezőnyből Russel és Ocon is kockáztattak, felrakták az átmeneti esőgumikat. Az 55. körben már volt olyan része a pályának, ahol állt a víz. Az 56 körben a Casino környékén már semmit sem lehetett látni, akkora volt az eső.

Egyre komorabb felhők gyülekeztek Monaco felett Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Verstappen előnye ekkor már 22 másodperc volt az őt üldöző Alonso előtt. Sargeant és Magnussen is nekiment a falnak, de nem kellett félbeszakítani a versenyt. Nehéz volt a helyzet, mert a pálya nem egyenletesen volt vizes. Pérez is nekivágta a falnak a Red Bullt, de ő is tovább tudott menni. Az első három helyen nem változott a sorrend: Verstappen vezetett Alonso és Ocon előtt.

A 60. kör után az eső elvonult és a pálya is gyorsan száradni kezdett. A köridők is látványosan javulni kezdtek. Senki sem akart hibázni, mindenki igyekezett pályán tartani az autóját.

Max Verstappen nyerte meg a futamot Forrás: Getty Images/2023 Getty Images/Peter Fox

Az utolsó körökben az élen semmi érdemleges és izgalmas nem történt, azaz a versenyt Verstappen nyerte, második Alonso, harmadik pedig Ocon lett.